FPV, multicopter videos enz

full

Hierbij de beloofde foto van m'n zelfbouw H-frame. Frame bestaat uit 2mm G10
met een carbon toplaag. De "draagarmen" 10x10x1 alu. Totale frame kosten beneden €20,- ( zeer eenvoudig zelf te maken en voor mij meer om te kijken of een H-frame lekker vliegt)

Vanmiddag snel nog ff een rondje kunnen vliegen, moet nog wel wat aan getuned worden...:turn-l:

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie frame max en wat een snelheid....zal filmpje nog eens beter op pc bekijken, maar op mijn mobiel ziet het er goed uit. Ik zie ook dat het meer dan genoeg power heeft!
H frames geven toch weer mooie nieuwe dimensie aan quad fpv.

Bedankt voor de complimenten.

@Roni;
Wordt tijd voor een multirotor circuit;-)
Heb rc rate op 1.6 en yaw en pitch op 0.3.

@Robbie;
Bij flink gas geven zie je een wobble wat je ook kan horen. Dat moet ik er nog uit zien te krijgen. Had er vorig weekend geen last van, maar heb toen erg hard een boom geknuffeld. Zat geen halve prop meer aan en 2 kromme motorassen, ook was de fc door de lipo gestript. Heb er helaas geen beelden van.....sd card is uit de Gopro geslingerd;) De lagers van de motor rechtsvoor hebben hierdoor ook een optater gehad en deze heb ik niet kunnen reviseren.

@Lennie;

G10 gekocht op Ebay (engeland) stuur je wel ff een link.

Mooie frame max en wat een snelheid....zal filmpje nog eens beter op pc bekijken, maar op mijn mobiel ziet het er goed uit. Ik zie ook dat het meer dan genoeg power heeft!
H frames geven toch weer mooie nieuwe dimensie aan quad fpv.

Frame vliegt veel minder nerveus als een X-quad met fpv setup en toch meer dan genoeg reserve voor acro.
Totaal gewicht is slechts 900 gram:)

Net op PC bekeken en inderdaad ik zie wat vibraties hier en daar, maar ik hoor ook gefluit, wat of overtuning is of je props die zijn aan het slippen? Je hebt wel alles gebalanceerd neem ik aan, zie geen tape op de props?

Heb je rc rate op 1.6? Damn.....ik vlieg op 1.00. Zal eens proberen :D voor nog hardere flips en rolls.
Wat bedoel je met yaw en pitch op 0.3? Je bedoelt de expo? Ben niet veel aan tuning gekomen met multiwii, omdat het default al zo bevalt ;p.

We gaan dus mooie dingen zien van deze quad.....wordt tijd om je te challengen voor een circuit :D

Net op PC bekeken en inderdaad ik zie wat vibraties hier en daar, maar ik hoor ook gefluit, wat of overtuning is of je props die zijn aan het slippen? Je hebt wel alles gebalanceerd neem ik aan, zie geen tape op de props?

Heb je rc rate op 1.6? Damn.....ik vlieg op 1.00. Zal eens proberen :D voor nog hardere flips en rolls.
Wat bedoel je met yaw en pitch op 0.3? Je bedoelt de expo? Ben niet veel aan tuning gekomen met multiwii, omdat het default al zo bevalt ;p.

We gaan dus mooie dingen zien van deze quad.....wordt tijd om je te challengen voor een circuit :D

Motoren en props zijn goed in balans (tape zit aan de onderkant).
Ga morgen ff de fc en hopelijk (als die binnen zijn) een paar motor lagers vervangen. Rechts van Roll/ Pitch en Yaw PID (in de MultiWii Gui) heb je nog een Rate balk. Deze staan beide op 0.3
Ja, idd een multirotor circuit voor komend seizoen zou leuk zijn. Vast nog wel wat idioten te vinden die meedoen;-)

O ja die rate helemaal dubbelop rate op rate.....daar heb ik niet veel mee gespeeld, want die was niet linear, maar zal wel eens proberen.

Ja een mooi circuit moet te vinden zijn. Het veldje in antwerpen is een mooie circuit vind ik nog steeds. Wat checkpoints rondom plaatsten en je hebt een circuit.

.....ff een hersenspinsel mijnerzijds....

Zou er qua snelheid voordeel te halen zijn als je je motoren iets schuin voorwaarts monteert op de armen van een multirotor? Dus 'tilted', zeg maar. Dit zou kunnen betekenen dat wanneer je frame horizontaal hangt, je al voorwaarts gaat...zou ook betekenen dat je als je daadwerkelijk forward pitch geeft, je minder weerstand ondervindt van je frame....theoretisch dan, he?...of zie ik iets over het hoofd....??

.....ff een hersenspinsel mijnerzijds....

Zou er qua snelheid voordeel te halen zijn als je je motoren iets schuin voorwaarts monteert op de armen van een multirotor? Dus 'tilted', zeg maar. Dit zou kunnen betekenen dat wanneer je frame horizontaal hangt, je al voorwaarts gaat...zou ook betekenen dat je als je daadwerkelijk forward pitch geeft, je minder weerstand ondervindt van je frame....theoretisch dan, he?...of zie ik iets over het hoofd....??

Zit wel iets in n.l: wanneer je pitch geeft en dus voorwaards beweegd werkt je frame als een "vleugel" die naar beneden wijst. Je motoren moeten dit compenseren (om op gelijke hoogte te blijven) wat nog meer vermogen vereist. Heb wel al ergens een concept gezien waarbij de motoren een pitchhoek kunnen maken m.b.v. een servo. Dus geef je pitch, dan kantelen de motoren. Mooi project:grin:

Yup aerodynamica speelt een zeer grote rol bij dit soort vluchten. Goed opgemerkt robbie, alleen als je een hoek zou hebben zonder servo met je motoren zou je zeer waarschijnlijk geen of hele gekke yaw hebben.
HT-FPV is een goed voorbeeld van een quad wat een waardeloze aerodynamica waardoor yaw niet mogelijk is op hoge snelheid. Mijn iconic-x is een platte dunne pannekoek die als een frisbee door de lucht snijdt. H auads hebben ook een hoge inertia waardoor ze een dus een grotere momentum naar voren beoefenen. Er zijn meer zaken wat voor snelheid zorgen.

Zo heel de avond bezig geweest aan mijn basisstation met diversity.....en eindelijk is ie af.......het plan lag er al een aantal weken en sommige onderdelen ook al zo lang....

Het resultaat:

4f7ad8c612ba9ea4db8ba15d9a794293_zps6c29898f.jpg

achterkant:

5daac4b7ac940589f02b17aaf17b0d3d_zps5300be02.jpg

Kou moet geen probleem zijn....heb de laatste tijd behoorlijk wat vluchten gemaakt zonder crashes. Post je video maar. Ben benieuwd. Die schroefjes hebben ze bij rctimer overigens.

Wat gebeurde er dan precies?

Ik heb de schroefjes blindelings besteld, nu blijkt dat dit dus niet de schroefjes zijn voor DJI armen, maar voor Clone DJI armen.

het verschil is M2,5 voor DJI armen? en 3mm voor de clone armen.

iemand nog een idee waar ik de echte DJI schroefjes kan bestellen?

Het probleem is dat die schroefjes een kraagje hebben, waarmee ze in de frameplaat klemmen, met normale schroefjes heb je dat niet en zit de boel dus niet gefixeerd......

Back