fpv installatie vraag -FPV begin van willem balder

je kan je gps antenne uit je osd halen

zit verleng kabel bij als het goed is

kan i net voor de vleugel,,dus boven op de romp

rob

oké dat is een goede, dan wordt de gps verplaatst maar osd blijft dus naast de regelaar zitten. zeker weten dat alles zo goed is.

Hoe kom ik aan een lc filter?

willem

oke morgen even alles aansluiten, foto erbij, controleren en dan accu eraan. voor die gps los halen: moet het velletje van osd er dan af? kan dat op een economisch verantwoorde manier?

hoe doe ik dat moet het koelen van video transmitter als ie onder spanning staat, want zoveel staat er morgen buiten niet.

willem

je had geen nieuwe krimpkous voor je osd,,,,oeps

zender kort aan zetten,,,of kijken voor iets dat wind blaast

rob

Hierbij de opstelling:

full

video ontvanger gevoed door 3s 1A (maakt het eigenlijk uit hoeveel A je accu is? er moet in ieder geval genoeg zijn om het lang genoeg te laten draaien. maar heb nog grotere accu's dus dat is geen probleem. av kabel van dominator gaat daarheen. accu van dominator gaat in die zwarte kabel hierdoor kan ik de accu doen bij de basis en kan ik 'rondlopen' met de dominator zonder accu.

full

dan wat op het vliegtuig komt! ->voornamelijk plug en play, behalve bij de camera daar moest ik 3 draadjes solderen. geen probleem. alles gps moet nog uit osd gehaald worden, maar dat doe ik als ik krimpkousje heb. is alles compleet zo?

willem

Laatst bewerkt door een moderator:
goedenavond martin!
Voor mijn gevoel, en dat komt dan weer uit de handleiding van immersionosd, dat die 5V geeft aan de video transmitter. die 5V gaat dan weer naar camera waartussen die step up zit. ik snap nu wel je punt trouwens. maar opzich is het ook wel veilig want de converter levert zelfs 10,8 V als de input 2,5V is. zal ik, om overbelasting te voorkomende dan toch een bec aansluiten? dat levert wel weer extra bedrading op in de niet al te grote ruimte. wat vind je van bovenstaande bericht waarop schematisch is weergegeven waar de spullen komen te staan?

groeten en nogmaals bedankt.

Willem, da's lastig te zeggen. Ik heb geen FPV ervaring, maar kan er wel iets over zeggen. Je vtx in de staart is geen probleem maar als je met 5.8Ghz werkt dan mag de fpv-antenne niet ver van je vtx zitten i.v.m. verliezen in de coax. Of je moet coax van super-kwaliteit gebruiken. Beter veel draad tussen camera en vtx dan tussen vtx en antenne.

M.b.t. je 5V snap ik het nog niet hoor. Heb je nou die 'current sensor' of niet? Waar haalt de osd z'n voeding vandaan? Als ik de handleiding goed begrijp geeft de osd alleen de voeding door v.d. 'current sensor', dus genereert hij niet zelf de 5V. Overigens van de 'current sensor' zie ik verder geen specificaties over de max. stroom die hij kan geven. In ieder geval zou ik even de stroom van vtx en camera meten zodat je de waarden in ieder geval weet. Zeker de vtx kan een stroomvreter zijn, afhankelijk v.h. vermogen. Je zult misschien ook goed moeten koelen.

Martin

Niemand weet het blijkbaar. Ik weet nu in ieder geval dat ik me verist heb in working voltage van transmitter, die. Is 6-16 v.ik dacht 5. Ik kan toch gewoon die accu aansluiten en kijken wat voor voltage er komt?

Niemand weet het blijkbaar. Ik weet nu in ieder geval dat ik me verist heb in working voltage van transmitter, die. Is 6-16 v.ik dacht 5. Ik kan toch gewoon die accu aansluiten en kijken wat voor voltage er komt?

lol willem
het kan nog erger

je zender werkt op 3,3 volt
maar door div en de spannings regelaar moet er min 6 volt in

voor zo ver ik weet komt er 5 volt uit je osd
hoeveel mah je die mag belasten weet ik niet

meet vcam pin maar effe na

rob

Oke het antwoord: 3s komt aan bij de currentsensor. Voltage gaat direct door naar vtx deze wordt gevoed middels currentsensor. (gemeten)

Uit de vtx komt 5 v die doorgaat naar de camera. Camera is 12v. Daarom moet er step up tussen. Spullen buiten in de wind even uitproberen?

Hoe krijg ik goede channel bij duo receiver!

Willem Balder

Hi

Er zitten knopjes op je vrx
Zo uit mijn hoofd heb je 10 kanalen
4 airwave. En 6 lawmate
Aan de piepjes hoor je dat

Je kan morgen langs komen hoor

Rob

Mogguh! Inmiddels alles werkend! 12v kabel werkte niet meer(er rustte al geen zegen op haha) dus heb nu de voeding van vtx verlengd naar camera. Ik bouw het morgen allemaal in en dan kunnen we misschien even kijken of alles klopt!

Willem Balder

Alles zit erin en werkt, camera geplaatst alles geplakt. Draden met tape wat vast geplakt enzovoorts. Geen meesterwerk maar toch goed, hoeft ook niet de eerste keer. De keer daaarna geen enkel beeld. Dus ik alles controleren, tape los multimeter hier en daar, half uur later doet weer vast geplakt daar ligt het niet aan. Blijkt dat als je dejack plug te ver aanduwt je geen beeld hebt. Dus maar een metalen. Ring tussen gedaan. Werkt perfect, nu nig vliegen!

Back