FPV, multicopter videos enz

Ga toch eens andere motoren nemen voor de Qav , heb gezien dat er tiger motoren zijn van 1100kv.
Kan ik ze ergens in EU bestellen?

MT2208_05__45791.1358981589.1280.1280.jpg

Laatst bewerkt:
Zal eens straks voor je kijken. Kv zegt niet alles.....kijk ook naar de watts die motoren kunnen afhandelen enz. Kv wordt gemeten bij geen props erop....en als je er wel props op zet zijn de toerentallen heel anders.
De MT2216 900kv tigers zijn een van de meest geschikte, maar dezelfde soort met hogere kv zou natuurlijk nog wat beter zijn.
Zal staks even nazoeken.

Ben benieuwd hoe jou die patch bevalt, goed uitrichten is wel belangrijk. Parkeer m'n copter meestel 50 a 100m ver en richt dan de verticale hoek tot dat ik een strak beeld heb.

Loont wel de moeite om de spec's van Tigers met Sunnysky's (in mijn geval 2212-980 kv) te vergelijken...de prijs is het grootste verschil;-)

Laatst bewerkt:
Die MT2208 motoren zijn te klein voor een QAV kan ik je wel vertellen. Als ik de ratings bekijk is het enkel 8' op 4S en alle grotere props gaat de efficiency flink omlaag. Het zal minder lift genereren dan een 900kv motor op 9 en 10inch props. De motoren zijn ook erg klein. Op een Qav wil je zo hoog mogelijk aantal kv met een zo goed mogelijk koppel. Hoe hoger je kv hoe slechter je koppel wordt en het wordt lastiger om grotere props te draaien. Denk dat 900-1000kv zo'n beetje beste is voor 4S. Je wil gewoon hebben dat als je full throttle gaat dat je quad vrijwel meteen naar de volle toeren schiet en niet langzaam op toeren komt.
Overigens op 10inch props laten mijn 900kv motoren gewoon de props stallen. De props gaan sneller draaien dan dat ze de lucht kunnen verplaatsen, wat weer in verloren energie resulteert. Ga nog een keer carbon props proberen.

Hier lijst motoren waar ik naar had gekeken:
Sunnysky
www.drotek.fr - SUNNYSKY X2212 980KV Brushless Motor

HP motor (schijnt sunnysky clone te zijn)
HP2217-930KV Outrunner Brushless Motor For Quadrotor - HP2217 - RCTimer RC Plane Car MultiRotor APM and MultiWii Carbon Fiber Propeller Hobby Store

RCtigers MT2216 (Deze heb ik ) Plaatje eronder is van de 800kv eigenlijk, maar bijna hetzelfde als de 900kv.
T-Motor MT2216 900KV
Hier goede plaatje: http://ebay.wrong17.com/2216/02.jpg
Je ziet dat ze wat langer zijn en daardoor kunnen ze goed makkelijk groot aantal Watt afhandelen.

Hier een goedkopere rctiger versie, wat hetzelfde prestaties heeft en
the FM-2216-11 900kv Multi-Rotor Motor

Je hebt ook 980kv tigers, maar betwijfel of deze 9 of 10inch props kunnen laten draaien, omdat deze kleiner zijn.
the Tiger MT-2212 Multi-Rotor Motor

Dit is ook misschien wel iets
http://flyduino.net/Multikopter-Brushless-Motor-Multicopter

Laatst bewerkt:
Roni, ben je 2 dagen geleden uitgedaagd voor een multirotorrace en toen hoefde en niets meer getuned te worden. En nu kom je zo'n bruut monster aanzetten?!
Lekker is dat....pfff;-)

Roni, ben je 2 dagen geleden uitgedaagd voor een multirotorrace en toen hoefde en niets meer getuned te worden. En nu kom je zo'n bruut monster aanzetten?!
Lekker is dat....pfff;-)
LOL inderdaad haha. Maakt niet uit, dan hebben we nog eens wat uitdaging misschien.

Hier een keer voor de verandering geluid post ipv video. bijna 30sec full throttle met de tigers :D. Wat een heerlijk geluid.

http://dl.dropbox.com/u/31537757/Tiger sound.mp3

kunnen die sunnysky motoren wel 9 inch graupners aan op 4S denk je ?
want die zijn nog wel betaalbaar, en dan heb je wel een redelijke raket denk ik....

kunnen die sunnysky motoren wel 9 inch graupners aan op 4S denk je ?
want die zijn nog wel betaalbaar, en dan heb je wel een redelijke raket denk ik....

Yup....video van hadriez zegt meer dan 1000 woorden. Hij vliegt er nu op 9 inch.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga dan toch maar voor de 900 kv's tiger motoren.
Max , ik ga echt niet met de Qav500 racen dat gaat me een fortuin kosten :)
Ik heb nog spullen genoeg liggen, kan zijn dat ik een frame ga bouwen voor de komende races of mss de Tbs op 4s ga zetten.Een tricopter op 4s zou ook gaaf zijn :)

Laatst bewerkt:
Max, je vliegt met nanowii en met de naze32.
Wat vind je persoonlijk het beste??

Moeilijk te zeggen, de Naze zit op m'n acroquad en heeft een iets andere PID instelling als met de NanoWii om dezelfde vliegeigenschappen te benaderen, de Naze bevalt echt super goed!
Heb ook de Flip mwc 1.5 en ook dit boardje heeft met dezelfde instellingen net iets andere eigenschappen, maar de verschillen zijn echt superklein.
Ga de komende weken de Naze wel op m'n fpv frame testen.
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de Naze gaan ivm kosten/ snelle levering en afwerking van het boardje.

Naze kun je makkelijker configureren zonder te compileren en je kan de esc's zelfs calibreren. Bordje ziet er zeer strak uit en de service is geweldig. Ik had mijne binnen 5 dagen uit japan. Je hebt mijn video gezien.....super precies en zeer responsief en soepel. En ik heb echt default pid's zonder gein. Heb op ht-fpv alleen yaw een beetje afgesteld laatst.

Ga nog een x quad opbouwen met mijn cc3d....heb nog f450 frame liggen.

Ga dan toch maar voor de 900 kv's tiger motoren.
Max , ik ga echt niet met de Qav500 racen dat gaat me een fortuin kosten :)
Ik heb nog spullen genoeg liggen, kan zijn dat ik een frame ga bouwen voor de komende races of mss de Tbs op 4s ga zetten.Een tricopter op 4s zou ook gaaf zijn :)

Op die van mij staan Robbe 2827-35 met graupner 9"-5" met 4s lipo. Is met de GoPro niet echt een racer te noemen maar vliegt wel goed.

Die zijn niet echt denderend voor snelheid. Daar zou je op 3S niet eens op kunnen vliegen :D.
720kv 110W en maximaal 850gram lift op 12' props.

Maximum load current 10A :D....lol.

Maar denk wel lange vliegtijden :D.

Vind ik nog wel tegenvallen eigenlijk. Ik weet niet wat het gewicht is van de jouwe en welke props je vliegt. Denk dat je beste 10' kan hebben met die motoren.
Ik vlieg op Iconic-X met 2650mAh wel 8-10minuten en raggen 6minuten zoals in de vid een pagina terug. Die tigers zijn heel erg efficient.

Laatste keer dat ik bij je was Ivo en jouw beelden van je vliegveld bekeek vloog jij ook om de bomen heen en hier en daar en je hebt ook wat gethrottled :D

13 min met 4000 mah is best een goede vliegtijd.
Robbe motoren zijn hele goede motoren maar maken weinig toeren , het zijn echt slowflyer motoren.
Ik ga deze keer voor een totale andere setup.
Wordt 20 amp simonk regelaren.
900kv tiger motoren.
10 inch graupner props
3600 mah 4s lipo.

Laatst bewerkt:
ik heb op met tbs 4s 5000 met 10x5 props. weegt dan met gopro in behuizing vliegklaar iets van 1800-1850 dacht ik. en vlieg dan tot 3900 mah gebruikt zo'n 14 minuten:)

Back