Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Spektrum icm 1.3 werkt ook voor geen meter. Aub alleen niet generaliseren: wij halen 1.3km met Futaba Fasst en 1.3Vtx (wel kanaal 5 of 9 kiezen)
Spektrum noemen wij ook tegenwoordig Pechtrum, het laat zich raden waarom dat is![]()
5.8 is opzich niks mis mee, zolang je een zichtverbinding blijft houden zonder obstakels. Het hangt er dus vanaf waar je wilt gaan vliegen. Ik vlieg met de mini's nog wel eens in bossen, dan heb je weinig aan 5.8
Prima setje zou alleen de antenne bij dennisk hier op modelbouwforum laten maken die werken echt heel goedIk ben tot het besluit gekomen dat ik eerder opgesomde kit dan toch maar niet ga aanschaffen. Ik denk dat ik toch maar voor een 5.8 ghz zender/ontvanger ga. Echter aangezien ik geen 2dehands spullen vind momenteel dacht ik eraan om zo goedkoop mogelijk een setje samen te stellen om een eerste FPV ervaring op te doen. (nogmaals, ik heb nog helemaal geen FPV spullen) Dus ik dacht eraan om deze samenstelling te kopen:
Display
![]()
Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking*
Zender/ontvanger
Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking*
![]()
antennes
![]()
Camera: er staan misschien 20 verschillende camera's op hobbyking en weet niet waar op te letten:
FPV & Telemetry>FPV>Cameras
Graag jullie mening hierover (en niet, dat is goedkope prul, koop dat toch een fatshark van 300 euro, dat is nu eenmaal het punt, ik wil momenteel geen 300 euro spenderen aan een bril alleen). De goedkope DIY bril is bedoelt als een eerste ervaring, als het me aanstaat kan ik later gewoon upgraden naar een fatshark en de zender, ontvanger en camera gewoon behouden.
Edit: Ik las net voor die TX/RX dat deze antennes worden aangeraden:
![]()
http://hobbyking.com/hobbyking/stor...it_Circular_Polarized_Antenna_Set_RP_SMA.html
Ok, thanks, maar voor de 10 euro die de antenne's kosten ga ik ze alvast mee bestellen, dan kan ik later nog kijken voor echte kwaliteitsantenne's. de enige reden dat ik twijfelde aan die eerste (goedkoopste) antennes is dat daar bij staat dat de aansluiting SMA is en bij de 2de (rode en blauwe omhuizing) staat RP-SMA. Bij de TX/RX staat ook RP-SMA. Waar slaat dit juist op?
Het enige dat ik dus nog nodig heb is een geschikte camera en een omvormer om van mijn 4S batterij naar 12 volt te gaan. Maar dat is opgelost met een simpele BEC van een paar euro's denkik
Dat wordt dan de Mobius.
Op een 4S machine met een UBEC ertussen is 1.3 wel plug and play.
Moet zeggen dat ik totaal geen verschil in scherpte en kleuren tussen 5.8 en 1.3 merk. Het is eigenlijk vergelijkbaar met hetzelfde cameras.