FPV, multicopter videos enz

Maak je niet druk , ben vandaag 4keer gecrasht!
Ik weet niet wat het was maar had heel erg slecht beeld op 1,2ghz....
ik was 120 meter hoog toen men video beeld uitviel , snel bril afgezet en op level overschakeld , heb hem netjes kunnen landen...

Men beeld is vandaag 4 keer uitgevallen tijdens de vluchten , iedereen op ons plein had er last van behalve Boris met zen 1watt stoof! :)

Zomaar een treffen in Antwerpen.
Mooi weer, wel erg koud, maar toch leuk om deze lokatie eens in het echt te zien.
Near crashes gezien van Roni en Garbungel en natuurlijk ook echte crashses haha (ik niet :-).
Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van Avpk: Antwerpen 13-01-2013

Leuke foto's:D
Was voor mij ook de eerste keer op deze locatie. Moet zeggen dat de zuiderburen daar een super leuk terrein hebben wat veel te bieden heeft.
Zeker voor herhaling vatbaar!

Mooie foto's inderdaad....een zalig dagje was het.

Vooral die foto van je iconic x als ik het goed zeg vind ik erg mooi geworden.
Ik heb nog wat bochtenwerk gedaan toen ik opgewarmt weer in Gilze was.
Ging eigenlijk best lekker. Ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen

Hoe was t met de vliegtijden, mannen?

Hier was het net even onder 0 graden Celsius en mijn spul vliegt van geen kant. Na een minuut of twee, drie houdt de F450 er mee op. Lipo is een 2200 mah 3S 25 C...

bij mij met wat bochten werk en vooral hooveren een vliegtijd van over de 7 minuten met dezelfde accu als die van jouw. Ook 2200 3s 25c dus helemaal geen last gehad van de kou. Zijn ook vrij nieuwe zippy's. ik denk een lading of 9 tot nu toe

Hmmm....ja, de mijne zijn alweer ruim een jaar oud en hebben al aardig wat ladingen meegemaakt. Wel altijd netjes behandeld en nooit te ver leeg gevlogen door lipo-buzzer alarm en Naza low voltage protector aan te houden.

Hier een filmpje van vandaag: wat doet een lipo als het koud is....

PS: beetje een lang filmpje geworden, maarja....ik had toch niks te doen :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn lipos de hele tijd in mijn broekzak gehouden en goed mijn voltage in osd in de gaten gehouden en uiteraard de spanningen waren gemiddeld 1V lager. Ik merkte bij mijn iconic-x dat ik a een minuut of 2-3 wat punch begon te missen.
De vliegtijden waren redelijk normaal moet ik zeggen, het is dus enkel dat je gedurende vlucht 1V bijna mist.

@avpk
Ja die foto is schitterend. Ben echt in love met mijn iconic-x. Heeft netjes geluisterd vandaag.

Toch 3 tot 4min minder lang kunnen vliegen met een lipo lading.
Was leuk maar heel erg koud met een schrale wind , wat vliegen best moeilijk maakte...
Ben een filmpje aan het uploaden/editen , als je dat editen kan noemen :)

Ik heb mijn beelden net bekeken roni....pfff ziet er strak uit net die laagstaande zon. En alle opnames zijn zo soepel als het masr kan zijn. Geen hikjes niks.

Vandaag in tegenstelling tot Heligek toch lekker gevlogen in Dordrecht met de TBS.
Filmpje gemaakt van de vlucht van een vliegtuig.
Was wel erg harde en koude wind dus het vliegtuig was erg springerig.
Morgen filmpje.
Lipo's weer bewaard in de tas met een warm waterzak.
Werkt prima.
Tijdens het vliegen niets gemerkt van slechtere lipo's door de kou. :banana:
Ben.

Hi Ben.
Ja, dat is volgens mij ook een hele goeie: een warm waterkruik/zak/fles in een koelbox en daar je lipo's in bewaren.

"Pre-heated lipo is the word!!"

Plotterwelt liet in een ander draadje al een mooi boxje zien van depron, op maat gemaakt voor zijn lipo's. Koelen ze tijdens de vlucht ook niet al te hard af....

Dit draadje...

Back