FPV, multicopter videos enz

Het was vaak naar boven kijken waar die precies was en je bent snel op een plek waar je het niet verwacht. Gelukkig had ik een goede spotter bij me voor het geval ik hem uit het oog zou verliezen.

Op naar nog meer FPV filmpjes!

tip

verken eerst het gebied en let op dingen waar je je op kan orienteren (bomen of andere objecten)
vlieg eerst rondom je heen en dan steeds verder je zult zien dat het steeds beter gaat

Nick

Het is gelukkig in mijn eigen omgeving langs een lange bomenrij. Als je hier de weg kwijt raakt is het een kwestie van bomen volgen en je komt vanzelf op de bekende weg uit.

In andere omgevingen is het inderdaad raadzaam om eerst een verkenningsvlucht boven je te maken om je te kunnen oriënteren.

Gisteren mijn mini voor het eerst uitgelaten....
IMAG1500_zps38535d91.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor de mensen dat een Gps tracker willen...
Tk102

Dit is een korte test van zojuist.
Tot nu toe is het heel erg nauwkeurig.
Sms kan soms 2 minuten duren..

Nah, gister was het bagger weer... dus we hebben de video editor maar eens aangezwengeld. Kijken of we dat 3D video tracking aan de gang kunnen krijgen.

12 uur verder en een bak geld armer....

Het kan nog veeeel beter, maar ik heb geen zin om uren te renderen voor een test :) en ik snap het allemaal nog maar half... dus een resultaat is een resultaat momenteel.

Ziet eruit als boujou en C4D of is het gewoon aftereffects. het editen is altijd zo leuk, maar het renderen duurt altijd zo ongelofelijk lang......

Eerste filmpje is met Boujou en After Effects, het 2e gedeelte met de Spektrum is geheel in After Effects.

Ik ben niet ontevreden over het spektrum gedeelte... dus wellicht heb je Boujou niet nodig. Maar ik begrijp dat bij moeilijkere shots Boujou het beter doet.

Ik ben nu aan het vechten met GoPro beelden... Dat wil gewoon niet lekker tracks met Fisheye... maar met Narrow settings en wat correctie zijn we onderweg naar de eerste onboard beelden :)

Edit,
Ik render met Ray 3d... het eerste stuk is op 3 en het 2e stuk is op 1.... Op 3 duurde het 2,5 uur... op 1 maar 30min...
Dus Tests doe ik voortaan op 1

Ik maak ook ff een filmpje van mijn project met c4d en boujou, resultaat volgt over 3 jaar als ie klaar is met renderen ;)
Doe jij ook wat in de grafische manipulatie of is het ook gewoon een hobby?

Ik maak ook ff een filmpje van mijn project met c4d en boujou, resultaat volgt over 3 jaar als ie klaar is met renderen ;)
Doe jij ook wat in de grafische manipulatie of is het ook gewoon een hobby?

Hobby/ik doe er in :)
Ik probeer van systeembeheer naar grafisch ontwerp te schuiven... Dus momenteel is het hobby/vriendendiensten/klussen....

Ik verwacht straks ook echt drastische render tijden... maar dat doe ik wel op een 2e PC... Dan kan ik ondertussen weer iets anders proberen... Alleen gaat de Render Que altijd langzamer dan dat ik dingen maak :)

Overigens blijken de juiste beelden cruciaal in 3D tracking.. Ik moet echt opletten hoe ik een shot invlieg en opneem... Ergens op af vliegen boekt weinig goede resultaten. Je kunt beter langs iets af strafen (roll as) ...

Laatst bewerkt:
dat wordt hem niet, bij mij trackt ie niet goed op een of andere manier, heb ik de laatste tijd wel vaker. Moet eigenlijk een nieuwe PC met 32gb ram en een goede GTX 680 videokaart. dat zou me al een heel stuk op weg helpen. maar dat komt later, als ik wat meer centen verdiend heb ;)

De volledige adobe suite heb ik al in bezit, komen er nog extra (dure) plugins bij of kan het ook standaard met after effects?

Dat weet ik niet, ik doe het zoals boven vermeld mey boujou 5 en c4d. Plugins zijn over het algemeen wel prijzig ja, heb er 2 op m'n photoshop cs6 die allebij 200 euro per stuk kosten.
Volgens hoort motion tracking bij de standaard versie van ae

De volledige adobe suite heb ik al in bezit, komen er nog extra (dure) plugins bij of kan het ook standaard met after effects?

Je moet voor 3D tracking minimaal CS6 hebben. CC en CS5 kunnen het niet.

Boujou zou niet nodig zijn, maar ik merk nu eigenlijk al dat Boujou echt een betere track aflevert dan After Effects, al ben ik nu bezig iets te maken in AE en dat ziet er ook wel weer redelijk uit.

Back