FPV goggles slecht voor de ogen?

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
Zoals de topictitel al vermeld, zijn de video brillen zoals die van fatshark etc. niet schadelijk voor de ogen?
Als student in de luchtvaartsector, waar goede ogen een must zijn, wil ik niet dat mijn ogen omzeep zijn van door een videobril te staren...
Een scherm is een alternatief, maar daar gaat het leuke gevoel van FPV dan...

Wat denken jullie?

Mijn ouders vertelden mij, dat TV kijken slecht voor de ogen is. Ook lezen bij schemerig licht...
Ik heb ook een brilleke van FS en heb geen idee waarom dit invloed zou hebben op mijn ogen. In ieder geval zijn mijn ogen er niet op vooruit gegaan, maar ook niet achteruit.
Als dit zo zou zijn zou FS al een paar claims gekregen hebben van met nam de VS gebruikers.
Maar mogelijk zijn er andere forummers met andere info... jenever can tell.

Owja, dom van me :hammer:
Maar ze gebruiken ook zo'n brillen voor FSx, daarom :)

Het is volgens mij echt geen probleem hoor...

Wat denk je van het staren op je smartphone !

Heeft eerder een aanslag op je evenwichts orgaan :-)

Volgensmij kijk je voor je ogen praktisch gewoon TV ook al zitten ze zo dicht op je ogen.
Lens legt het punt een stuk verder. Was iets van 1m70 verweg.

Dus lijkt mij idd ook niet dat het kwaad kan. Zeker niet als je maar zo af en toe de bril op hebt.
De tijd dat je achter de PC zit is veel erger.

Ik heb ook nog een vraagje

Van heeft er niemand problemen dat het scherm zo dicht bij je ogen zit dat je niet meer scherp ziet? want als ik mijn ogen 2cm van het computerscherm houd :p word alles wazig

Televisieschermen, lezen met te weinig licht, FPV, "natuurfilms" of kijken naar fpv testbeelden uit een sm kelder.......ze zijn allemaal slecht voor je ogen....dus not!. Zaken als genoemd kunnen je ogen wel (sneller) moe maken. Maar dat is wat anders dan je ogen slechter maken.

Dus maak je hierover geen zorgen !

De luchtvaartsector ligt toch op z'n gat, zeker als je in opleiding bent voor piloot commerciële luchtvaart.....;-)

Maar on topic: Het zal ongetwijfeld slecht voor je zijn, evenals tv kijken, op je smartphone kijken, bellen, achter je pc beeldscherm zitten, de auto nemen ipv de fiets, teveel zout eten, etc etc.....maar het zal echt niet zo zijn dat je opeens in een jaar tijd super slechte ogen ervan krijgt...:-)

Back