Fox depron model 1.20 span

ik zou alles met Uhu por Verleimen.
Dit veert mee tijdens een eventuele crash.

Epoxie en secondenlijm breekt het gelijk naast de lijmverbinding.
ik zou een 3x1mm lat van carbon in lijmen.

heb in een ver verleden een gehad met een profiel vleugel.
daar had ik ook boven en onder een carbon ligger

full

Even in elkaar aan het passen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb gekozen om de carbon staaf tussen de vleugels door te laten lopen. Dus van boven naar beneden 3mm depron iets gebogen-carbonstaaf-3mm depron.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
En dat dan aan elkaar gelijmt. Constructielijm bevalt me aardig. Heeft een aardige vullende werking en levert een zeer sterke verbinding. HK bestelling toch maar niet geplaatst ga voor rc addicted. Om even terug te komen op de ontvanger lipo kan iemand me een link sturen van de site van rc addict met een geschikte lipo? Heb geen idee wat voor een ik zou moeten gebruiken. Gebruik nog de nihm ontvangeraccu's in mijn brandstofkisten en heb nog geen foam zwevers... Dus heb geen evaring met ontvangerlipo's.

hallo,

ziet er al veel belovend uit.
misschien een tip voor de volgende keer om van alle posten 1 post te maken dan in plaats van 6 posten achter elkaar te zetten. dan is het is makkelijker voor jouw en vind ik zelf ook makkelijker lezen.
Groeten, Niek

Hallo Niek,

Haha bedankt. Ja had het geprobeerd in één post maar kreeg het maar niet voor elkaar... Zal het volgende keer nog wel een keer proberen.

even dat je het weet een lipo kun je niet met een nimh lader laden en lipo accu's die exploderen als je ze verkeerd laad of ontlaad

verschillende modelbouwers zijn hier door hun huis/hobbykamer/schuur aan kwijt geraakt

ik wacht nog even op ron van sommeren zijn lipo gebruikshandlijding ;-)

Ja ik weet het. Ik heb ook een 2&3 cell lipo lader en balancer. Heb ook ervaring met lipo's. Maar niet als ontvangeraccu. Gebruik ze bij motorkistjes met een regelaar. Heb ook al de nodige informatie gelezen destijds. Vandaag niet bezig geweest, maar wel met iets anders. Hij heeft een mooie sleper gekregen; een multiplex mentor! Een tweedehandsje, maar ziet eruit als nieuw. Deze week maar eens ophalen.

Morgen komt de sleepkist er aan! Voor de rest geen vooruitgang geboekt. Moet de onderdelen nog bestellen bij rc-addict. Iemand ervaring met de standaard setup van multiplex voor de mentor? Ze raadden mij 3-4 cell aan. Met min. 3000mAh. Dus neem aan dat ik er een 4000/5000 mAh 3cell lipo in kan doen? Hij zal dan wel wat minder lang vliegen dan met een 4cell maar dat maakt niet veel uit vind ik.

ik heb de magister gevlogen op een dymond al3548 op 3s en 2500mah

magister is het zelfde als de mentor alleen dan de vorige versie met borstelmotor

AL-3548 combo with 60 A controller | Outrunner Combos with speed-controller ( Combo) | DYMOND brushless motors | Electric motors | Engines and electric motors

vloog erg goed en erg licht dus in een metertje los trekken en weer verder in een zeer mooi stijghoek

als je echt leuk met vermogens wil spelen moet je dit doen op 6s 3000: en 13x6.5

AL-4260 combo with 60 A controller ( BEC) | Outrunner Combos with speed-controller ( Combo) | DYMOND brushless motors | Electric motors | Engines and electric motors

draaien wij ook op een piper en vermogen is dan zeer aan de ruime kant dus 2 tikjes gas en opstijgen :p
met andere woorden axelereren in de verticale vlucht 8)

Hallo, bedankt voor de info! Is toch een 4 cells 4000mAh geworden. En heb een ultramat 14 gekocht voor het laden van de lipo. Wil alleen nog een keer een mooie nieuwe zender. Vlieg nu nog op een heel oude computerzender graupner mc12 als ik me niet vergis. Ga denk ik voor een graupner mx 16 of 12. Aangezien m'n budget niet erg hoog is. En deze zenders aardig betaalbaar zijn. Bouw ligt al een tijdje stil.. Maar ga deze week maar weer eens beginnen.

Back