FPV, multicopter videos enz

Vette video man! Intro was echt dik!

Mee eens met danny. Muziek te rustig voor de actie die je in de video brengt!

Thanks, morgen ga ik nog keer waarschijnlijk op deze zelfde locatie vliegen, ik zal dan wel ander soort muziek onder zetten en maximale uit de motors halen :tank:

Zo, een nieuwe antenne besteld bij dennisK voor op m'n Blackout mini H. Dennis deed me tijdens dat gesprek ook inzien dat ik per ongeluk een RP-sma antenne op mijn immersion had aangesloten. Nu is het zo dat ik al bijna 2 uur in total heb gevlogen met mijn VTX met de verkeerde antenne (RP-SMA op RP-SMA). Niet op gelet en het is me ook nooit opgevallen om de simpele reden dat ik nog nooit ook maar 1 keer ruis op m'n beeld heb gehad tijdens het vliegen.. Ik denk dat ik voorlopig nog niet verder dan 300 meter van me ben afgevlogen maar heb altijd perfect beeld gehad..

Nu het enige waar ik wat bang voor ben is dat ik m'n VTX wel zwaar naar de knoppen heb liggen helpen hierdoor.. Wat zou dit tot gevolg kunnen hebben? Dat de VTX een deel van zijn zendkracht is verloren door dit verkeerd gebruik, of het feit dat hij nog steeds werkt er op duid dat er niets aan de hand is? Maar misschien wel de levensduur heb verkort door deze stomme fout..

Zo, een nieuwe antenne besteld bij dennisK voor op m'n Blackout mini H. Dennis deed me tijdens dat gesprek ook inzien dat ik per ongeluk een RP-sma antenne op mijn immersion had aangesloten. Nu is het zo dat ik al bijna 2 uur in total heb gevlogen met mijn VTX met de verkeerde antenne (RP-SMA op RP-SMA). Niet op gelet en het is me ook nooit opgevallen om de simpele reden dat ik nog nooit ook maar 1 keer ruis op m'n beeld heb gehad tijdens het vliegen.. Ik denk dat ik voorlopig nog niet verder dan 300 meter van me ben afgevlogen maar heb altijd perfect beeld gehad..

Nu het enige waar ik wat bang voor ben is dat ik m'n VTX wel zwaar naar de knoppen heb liggen helpen hierdoor.. Wat zou dit tot gevolg kunnen hebben? Dat de VTX een deel van zijn zendkracht is verloren door dit verkeerd gebruik, of het feit dat hij nog steeds werkt er op duid dat er niets aan de hand is? Maar misschien wel de levensduur heb verkort door deze stomme fout..
Als ie het nog doet, dan heeft ie mogelijk aan vermogen verloren doordat de eindtrap opgeblazen is.

Is dat erg? een beetje. Maar zolang je nu nog acceptabel bereik haalt zonder storing dan is er niks aan de hand [emoji12]

Wel vreemd dat ik er dan alsnog met gemak 300 meter ver mee kwam (met foute antenna) en kon waarschijnlijk nog stukken verder geraken.. Achja, niets aan te veranderen :-)

Ik denk dat er niets aan de hand is. Kort geleden kocht ik bij HK de DVR van AOMWAY. In de product omschrijving staat expliciet dat er RP-SMA antennes op moeten zodat je die meteen meebesteld. Deze verwijzing staat er nog steeds bij.
Toen ik dat ding binnenkreeg meteen de RP-SMA cloverleaf erop, alles aangesloten en getest met het zwakke zendertje van mijn LadyBird die 25 of 50mW is. Perfect beeld, ook door vier muren heen. Ik dolblij natuurlijk.
Toen viel mijn oog op het meegeleverde pieletje, en ik zag een pennetje in de schroefdraad. Dit is dus een SMA en geen RP. Toch goed beeld. Bij nadere beschouwing bleek dat de kern van plug en apparaat een fractie hoger liggen in de isolator eromheen. Zodoende is er wel fysiek contact geweest. Maar als het moertje niet goed vastzit kan de aansluiting gaan klapperen.
Al met al denk ik dus dat er bij jou niets aan de hand is.

https://www.hobbyking.com/hobbyking...Built_in_Video_Recorder.html?strSearch=aomway

Een mooie ontvanger met opnamemogelijkheid.
Maar het zijn dus SMA-aansluitingen! :teacher:

Ik denk dat er niets aan de hand is. Kort geleden kocht ik bij HK de DVR van AOMWAY. In de product omschrijving staat expliciet dat er RP-SMA antennes op moeten zodat je die meteen meebesteld. Deze verwijzing staat er nog steeds bij.
Toen ik dat ding binnenkreeg meteen de RP-SMA cloverleaf erop, alles aangesloten en getest met het zwakke zendertje van mijn LadyBird die 25 of 50mW is. Perfect beeld, ook door vier muren heen. Ik dolblij natuurlijk.
Toen viel mijn oog op het meegeleverde pieletje, en ik zag een pennetje in de schroefdraad. Dit is dus een SMA en geen RP. Toch goed beeld. Bij nadere beschouwing bleek dat de kern van plug en apparaat een fractie hoger liggen in de isolator eromheen. Zodoende is er wel fysiek contact geweest. Maar als het moertje niet goed vastzit kan de aansluiting gaan klapperen.
Al met al denk ik dus dat er bij jou niets aan de hand is.

https://www.hobbyking.com/hobbyking...Built_in_Video_Recorder.html?strSearch=aomway

Een mooie ontvanger met opnamemogelijkheid.
Maar het zijn dus SMA-aansluitingen! :teacher:

Ik was eerlijk gezegd ook al zoiets aan het denken, dat de 2 "buisjes" zeg maar, toch tegen elkaar gedrukt staan wanneer je de antenne stevig vast-schroeft. Ik kan anders niet bedenken hoe het mogelijk is dat ik perfect beeld had al die tijd.

Maar jij hebt het toch over een ontvanger niet? Geld hier dezelfde regel eigenlijk? mag je een ontvanger ook nooit inschakelen zonder antenne? (ik heb dat uit voorzorg nooit gedaan)

Maar jij hebt het toch over een ontvanger niet? Geld hier dezelfde regel eigenlijk? mag je een ontvanger ook nooit inschakelen zonder antenne? (ik heb dat uit voorzorg nooit gedaan)
Bij een ontvanger gaat er inderdaad niks stuk. Bij een zender wel. Dus als je daadwerkelijk gevlogen hebt met je VTX aan zonder dat massa en signaal van de antenne goed verbonden waren dan heb je zeer waarschijnlijk je eindtrap opgeblazen. Ik heb er ook eentje liggen. Doet her prima, met of zonder antenne heb ik ca 100 meter bereik. Die kan ik altijd nog als repeater gebruiken naar 5.8 GHz goggles als ik ooit op 1.3ghz ga vliegen.

Ik hoop erop dat er niks stuk gegaan is aangezien ik toch wel een behoorlijk bereik had ermee. We zien wel :-)

Edit: is er trouwens een manier om te testen dat de eindtrap eraan is? Normaal geraak je dan niet voorbij 100 meter of wel?

Als ie echt stuk is wordt hij bijna niet warm meer.

Normaal gezien lukt het mij niet om rp-sma en sma contact te laten maken.
Valt het buitendraadbusje van de sma net in het schroef deel van de sma zou het kunnen dat het net werkt.

Als iemand een power meter heeft van immersion kan die je zender even controleren. En anders als het werkt is het goed.
Immersion gaat meestal niet zo snel stuk.

PS. Leeg je mailbox even.

Als ie echt stuk is wordt hij bijna niet warm meer.

Normaal gezien lukt het mij niet om rp-sma en sma contact te laten maken.
Valt het buitendraadbusje van de sma net in het schroef deel van de sma zou het kunnen dat het net werkt.

Als iemand een power meter heeft van immersion kan die je zender even controleren. En anders als het werkt is het goed.
Immersion gaat meestal niet zo snel stuk.

PS. Leeg je mailbox even.
De mijne wordt nog wel warm.. En zendt ook (zonder antenne).

Ik zal morgen eens kijken of hij nog warm wordt.. Ik vermoed wel dat er niet veel aan de hand zal zijn. Desnoods heb ik nog een boscam liggen

Laatst bewerkt:
Duurde ff maar de MiniH, vliegt weer!
Na een paar crashes was dit een goeie filmpje!

..::Flip it, Roll it, Abuse it, Crash it!::..

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb m'n immersion eens opgezet (met antenne deze keer) en wordt nog steeds goed warm. Heb dan eens een afstandstest gedaan door de zender binnen in huis te laten liggen en dan buiten met m'n fatshark weg te stappen. Ik kwam zeker 100 meter ver weg met een muur of 5 tussen. ik denk niet dat zoiets mogelijk is als hij stuk zou zijn. Morgen ga ik eens naar een groot veld en eens kijken hoe ver ik daar kom zonder obstakels.

Nice!!!

Zal tegen mn baas zeggen dat er extra ventilatie in de garage zit. Pas ik het aan op de tekeningen.
Weet je hoe de garage heet? Plaats/adres. FF kijken of die bekend is bij ons. Anders even kijken of er een naam op de sensoren aan de muur staat.

En binnenkort vast een paar tekst borden vervangen op Niveau -3 ;-)

Dat snelle flyby bochtje is erg gaaf.
en geluid van een F1

Laatst bewerkt:
Back