FPV, multicopter videos enz

belabberd resultaat

Hallo,

Alle begin is moeilijk, hier mijn start.
Ja ik weet het ik hoor hier helemaal nog niet in het rijtje van profs thuis maar een keer moet je beginnen.
[media=youtube]zXQvNt4S-ns[/media]
Ik kijk gewoon op een 7 inch schermpje boven mijn zender en heb onderstaande set.
Het testresultaat is belabberd.
De quad staat ook nog niet goed afgesteld.
Daar allemaal nog door heen kijken.
Boscam setje Boscam 5.8Ghz 200mw FPV Wireless AV Tx & Rx Set
Key chain camera Mini DVR 808 16 V2 Lens D Car Key Chain Micro Camera HD 720P Pocket Camcorder | eBay
De camera werkt overigens goed en mooi beeld bij stilstand.
Heet dit nu yellow?
Wat en hoe is dit nog te verbeteren?
Graag met HK linkjes.
Ik hoor het graag.
Groeten
Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
Das jello op en top..! Goede oude groene pudding.. oftewel rolling shutter effect.. probeer vibraties te elimineren.. daar komt het door.. balanceer alles goed, en demp je camera om voorbeelden te noemen.

Wat gek dat Youtube aangeeft dat je video ook in 1080p beschikbaar is. Deze camera is maximaal 720p?

Vooropgesteld. Deze camera heeft meer last van jello dan een Gopro. Daarnaast is hij vanwege zijn geringe eigen gewicht moeilijk te stabiliseren. Neemt niet weg dat je volgens mij een leuk resultaat ermee kunt halen als de motoren en de propellers goed gebalanceerd zijn:

Hier een filmpje van mijn camera terwijl hij strak op het frame gebonden is met een stukje zacht schuim ertussen:

Hier een recente film waarbij de camera strak op het frame gebonden is met stukjes klittenband ertussen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey menno ..,
krijg je geen evenwicht-stoornissen als je vliegt met je FPV-bril ??
ik zie dat je gewoon staat en niet zit
als ik blijf staan , kieper ik bijna om :turn-l:

Ik ben nog heel erg beginnend met FPV vliegen. Ik moet zeggen dat het staand vliegen me nog best wel mee valt.

Bij snelle bochten heb ik nog wel een beetje de neiging om mee te kijken. Het lastigst vind ik nog als ik langs mezelf vlieg. Het geluid van een voorbijvliegende multicopter schijnt wel een beetje invloed te hebben op mijn evenwichtsgevoel.

Zittend FPV'en moet ik nog uitproberen ;).

Ik ben nog heel erg beginnend met FPV vliegen

Bij snelle bochten heb ik nog wel een beetje de neiging om mee te kijken. Het lastigst vind ik nog als ik langs mezelf vlieg. Het geluid van een voorbijvliegende multicopter schijnt wel een beetje invloed te hebben op mijn evenwichtsgevoel.

jip, dat heb ik ook,
vind het raar als b.v de multicopter van rechts/links komt (geluid) over me heen en ik kijk/vlieg rechtuit door de bril ,,
en trouwens ik ben ook heeeel erg beginnende fpv-vlieger :!::!:

Je kunt 720p ook naar 1080p "upscalen" met het renderen

hoe gaat dat dan , kan het niet vinden :confused:

Word leuk als er anderen langs en over je heen vliegen.. Dan is het nog vreemder.. Maar je went eraan.

Ligt er aan welk video bewerkingsprogramma je gebruikt natuurlijk. Maar meestal door gewoon je render settings te wijzigen.. Zo renderen wij vaak video's die zijn opgenomen in 1080p terug naar 720p om bestandsgrote en uploadtijd te reduceren.. Andersom zorgt ervoor dat je de zwarte balken kwijt bent, maar volgens mij gaat de kwaliteit wel iets achteruit. Nooit zelf gedaan, dus ik weet niet of daar iets aan te doen is. Misschien kun je dat opvangen door de bitrate iets te verhogen, maar beter dan het origineel kun je het niet krijgen natuurlijk.

Grandioos :worship:
heeel mooi gefilmd Jan (om 20.00uur) ...,
en gedurft zo boven dat water !!

wil ik ook eens gaan proberen
maarja,, eerst maar eens heeeel goed vliegen leren voordat ik me daar aan geef :)

Back