fpv, maar dan stuk simpeler?

Ik weet niet goed waar te vragen dus probeer t maar hier.

Ik wil een paar fimpjes maken met mn auto ondergronds.

Wat ik zoek is dus niet direct een fpv set ,maar iets waar ik op bv een los scherm meteen kan meekijken welke kant ik op ga.
Ik dacht dat er zenderpistolen zijn die zo'n scherm hebben, maar als ik gewoon een cameraatje met een los scherm heb is t ook goed, zelfs beter.
Het is maar voor een paar x, dus het moet niet gelijk weet ik hoeveel geld gaan kosten. Camera kwaliteit is nu ook niet zo heel belangrijk.

Bestaat zo iets..?

Als ik dit ergens anders moet vragen, zal ik het topic wel laten verplaatsen..

Ik weet niet wat je bedoelt met ondergronds, maar als dat letterlijk is, ga je snel tegen signaal blokkade aanlopen denk ik.

Denk meer aan riolering, kruipruimte, mijngangen....

Je ziet t wel eens in fims en documentaires dus t bestaat zeker (lijkt me logisch),
maar ik weet niet waar ik moet zoeken of hoe zoiets heet; ben nog van t analoge tijdperk...

Laatst bewerkt:
Denk meer aan riolering, kruipruimte, mijngangen....

Je ziet t wel eens in fims en documentaires dus t bestaat zeker (lijkt me logisch),
maar ik weet niet waar ik moet zoeken of hoe zoiets heet; ben nog van t analoge tijdperk...

Als het aan een draad kan/mag dan heb je idd alleen een camera en scherm nodig.

2 kleine dingen :

Je zult een zeer licht gevoelige camera nodig hebben of een goede "schijnwerper"
De camera moet ook beschermd zijn tegen vocht..

Dan nog :
Hoe ga je je kabel uitrollen/oprollen ? Hoeveel meter ?

Denk er ook aan dat een aantal meter kabel al een flink anker is voor menig karretje.
Je moet bijna al met rupsbanden werken wil je een meter of 20 halen.

Ok, maar wat bedoelen jullie precies met een camera en een scherm? Een monitor van een pc of wat moet ik me daar bij voorstellen?

Je kunt toch niet op elke camera een beeldscherm aansluiten?

Wat betreft die kabel..ik ging er van uit dat zoiets wel draadloos zou kunnen; maar in principe zou t ook wel met een kabel kunnen..

Er bestaan gewoon (goedkope ) schermpjes waar je video in proppen kunt...
Dat gaat wel werken..

Draadloos.... "onze" oplossingen hebben een zicht verbinding nodig.
Wanneer er "iets" tussen zit valt de verbinding weg.
Rioolbuis is volgens mij beton met ijzer erin ?
Denk dat je een 10 meter weg komt.....
Je zou je antenne in de buis kunnen hangen...maar reflecties e.d.

Ik denk , als het maar voor een paar x is, dat je het niet mogelijk is....

Geen ijzer en 10 meter is meer dan genoeg.

Waar moet ik zoeken voor zo'n schermpjes? Iets van mediamarkt of zo?

Ah, ok, zoiets inderdaad, dat is geen geld.

1, dan moet ik in de 1e plaats dus wel n camera hebben met een aansluiting voor die kleine "jackplugjes"?
Die goedkope cameraatjes - die die verkoper ook heeft - hebben dat niet, dan zit je volgens mij dus al vast aan een normale handcamera..

2. En van die kabel moet ik dan dus een meter of 10 hebben?...mm, ik heb t wel over n crawler dus dat zou die in principe wel moeten kunnen trekken met de juiste overbrenging..

tx voor de link:proost:

Back