FPV, multicopter videos enz

Ben er nog een paar aan het bouwen,

De Qav500 (fpv)
De hoverthings Flip (fpv)
Een 450 om te raggen.
De micro Hexa.
Een tricopter dat nog gebouwd moet worden.
De zelfbouw Qav achtig Fpv quad, die is volgende week klaar.
Ga ook nog een Tbs bouwen om te raggen maar de webshop staat op Hold omdat ze bestellingen niet aankunnen.

TBS kan je ook bij Kopterworx krijgen (17 in stock), iets duurder in transport, maar wel in voorraad en op 1 dag verstuurd ;-) Heb er zelf goeie ervaring mee.

Een discovery is geen slecht idee en zeker met hero3 zal dat ook goede beelden opleveren. Punt blijft is makkelijk verkrijgbaar en de prijs valt zeker mee.

Maar je hebt er nog zat zie ik Roni :D

Gewoon voor het lompe rond knallen is er niks beter als disco. Puur omdat als je hem crasht het je maar een paar euro kost om te fixen.

Idd , een Tbs is goed om te raggen , een crash kost meestal een paar propjes en soms een armpje , als je een hele gekke crash meemaakt ben je een paar tientjes kwijt...

Boris , ik bouw heel graag , zowel multi's als heli's.
Tegenwoordig minder en minder zin om Fpv te vliegen , als de zin op een laag pitje blijft ga ik binnen enkele maanden stoppen en heel de fpv boel en multi's wegdoen....
Ik heb de laatste 3 maanden maar een tiental vluchten gedaan..

Ga mss terug heli vliegen :)

Ach volgende project hier is een fpv vliegtuig want ook ik ben die multis beetje beu aan het worden op dit moment.
Tijd om weer eventjes terug naar de vliegers te gaan hehe.
Maar de multi's blijven wel meegaan voor geval ik toch wil vliegen.

Hi allen.. ik kom even uit het niets binnenvallen :P

Erg informatief en leuk draadje dit zeg. Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn nu zelfbouw x-quad die eigenlijk niet echt meer lekker vliegt met al mijn FPV spul.

Ik hecht wel waarde aan strakke beelden (wie niet..) maar nog meer crash bestendigheid. Ik zie dat mensen hier de Hoverthings Flip FPV vliegen. Ziet er aantrekkelijk uit.. is dit een aanrader?

En wot about de Goliath van EyeFly? Ben ik hier nog niet tegen gekomen.. Ziet er wel gaaf uit en speciale dampening kit.

Ben benieuwd naar de reacties

Ik vind die goliath niet zo mooi eerlijk gezegd. Ik heb deze ook niet in het echt gezien, dus kan niet goed oordelen. Er zijn wel genoeg frames op de markt in de VS. In Europa minder

@roni
Ik geloof niet dat jij helemaal stopt. Je komt er altijd wel een keer op terug. Soms heb je periodes dat je er minder zin in hebt. Heb ik ook soms, maar vind het altijd een zeer goede ontspanning. FPV met vliegers is ook gaaf denk ik, vind zelf een multi net wat makkelijker met opstijgen en landen en je kunt er wat meer mee. Ben benieuwd als je dat een keer gaat doen.
Ben meer iemand die vliegt dan bouwt. Bouwen vind ik ook heel leuk, maar dan wil ik daar wel lang mee vliegen en hopelijk niet crashen.

Ik ben opzoek naar een website waar de 200mw 5.8 tx/rx set van hobbyking te koop is. Ik heb hem nu in bestelling/backorder staan bij hobbyking maar overweeg hem ergens anders te bestellen voor dezelfde prijs ongeveer. Iemand een idee?

FPV5802 5.8G 200mw AV Sender Transmitter+FOX-R58 Receiver Set for FPV Telemetry System $60.49 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Of deze;

5.8G 200mW 8 Channel FPV Audio Video Transmitter/RX 2Km Range For RC Car MultiCopter $57.01 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Zijn deze sets gelijkwaardig en/of zitten er na of voordelen aan?

@Garbungel, ik ben helemaal weg van het filmpje dat je geupload hebt! erg mooi!

als de zin op een laag pitje blijft ga ik binnen enkele maanden stoppen en heel de fpv boel en multi's wegdoen....
Ik heb de laatste 3 maanden maar een tiental vluchten gedaan..

Ga mss terug heli vliegen :)

Je gaat ons toch niet verlaten Roni? Net nu de hobby zo op bloeit in onze provincie..;)

Ik kon vandaag op het laatste moment niet gaan vliegen..
Was niet te genieten..:evil:

@igortje
Heb je wel bij estore rotterdam of electronicarc al gekeken?

Nee roni gaat ons niet verlaten. Wacht maar even af totdat het mooi weer is en we wat meets weer hebben, dan zullen we zien wie het vaakst vliegt.
Misschien zat hem hem vaak tegen de laatste tijd zoals met de qav laatst en diversity systeem. Dat is in deze hobby. Als het even tegenzit dan heb je er wat minder zin in allemaal. Heb ook momenten gehad wanneer ik het niet meer zag zitten, maar je vindt altijd weer een nieuwe uitdaging en motivatie.

Weet je het is net als met vliegtuigen. Hoe goedkoper het is, hoe leuker het vliegt. Dure frames en dure toestellen vliegen niet leuk omdat je dan veel te veel bezig bent met wat het kost.

Yup dat is het ook....en het probleem is ook dat je wel iets wil hebben wat makelijk lang meegaat en crashbestendig is. Zo'n flip frame of tbs discovery zijn daarom ook de beste frames en je beleeft er veel plezier aan, omdat je minder bang bent.

Hierbij een video van mijn 5e fpv vlucht.
Helaas stond mijn camera bij de 4e vlucht niet aan.
Jammer want die was een stuk beter gevlogen.

@Rogier het gebruiken van minder sterke elastiek heeft geholpen.
Geen Jello meer :-)
Ik weet niet of dit goed te zien is in dez eupload want youtuve heeft hem net in de preview schokkerig weergegeven terwijl de raw video super strak beeld geeft.

Vraagje: kun je een fatshark bril qua scherpte en helderheid instellen? Zo ja hoe?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat kan aan de knop links boven.

Jello moet je altijd testen bij volle zonlicht. Bij wat donkerdere omstandigheden is er geen jello door langere belichting. Mijn ervaring is dat de camera niet moet wiebelen, dus wel strak moet zijn.

Boris,

Ik had mijn gopro vast gezet met zo'n dikke post elastiek en dat was te strak.
Ik zal mijn bril dus eens wat moeten bijstellen want het beeld tijdens vliegen was eigenlijk best slecht.
Hopen dat het scherper en helder kan dan kan ik fijner vliegen dan nu het geval was

Back