FPV bril voor Yuneec

vliegers,

Sinds enkele dagen heb ik mijn Yuneec Typhoon H in huis. Dat ding vliegt echt poep simpel, en is via de zender volledig aan de stuurwensen van iedereen aan te passen. Ik dus heel tevreden. Klein minpuntje, er zijn geen extra batterijen te verkrijgen en met de originele lader duurt het 2,5h om de batterij op te laden. maar daar zijn ondertussen ook hacks voor. Maar mijn grootste probleem is het scherm. Ik prima, hires, touch, alles erop en eraan, echter als het mooi weer is kan ik er niks op zien. Nu heeft de zender een HDMI output die gebruikt kan worden voor een bril. Nu is mijn vraag, is elke HDMI bril geschikt of moet die voldoen aan bepaalde specs, en zoja, waar moet ik dan rekening mee houden? En hoe zijn de prijzen van zulke brillen?

mvg

Dirk

de enige brillen die ik kan vinden zijn zo rond de 400 euro, en neem al aan dat je die liever niet aanschaft. de hdmi out lijkt mij eerder om de fpv-footage door te sturen naar een (fpv)scherm/tv.

Heeft dat ding een gewone 5,8ghz video zender ?

Dit staat in de specs
  • Video transmissie frequentie: 5.8GHz
  • Frequentie ST16 zender: 2,4GHz
Maar ik heb nog nergens iemand gevondn die een bril gebruikt, er zou een eigen protocol gebezigd worden. Maar ik ben geen techneut, ik begrijp er niet veel van. Ik wil mijn drone ook gebruiken voor inspectie.

Dirk

Beetje onduidelijk allemaal :-) wat ik zo lees gebruikt de video 5,8Ghz Wifi en geen 5,8Ghz radio freq.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2272622&page=82

http://yuneecpilots.com/threads/fpv-goggles-and-yuneec.57/

The CGO2 camera is 5.8GHz wi-fi...this seems to confuse a lot of folks. Just becaue the frequency is the same doesn't mean two dissimilar devices using different protocols can communicate. Heck, I have the capability to transmit morse code on 5.8GHz, but I can assure you that it won't control my camera.

Our control system is 2.4GHz...which is another frequency that is used by wi-fi....but again, a wi-fi router is not going to control our model...different protocol altogether. I am not sure of what system your video goggles use, but every one I know of uses a straight video transmission (like a tv signal) as opposed to Wi-Fi. If the goggles are 5.8GHz wi-fi, then you should be able to get it to work.

@jacquesdenmark, your goggle receives 5.8Ghz analog (which doesn't have latency like wifi). So we'll have to find out where on the board is the video out, connect a wire from there to a 5.8 Ghz video Tx. Then your goggle can work.

Ik denk dat ik eerst eens een HDMI bril ga proberen, eens rondvragen wie er in de buurt zo,n bril heeft liggen. Die dingen zijn betaalbaar bij de Chinees.

Dirk

Ik heb een Yuneec 500, ik ga ervanuit dat die hetzelfde protocol gebruikt als de Typhoon - en dat is standaard WiFi. Met de CGO2 app kun je het beeld op om het even welke Android tablet of telefoon ontvangen.

Voor deze Yuneec heb ik een FPV setup in elkaar geklust. Ik heb een Android TV stick als ontvanger gebruikt, met de CGO2 app erop. Als je een TV stick koopt, let dan op dat je 802.11a (!) hebt, dat is 5.8GHz. De TV stick stop ik dan in mn jaszak of schoudertas. Hij wordt gevoedt uit een 3S LiPo met downconverter naar 5V. Het video signaal gaat daarna per HDMI naar mijn Dominator HD bril. De resolutie wordt gedownsampled en dat geeft een rukke video kwaliteit (het beeld op de zender lijkt tenminste veel scherper). Wat erger is, is de vertraging in het beeld (gemakkelijk .5 seconden) en het feit dat het beeld stilstaat als de verbinding even slecht is. Niet geschikt voor close-call action, maar als je iets mooi probeert te filmen dan krijg je ook veel "overshoot". De TV stick heeft slechte WiFi ontvangst, dat kun je nog wel opkrikken door er een echte antenne aan te doen. Je kan ook de gimbal openmaken die antenne opwaarderen naar een cloverleaf voor betere ontvangst. Of de hele gimbal ombouwen naar analoge video, maar dan heb je geen beeld meer op je zender.

Ik heb dat allemaal niet gedaan omdat de vertraging te groot is en niet simpel verholpen kan worden. Ik ga liever vliegen met 'n echte FPV quad met analoge video (= 0 vertraging). De Yuneec is puur voor de mooie vakantiefilmpjes, en de vrouw kan er ook mee vliegen :)

Gerrit

Back