FP/CP Chinook

Beste,

Momenteel vlieg ik een HoneyBeeFP2. Dat gaat redelijk ik kan al aardig van links naar rechts en omgedraaid (side-in)vliegen.
Maar nu ben ik alvast aan het kijken voor uitbreiding van mijn Heli`s en daar mist alleen nog een chinook bij. Nu weet ik dat er Coax Chinooks zijn maar daar lijkt mij niks aan(Vingers van de sticks en hij vliegt ook:rolleyes:).
Of raden jullie het meteen af -> het schijnt nogal anders te vliegen.

Nu is mijn vraag bestaan er FP chinooks, CP lijkt mij niet aangezien ik nog nooit een chinook ondersteboven heb zien hangen of verticaal de lucht in.

Het mag RTF zijn maar een bouw pakket zou wel weer een leuke uitdaging zijn. Zo weet ik ook meteen hoe alles zit.

Waarschijnlijk word het ben ik bang het buitenland, maar wat worden de kosten dan, de Douane zullen het wel controleren, dus in welke prijs klasse moet ik denken.

Hoop dat jullie me weer van goede informatie kunnen voorzien, of misschien een link met info kunnen geven.

Check this Out

Hangt wel een prijskaartje aan. Maar flying hobby is wel een goede betrouwbare shop.

Is met flybarless dubbele CP rotorkoppen !!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Cp is niet alleen voor op zijn kop vliegen..
Anders hadden full size heli's wel een ander systeem gekregen.

Het constante toerental, waarbij alleen de bladen van pitch veranderen heeft ook voor schaal heli's voordelen.
En het benaderd de werkelijkheid meer.

Alleen een CP chinook ga je niet arf vinden, vrees ik.
De meeste die je ziet gaan, zijn zelfbouw of ombouwprojecten.

Er bestaat zoiets als een Twinn rexx bouwpakket, dat is een Chinook die gebouwd wordt met 2 donor 450's..

Als eerste bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee.
@student: Je hebt helemaal gelijk. Zo had ik het nog niet bekeken.
@gevaho:
Alleen flybarless vliegt dat heel anders? Of verschilt het niet zoveel met flybar?
Ik heb dus totaal geen ervaring met CP. Zijn de instellingen anders zoals Pitch-curves en throttle-curves?
Met andere worden de voor en nadelen van flybarless.

Ik zal ook meteen is kijken of er 1 te vinden is voor RealflightG4.5.
Sorry voor al deze noob vragen.

-edit-
De RealflightG4.5 versie is gevonden, en het vliegen is best ff wennen, maar lukt al aardig.
http://www.knifeedge.com/forums/downloads.php?do=file&id=6731

Heb ook nog even rond gekeken en gerekend en denk toch dat ik nog wel even door spaar voordat ik überhaupt gaat bouwen, aangezien het nog aardig oploopt.
Meer zelfs dan ik had verwacht.

Laatst bewerkt:
Back