FPV, multicopter videos enz

Ik heb zoiets nog nooit gehad. Was er niks nat geworden dat je weet? Dat zou de enige kunnen zijn denk ik zo.

Ja niet zo heel ver vanaf. Ik vlieg daar wel vaker en je kan er met de auto komen en het is daar heel erg rustig altijd. Veel paadjes en veel lage bomen die redelijk uit elkaar staan. Ik heb 2 videos van het plek op kijn youtube kanaal. Eentje ht-fpv in the morning en de andere is autumn flight.

Ik heb afgelopen maand met temperaturen van -5 tot -10 gevlogen en dat ging goed, behalve dat mijn lipos wat korter meegingen. Regen was wel een probleem zoals verwacht haha. Dus je esc's gingen niet aan? Wel geprobeerd om met usb te kijken of je wat geks op de fc zag?

Vandaag eerste fpvforum vlucht hier in de sneeuw bij de overhelling en gondelbaan. Een leuke vlucht kunnen doen. Daarna accu gewisseld en bij aansluiten tweede accu starten de regelaars niet goed op. Ik hoorde wel het tududu begin piepje, maar niet de langere piep ongeveer. Seconde later. Daarom maar terug naar binnen gegaan, en na halfuurtje binnen werkte het weer. Weet iemand wat dit was/ heeft iemand al een zoiets gehad? En nog belangrijker, hoe Kan ik het morgen voorkomen?

Dat heeft te maken met je ESC's, die hebben last van de kou (of meer specifiek, de interne oscillator). Je moet ESC's hebben met een externe oscillator b.v. de HK Blue Series of de F series (b.v. F-20, F-30A).

Zoals beloof hierbij het filmpje van mijn 4e FPV vlucht, eindigend in de takken, waarna hij op het fietspad ketste.....

Gewoon nog wat meer oefening nodig zeker in axis lock mode, en moet mijn gascurve nog steeds iets veranderen en zorgen voor iets meer reaktie op roll...

Al doende leert men, en dit is mijn eerste schade sinds ik de TBS heb en FPV vlieg....dus valt me nog niet tegen....je gaat steeds meer risico nemen en sneller vliegen en dat leer je nu eenmaal niet zonder wat schade :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder vallen opstaan leer je het niet.....roll wat je had was op zich niet slecht als je dan ook nog eens wat throttle had gegeven had je zelf uitgetrokken. Het is ook meer verrassing effect, waardoor je niet snel na kan denken.
Was dit op 1080p opgenomen? Dat axis lock ziet er meteen zoveel beter uit :D dan atti :D.

Laatst bewerkt:
Vandaag eerste fpvforum vlucht hier in de sneeuw bij de overhelling en gondelbaan. Een leuke vlucht kunnen doen. Daarna accu gewisseld en bij aansluiten tweede accu starten de regelaars niet goed op. Ik hoorde wel het tududu begin piepje, maar niet de langere piep ongeveer. Seconde later. Daarom maar terug naar binnen gegaan, en na halfuurtje binnen werkte het weer. Weet iemand wat dit was/ heeft iemand al een zoiets gehad? En nog belangrijker, hoe Kan ik het morgen voorkomen?
Esc's met een interne oscillator hebben veel last van lage temperaturen en kunnen hierdoor niet opstarten. Even laten opwarmen is dan de enige oplossing voor deze ESC's.
Voor een betere uitleg van SimonK kun je beter dit hier verder lezen: RCTimer/Turnigy/Hobbywing ESC DIY Firmware Flashing - Page 52 - RC Groups

Ik had wel verwacht dat jij dit zou weten ;)

Edit: Ik had Douwe's reactie nog niet gezien, we zijn het hierover dus eens.

Heren bedankt voor jullie reactie. Heb er inderdaad wel eens wat over gelezen, maar ook totaal niet op gekomen. Ook raar dat andere dagen de vluchten prima gingen. Heb het verder met vele regelaars nog nooit meegemaakt, maar eens moet de eerste keer zijn:)

Bedankt in ieder geval. Zal kijken of ik het eventueel nog iets kan inpakken. Is er nog iets qua throttle calibratie wat ik in de cc3d kan veranderen om dit te voorkomen.?

Ook vind ik de cc3d in atti erg langzaam corrigeren, hij mag van mij sneller naar level kunnen gaan. Is dat gewoon attitude gains wat omhoog nog?vlieg nog niet in rate, lijkt me fpv erg spannend en moeilijk.

Attitude kp's omhoog en deze corrigeert sneller inderdaad. Heb toevallig gisteren wat geklooid in attitude met nieuwe firmware en op openpilot kun je attitude ook heel strak krijgen. Je kan het hetzelfde als bij naza krijgen zonder baro dan natuurlijk.

Wat bedoel je met throttle calibratie? Bedoel je esc calibratie?

Ik heb nog de oude firmware met autoluvel erin die jij toen op forum hebt gepost. Is het beter een nieuwset firmware van website te halen?

Wat betreft castratie. Is het mogelijk min. Throttle van op te verlagen ? Dan kan ik die verlagen als ik weer calibratie probleem Heb in de kou.

Ja je kan bij output min en max throttle instellen naar iedere waarde die de esc accepteert :). Ik ben niet brkend met dit probleem met de esc's, maar zou een hogere min throttle helpen dan?

Ik denk juist lagere, omdat hij door verschuiving van calibratie door temp. naar zijn idee de nulpunt niet krijgt;) ga die instelling is zoeken. Maar is nieuwste versie beter dan die versie die ik heb?

Klinkt logisch

Ja daar heb je acceltau inzitten.....dat is extra filtering voor de vibraties naar je FC waardoor het nog stabieler kan krijgen. Niet veel mee gespeeld, maar had wat snel getuned op atti en deze waarde iets verhoogd en mijn Atti was super strak. Probeer maar eens. De acceltau zorgt er dus voor dat kleine vibraties minder effect op je FC hebben.....deze worden niet meegerekend en reageert de FC daar niet op. Hoe hoger hoe meer filtering. Het beste kun je dit tunen met blootooth module en dan terwijl je vliegt naar accel traces kijken. bedoeling is dat je niet teveel rimpels ziet.

Voor tunen heb je ook TXPid....vind ik beter werken dan autotune overigens.

Back