FPV, multicopter videos enz

Dus frsky haalt 3km met 1.3Vtx?:eek: Dan doe ik vandaag mijn futaba nog de deur uit als dat zo is:mrgreen:

Nee met 5.8 is het zeker haalbaar. Met 1.3 zou ik het niet aandurven. Heb zowel futabas als spektrums, graupners, frsky enz allemaal zien failsafen binnen 400 meter door failsafe met 1.3.
Jouw futaba ook zelfs binnen 100 meter te failsafen bij t zand op 1.3. Ja je kan veel halen als je net die ene kanaal van de 8 gebruikt waar net wat minder stoort, maar nee dank je. Voor de range op 1.3 zou ik toch voor UHF gaan :D.

Jouw futaba ook zelfs binnen 100 meter te failsafen bij t zand op 1.3. Ja je kan veel halen als je net die ene kanaal van de 8 gebruikt waar net wat minder stoort, maar nee dank je. Voor de range op 1.3 zou ik toch voor UHF gaan :D.

Klopt zeker die failsafe, dat was met kanaal C, daarvan is inmiddels bewezen dat het een ramp is icm 2.4Ghz:) Nu op kanaal 5 en kanaal 9 gaat het perfect.

UHF is uiteraard altijd het mooiste, maar persoonlijk hoef ik met een multi niet verder dan 1.3km te gaan, dan is mijn accu namelijk toch al leeg:mrgreen:

Klopt zeker die failsafe, dat was met kanaal C, daarvan is inmiddels bewezen dat het een ramp is icm 2.4Ghz:) Nu op kanaal 5 en kanaal 9 gaat het perfect.

UHF is uiteraard altijd het mooiste, maar persoonlijk hoef ik met een multi niet verder dan 1.3km te gaan, dan is mijn accu namelijk toch al leeg:mrgreen:

Nee ik blijf zelfs binnen 500meter altijd en zelfs dat vind ik al ver lopen :D. Momenteel vlieg ik ook op 2.4 en meer dan genoeg voor multis :D

Nee ik blijf zelfs binnen 500meter altijd en zelfs dat vind ik al ver lopen :D. Momenteel vlieg ik ook op 2.4 en meer dan genoeg voor multis :D

Zeker voor mini's is 500 meter meer dan voldoende. Ik raak nog wel eens wat met de mini's en dan moet je idd erg ver lopen anders:p

Hoi Richard, ik haal enkel 100 meter. Instelling staat op US (200mw)... Moet ik misschien mijn ontvanger ergens anders monteren? Ik heb de kleine antennes door het frame gehaald...

Is dat die R615X ontvanger ? Die is echt waardeloos....op DSMX gaat het nog maar mijn ervaring is dat zelf een OrangeRx R110XL 2.4Ghz Satellite Receiver (long antenna version) direct op de naze32 meer bereik geeft dan dat ding.

Dit weekend eens even de Taranis testen ;)

Die antennes komen ook wel erg kort boven het frame uit, als de zender de quad recht in z´n kont kijkt heb je al goede kans op FS denk ik zo.

Als ik ga googlen naar de range met de graupner mx16 hott zeggen ze 4000 meter met de GR16 ontvanger.... Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren... Hoeveel range kan ik verwachten? (Ik gebruik de GR16 ontvanger)

Als ik ga googlen naar de range met de graupner mx16 hott zeggen ze 4000 meter met de GR16 ontvanger.... Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren... Hoeveel range kan ik verwachten? (Ik gebruik de GR16 ontvanger)
In theorie kan alles. Line of sight heb je meer range dan als er wat obstakels zijn. Meestal is je radio niet beperking mits deze goed functioneert, maar je video zal vaak eerder ermee stoppen.

nie geloge waar

a7234250-14-heavy-lift-quad-web.jpg

Waar zou ik op een dji F550 het beste de video zender (ts351 met standaard antenne) kunnen plaatsen? En meestal zie ik de antenne omhoog wijzen, maar is naar beneden of dwars niet beter?

Naar boven of beneden maakt niet zoveel uit.
Dwars lijkt me niet handig want dan moet de antenne aan de ontvanger zijde ook dwars staan.

Thanks.

En positie? Zo ver mogelijk van alle andere electronica vandaan? Bij de bevestiging van een arm?
Video zender heeft niet snel last van andere electronica, aamgezien deze enkel zendt en niet ontvangt.
Het beste is zorgen dat er zo weinig mogelijk geblokt wordt voor de antenne.

Ik bedoelde het ook eerder andersom.

Vind het niet fijn als ineens de ontvanger geen goed signaal meer krijgt, of de GPS een eigen leven gaat lijden..:cool:

Het videosignaal is voor nu alleen maar een controle, of de camera opneemt wat ik op wil nemen.. Niet om er mee uit zicht te gaan vliegen, dus als het signaal even wegvalt.. tsja jammer dan.

Echt FPV is stap 189 in mijn stappenplan.. en ik ben nu ongeveer bij 30:bye:

Is dat die R615X ontvanger ? Die is echt waardeloos....op DSMX gaat het nog maar mijn ervaring is dat zelf een OrangeRx R110XL 2.4Ghz Satellite Receiver (long antenna version) direct op de naze32 meer bereik geeft dan dat ding.

Dit weekend eens even de Taranis testen ;)

Denk je dat de spektrum R6200 met satellite ontvanger in combi met mijn dx6i dsmx mij betere range gaat geven?

Die antennes komen ook wel erg kort boven het frame uit, als de zender de quad recht in z´n kont kijkt heb je al goede kans op FS denk ik zo.

Heb je een beter idee waar ik de ontvanger beter kan monteren op het frame?

Had gelezen dat je beter niet kan pielen aan de antennes van een ontvanger...

Jongens (en 0,5% dames?) het is mooi weer voor een blokje om!

Iemand zin om in leeuwarden te vliegen?

P.s. wat vinden jullie van mijn nieuwe setup? :P

c338de170d99e50300b0b9353880db9a.jpg

Back