Fox depron model 1.20 span

Hallo,

Binnenkort begin ik aan het maken van een depron fox volgens een tekening gevonden op internet. Waarom dit toestel en waarom van depron? Het toestel is denk ik wel een van de mooiste depron hellingzwevers die tevens niet heel moeilijk te bouwen is. Daarom kies ik ook voor depron. Het is makkelijk bewerkbaar.

Vandaag al begonnen met de voorbereidingen. De tekeningen uitgeprint op meerdere A4'tjes en twee 3mm dikke depron platen gehaald. Morgen van plan om de delen uit te snijden. Zal er allemaal foto's van maken.

Spreek graag mensen die ook dit vliegtuig hebben gebouwd. En positieve kritiek en tips zijn altijd welkom!

Vandaag alle delen uitgesneden uit 3mm depron. Pfff, dat was nog is een puzzelwerk met het plan op allemaal A4'tjes. De romp heb ik uitgesneden uit 3mm depron, maar heb het weer op de plaat gelijmt en hem nog een keer uitgesneden. dus 2X 3mm depron. Vleugel ben ik nog niet helemaal klaar. Ben van plan om 4 vleugels uit te snijden. Dan gleufjes maken in de vleugels en een carbon staafje ertussen. Dus tussen de twee vleugels. Iemand hier ervaring mee? Ook langs de romp komen nog twee staafjes.

Het wordt een low budget zwever. Heb nog een micro ontvanger. Zoek nog micro servo'tjes en een lipo. Iemand tips? wil er niet veel aan uitgeven. Ik heb 4 servo's nodig. Een voor richting, rol, sleephaak en hoogte. Iemand aanbevelingen of heeft iemand thuis nog servo'tjes liggen? koop ze graag van je over!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er al veelbelovend uit
ben benieuwd naar het eindresultaat
wat goedkope servo's betreft kun je de servo's misschien uit hongkong halen.
deze servo's heb ik zelf en ben ik heel erg tevreden over:
hxt900 9Gram of
hxt500 5Gram
het nadeel alleen is dat het lang duurt voor je de servo's thuis hebt en dat je misschien invoerkosten bij de duanen moet betalen:(, maar dat vind ik voor die prijs niet zo erg:D

Groeten, Niek

Kijk ook eens bij rc-addict.nl banner staat op het forum hebben alles van hobbyking ook de servo's. Zo heb je ze binnen de 24u in huis zonder douane kosten.

Super bedankt allemaal voor de snelle reacties zou de links even bekijken. Dit werken kan ik niet bezig. Ben bezig geweest met 1:1 vliegen haha. Maandag even carbonnen staven halen en dan ga ik weer bouwen. Nog even een vraagje, ik gebruikte altijd ontvangeraccu's met een soort batterijen erin. Wat voor accu's zijn geschikt als ontvangeraccu. Liefst 2/3 cellen lipo. Daar heb ik een goedkoop ladertje voor. Doet t trouwens wel erg goed.

als je gaat kiezen voor super ligt gewicht dan kun je een 1s 300mAh (of minder?) doen met een HK voltagebooster die er 5V van maakt of een 2S 300mah met een bec. misschien 4x AAA in serie als je wat gewicht kan gebruiken.

maar jij maakt dus een vliegtuig van 120cm met 3mm depron. ik denk dat je wel een fortuin aan koolstof moet gaan gebruiken want anders is het veel te slapjes

Hallo bedankt ga voor de 2S 300mAh. Niet alle delen zijn 3mm. Het Is er wel allemaal uitgehaald, maar sommige delen zoals de romp en later de vleugels is 2X 3mm op elkaar gelijmd. Dus 6mm en inderdaad er is komt carbon in. Over de lengte van de vleugels en langs de romp.

Vandaag weer even bezig geweest. Dingen in elkaar passen en verder versterken en uitsnijden. Dinsdag (morgen is de winkel helaas dicht) ga ik een carbonnen staaf halen voor de vleugels en misshien een voor langs de romp. Maar opzicht vindt ik hem al aardig sterk. En voor schaniertjes van de roeren. Ga ze niet schuin afsnijden, maar ga ze rond schuren. (roeren). Ook ga ik even bruislijm halen en alles stevig in elkaar lijmen. Alleslijm gaat wel met delen tegenelkaar maar voor de vleugels etc wil ik toch een iets steviger lijmpje. De rest ga ik allemaal in Hongkong halen. Bedankt voor de links, maar wacht liever een paar weken dan dat het mee geld meer kost. Vooral de prijs van de accu scheelt enorm. Foto's post ik morgen. Dat kan helaas niet met een iPhone. Zou trouwens wel handig zijn. Een suggestie voor modelbouwforum ;)

Vandaag helaas geen tijd om de foto's te posten, maar beloof dat ik ze morgen post. Vandaag even lijm gehaald. Helaas de meeste winkels dicht dus kon geen carbonnen staaf halen. Morgen even langs de vliegerwinkel. Ook vandaag geld op m'n paypal gezet zodat ik morgen of overmorgen de bestelling bij hk kan plaatsen levertijd duurt zon 2 weken hoorde ik? Nouja geduld is een schone zaak. Vandaag begonnen met delen aan elkaar te lijmen dit heb ik gedaan met constructielijm. Erg fijn spul, vooral bij gaten die je bijvoorbeeld moet opvullen. Ook behoorlijk sterk. Alleen jammer dat het een droogtijd heeft van min 4 uur. Hoe zouden jullie de vleugel op de staaf bevestigen. Zoals ik al eerder zei van de vleugel maak ik er vier en plak er dan 2 op elkaar. Dus van boven naar beneden 3mm depron-lijmverbinding- 3mm depron- en dan de staaf? Of er tussen in? Kan iemand me duidelijk uitleggen hoe het zit met vleugelprofielen? Is het nodig bij zon kist?

Back