FPV, multicopter videos enz

Was daar toevallig. Heb het op de grens van Nederland/Duitsland gedaan. Avantispark geloof ik.
Ik heb nog nooit op GPS gevlogen :D.

Oké, hier dan een FPV filmpje van mij. Dit is de 3e keer dat ik echt FPV vlieg dus ik moet het gaspedaal nog vinden. Geen spannend acro werk dit keer :rolleyes:.

Deze beelden heb ik gemaakt met de 808 #16 V2 keychain camera (lens D). Ik had echt super veel last van vibraties en jello. Gisteren kwam ik erachter dat de CCD sensor en de lenshouder erg los in de case zaten. Die heb ik nu met hotglue vastgemaakt. Er zit nog steeds wat jello in de beelden, maar de video is nu in ieder geval kijkbaar (vind ik)

Op 6.05 minuten heb ik volgens mij een korte failsafe?

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch nog redelijk goed beeld met die keychain. Ja dat lijkt wel een korte failsafe inderdaad. Als je dat merkt moet je gelijk zender boven je hoofd doen en niks aan de hand. Denk dat je in de antenne null vloog ofzo. Wel een leuk plekje daar.

Dank je. Denk op zich dat ik daar wel vrij snel uitgekeken ben, maar aangezien het nog geen 5 minuten fietsen van huis is klaag ik niet. Verder is het helemaal vrij van 'de bewoonde wereld'. Ik woon naast een park maar daar wordt je gek van de mensen die vragen stellen.

Ik neem trouwens aan dat ik voor het sneller vliegen gewoon meer pitch en meer gas moet geven?

Fpven hoor je inderdaad te doen waar geen mensen zijn. Puur natuur en rust ;). Geen afleiding is beste, daar hou ik van. Park is continu kijken of het veilig is en continu mensen die gaan kijken. Schiet niet op.
Plek heeft wel wat variatie. Zag wat bomen hier en daar.

Yup....daar kun je mooi slalom doen, tree flips oefenen en van die heuveltjes naar beneden duiken :D.
Snelheid is inderdaad gewoon wat meer pitch en throttle. Dat merk je vanzelf :D.

Met FPV is het wel belangrijk om je vluchten een klein beetje te plannen. Doelloos rondvliegen is wel leuk, maar om echt betere vluchten te maken moet je hier en daar wat in je hoofd hebben en wat eromheen improviseren. Pakt een slalom of bocht niet lekker soepel uit dan ga je nog een keer en blijf je proberen om te verbeteren.

Back