FPV Koffer maken

Vlieg nu een tijdje met m'n F450 clone en ben aan het rondkijken voor FPV te gaan doen.
Heb wel al een beetje een idee wat ik wil gaan gebruiken om te beginnen en zou dit ook allemaal willen inbouwen in een alu koffer.
Heb al een bril, dus nog eens een bril om FPV te vliegen zie ik niet zitten, bovendien wil ik ook, voor zover dat kan, zicht blijven houden op de multi.

Ben links en rechts middels zoeken al het een en ander tegengekomen en een paar foto's van reeds gebouwde FPV koffers, maar wat hebben jullie in je koffer, wat moet er zeker in, of wat mis je nog? En hoe ziet ie eruit?

Heb bij bv Conrad al alu laptopkoffers gezien, zijn niet zo heel dik en qua afmetingen makkelijk mee te nemen. Bv:Beco notebookkoffer tot 48,26 cm (19") zilver in de Conrad online shop. Ze zijn er ook met 3cm inwendig, maar dat lijkt me wat te ondiep.
Steun: luidsprekerstandaard LD Systems Roadboy statief in de Conrad online shop

Gr,
John

Ik ga ook proberen om een fpv koffer te maken. Ik zag namelijk mijn oude laptop liggen die ik nooit meer gebruik. Toen dacht ik misschien is het wel leuk fpven op een 15.4 inch scherm. Dus heb via eBay een lcd controller besteld, mijn laptop uit elkaar gesmurfd, een oude Alu koffer van zolder gepakt. Nu is het wachten tot de controller er is voor dat ik de koffer klaar ga maken. Het is allemaal nog maar een idee maar dit wil ik er allemaal inmaken.

Scherm 15.4 inch
Video ontvanger
Eventueel lossen aansluiting voor fpv bril
Zonnekap voor het scherm
Aan en uit knop voor scherm en video ontvanger
Stroom regelaar het scherm vraagt 12v 4a
2x voltage display 1 voor de regelaar en 1 er na

Mocht het allemaal gaan lukken dan zal ik hier het 1 en ander posten.

Een laptop scherm springt direct op zwart bij het minste storing, niet echt ideaal dus.

Laatst bewerkt door een moderator:
7 inch is denk ik wel klein voor een schermpje, misschien gaat het net. Eventueel kom je op marktplaats ook veel oude computer monitoren of 10-15 inch tv's voor rond de 30 euro, mét een scart of av aansluiting. Ik weet alleen niet hoe snel die op zwart gaan ;-)

Dat die op zwart springt klopt, misschien maak ik mijn 5 inch er wel bij. Het is alleen wel een goedkope op lossing ik hoefde alleen de controller te kopen voor 29 euro incl verz. En als het goed is werkt het straks ook nog

Je kunt wel eventueel een laptopscherm als hoofdscherm gebruiken en een klein 5 inch schermpje ofzo inbouwen voor als je het signaal opeens helemaal kwijt bent. Zo'n EasyCap USB omvormer kan een kleine vertraging in zitten, dus dat wordt meestal afgeraden.

Ik ga waarschijnlijk zoiets maken, inclusief een DIY 4-channel diversity controller:

Laatst bewerkt door een moderator:
Naar USB video grabber had ik ook gekekenen inderdaad zit daar enige vertraging in. Ik zal het tegen de tijd dat de controller binnen is wel even bekijken. Nette tas trouwens!

Gave tas, zo kan het inderdaad ook. Een tas waar je normaal een dslr met toebehoren in stopt. Ik vraag me dan alleen af of het geheel niet te warm wordt in de tas... En een beetje fototas van dat kaliber kost ook aardig wat.

Gr,
John

Ja, dat is zeker wel iets. Die had ik nog niet zien staan, kijk meestal op Euro warehouse. Houd me aanbevolen voor de andere links ;-)

Gr,
John

Eerste aanschaf voor de FPV koffer is een feit. Tenminste, moet ze nog binnen krijgen, maar heb een overeenkomst met de verkoper. 2x 10,4" tft lcd schermen, hij boodt er twee aan, dus heb ze allebei gekocht :-)

Gr,
John

Wat voor accu (mah) zou je moeten gebruiken voor de fpv koffer? Waarschijnlijk zal de accu van de multi sneller leeg zijn...

Gr,
John

Wat voor accu (mah) zou je moeten gebruiken voor de fpv koffer? Waarschijnlijk zal de accu van de multi sneller leeg zijn...

Gr,
John

Ik heb mijn 7 inch lcd + ontvanger op een 1000 mAh 3s lipo. Daar doet hij het 5 kwartier op. Dan gaat de buzzer op 3.3 cel volt

Back