FPV Groundstation topic

Hallo allen,

Aangezien er veel informatie over wat topics is verspreid leek het me handig om de informatie voor een grondstation in één topic bij elkaar te brengen. Denk hierbij aan gebruikte componenten, de manier van opbouw, etc.

Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om een makkelijk koffertje te maken met daarin de ontvanger, een 7" monitor, opbergvak voor een fatshark (in de toekomst) en een plek voor de lipo. Zo kan je de boel gemakkelijk meenemen naar het veld, zonder al te veel bende. In het topic van Sven zag ik al een hele mooie oplossing, maar die is mij technisch iets te hoogstaand. Ik ben benieuwd hoe jullie het hebben gedaan.

Mijn setup:
HK 5.8GHz Setje
HK 420 PAL CCD
HK e-OSD
e-bay 7" monitor
Koffer (tips voor goede koffers zijn welkom!)

Het is de bedoeling om met een EasyCap het materiaal op te nemen.

Easystar
MX-12 35Mhz (Spektrum heeft blijkbaar nogal problemen met FPV)

Hier een plaatje:
grondstation1.jpg

Laatst bewerkt:
Die koffer en dat schermpje heb ik ook.
Schermpje met wat schuim in het deksel en de rest van de zooi inclusief recorder kan los in de koffer gemikt worden. :)

Heb je de easycap al getest ?

Zie de streepjes bij snelle bewegingen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Frank,

Ja het beeld is interlaced, maar naar schijnt is het met VirtualDUB wel goed te krijgen te zijn.
Ik heb geen geld over voor een andere recorder :mrgreen:

Hoe ziet jouw grondstation eruit?

Hoi Frank,

Ja het beeld is interlaced, maar naar schijnt is het met VirtualDUB wel goed te krijgen te zijn.

Hoe ziet jouw grondstation eruit?

Heb geen echte foto paraat, sorry...

op 0:27
UOHZwVOyv5Y[/media] - ‪Windmill in Holland FPV Model airplane‬‏

vind je Fransbr zijn grondstation aan de rechter kant en die van mij aan de linker ( voor de kijkers gezien )

Die van mij bestaat uit een plankje met daarop mijn ontvanger en accu's alles op een foto statief gezet.
Die van Fransbr.... nou het lijkt wel een restaurant, alles zit erin !
scherm, recorder, antennes accu's video splitter enz...

Zal morgen een foto maken...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben meer van het K.I.S.S principe.

fpvavatar.jpg

DSC00429.JPG

Trimersion bril, 1.3ghz ontvanger met cloverleaf. Hier zit de jetview dvr er niet op, anders zit deze op mijn ontvanger. Video spliter en een 4000mah 3s accu met nog een 5v regulator. That's it. Goed voor de nekspiertjes.

Prachtige combo met dat 7 inch schermpje:
Jetview Electronics On-Line Store

Die van mij is inderdaad stuk gegaan, maar ik twijfel er nog aan of dat misschien mijn eigen schuld was. Daarvoor heeft hij het namelijk weken lang perfect gedaan, en heb nog niemand anders gehoord over defecten.

@Hugy: ik heb ongeveer zelfde combo, maar een base fatshark, en alles netjes in een koffer gebouwd :)

Laatst bewerkt:
Ha ha Hugy.... en op die meeting vloog je model als een Engeltje met heimwee.

Je zat duidelijk te genieten... geweldig gezicht !!

Nee eigenlijk niet... ik zou een mooi behangetje leuker vinden :-)

Hahaha! Ik ben druk bezig, zover ben ik alleen nog niet, d'r moet eerst nog wat verbouwd worden, want één stopcontact per kamer (woning is bouwjaar 1952) is niet meer van deze tijd. Saillant detail, let op de veiligheidsslippers :D

muur_sleuven.jpg

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Je gaat in ieder geval wel keurig recht... gaan hier ook Sanders filters in de leidingen?
Of maar 1, direct achter de meterkast, maar voor de groepen kast :-)

In Edam en omstreken halen ze de spanning van het spoornet. Daar is nog geen gas en licht....

Ja, en bevoorrading van de lokale supermarkt gaat via een trekschuit in de trekvaart, met paarden ervoor uiteraard :D

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Back