FPV vuurwerk Nieuwjaar

1: Weet je zeker dat dit met oud&nieuw was? Ik zie echt amper wat vuurwerk afgeschoten worden.

2: Hoe vet zou het zijn als jouw toestel geraakt zou worden door een vuurpijl! ;-)

Dit is volgens mij wel op Nieuwjaar aangezien de upload datum 1 januari is en je ziet niet veel vuurwerk? Tsja, in belgie weten we betere dingen te doen met ons geld dan de gehele lucht te laten otploffen op die dag :rolleyes:

Leuk filmpje! Ik heb nog niet de guts gehad om snachts te gaan fpv'en :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mag dat dan in Belgie, 's nachts modelvliegen? In Nederland is dat verboden.

Mochten jullie in Nederland zomaar vuurwerk afsteken? Dacht het niet, zeker niet toen we zagen hoeveel van jullie nederlanders opgepakt werden.
Het is echt zinloos om hier op elk topic te reageren of dit wel en niet mag, waar gaat dit naartoe tegenwoordig...

Was gewoon een simpele vraag. Zonder bijbedoelingen. Wetgeving in Belgie en Nederland verschilt op veel punten.

Mooi filmpje! maar had in eerste instantie ook vele heftigere klappen verwacht.
Vanaf de grond ziet vuurwerk er veel heftiger uit!
Is wel mooi om te zien hoe klein dat vuurwerk er uit ziet vanuit de lucht en dat die pijlen toch niet zo hoog komen als dat je denkt.

@ acropilot:
met verkeerde been uit bed gestapt.......???

Mooi filmpje! maar had in eerste instantie ook vele heftigere klappen verwacht.
Vanaf de grond ziet vuurwerk er veel heftiger uit!
Is wel mooi om te zien hoe klein dat vuurwerk er uit ziet vanuit de lucht en dat die pijlen toch niet zo hoog komen als dat je denkt.

@ acropilot:
met verkeerde been uit bed gestapt.......???

neen hoor :mrgreen: maar soms erger ik me, en wees gerust, velen, zich aan irriterende reacties, die compleet misplaatst zijn en ik ben niet iemand die alles opkropt want dan blijft de persoon in kwestie het maar verder doen ;)

Dan zijn echt je tenen wat lang en ook heel gevoelig...

En jouw mond is daadwerkelijk te groot om overal commentaar op te geven!
Moet dit nou, altijd die discussies, gelukkig is er voor ons fpv'ers een alternatief zonder al die ouwe zeuren!

En jouw mond is daadwerkelijk te groot om overal commentaar op te geven!
Moet dit nou, altijd die discussies, gelukkig is er voor ons fpv'ers een alternatief zonder al die ouwe zeuren!

Zeg.. als je niets nuttigs te melden hebt, doe dat dan niet. Bij deze is je post en de onzinnige reacties op deze post gemeld bij de mods.

[mod]ontopic heren, anders moet ik gaan snuffelen in mijn mod knopjes, iets wat ik iever niet doe... ;)
[/mod]

Humor is een lastig iets op een forum... Dat blijkt wel weer....

Acropilot, dan even on topic en over FPV-vliegen. Je hebt 's nachts gevlogen. En uit je wat geprikkelde reactie begrijp ik dat zoiets in Belgie, evenals in Nederland niet is toegestaan.

Wat ik dan niet begrijp is dat je zo'n filmpje op een openbaar, en dus voor iedereen toegankelijk forum plaats.

Ook wetshandhavers kunnen op het Internet kijken en doen dat ook. Je zal echt de eerste niet zijn die na het trots op het Internet plaatsen van zijn verrichtingen daar door diezelfde wetshandhavers op aangesproken wordt.

Verder hecht ik aan een normaal taalgebruik en normale omgangsvormen.

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar je alternatief voor FVP-vliegers zonder ouwe zeuren, waar je mij blijkbaar toe rekent.

Acropilot, dan even on topic en over FPV-vliegen. Je hebt 's nachts gevlogen. En uit je wat geprikkelde reactie begrijp ik dat zoiets in Belgie, evenals in Nederland niet is toegestaan.

Wat ik dan niet begrijp is dat je zo'n filmpje op een openbaar, en dus voor iedereen toegankelijk forum plaats.

Ook wetshandhavers kunnen op het Internet kijken en doen dat ook. Je zal echt de eerste niet zijn die na het trots op het Internet plaatsen van zijn verrichtingen daar door diezelfde wetshandhavers op aangesproken wordt.

Verder hecht ik aan een normaal taalgebruik en normale omgangsvormen.

Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt naar je alternatief voor FVP-vliegers zonder ouwe zeuren, waar je mij blijkbaar toe rekent.

Als "wethandhaver" is dit één van de redenen waarom ik deze dagen niet veel meer aktief ben op dit forum, Niet zozeer omdat Acropilot in het donker heeft gevlogen en daarbij de regeltjes niet heeft nageleeft maar meer door de reactie van sommige mensen die blijkbaar forumpolitie moeten spelen en iedereen willen redden van een gewisse ondergang......

Allemaal heel uitdagend en goed voor dit forum om iedereen gelijk met de nodige kritiek de grond in te drukken voor een draadje goed en wel begonnen is. Je had gewoon ook kunnen zeggen dat het filmpje op geen ballen trekt omdat de kwaliteit niet goed is (en dat is ook wat ik ervan denk)....

Als wethandhavers al zouden meekijken (en dat doen ze dus beslist wel VOORAL omdat dergelijke lui ook toevallig verslingerd zijn aan modelvliegtuigen, if you like it or not) dan doe je wel heel hard je best om nog wat hout op het vuur te gooien over dat het vooral niet mag...

Mijn antwoord is ook totaal relevant (je hebt het over mij beroepshalve) en Zottegem valt onder mijn jurisdictie (wegens federaal bevoegd)....

Voor de rest is het zo klaar als pompwater wat ik ervan denk lijkt me en ik ga nu maar weer verder in andere oorden....

Steven Van Daele

Laatst bewerkt:
Mooie reactie Stevo, en N.P.S. leer eerst eens een topic lezen alvorens je antwoord, want ik heb dit filmpje niet gepost en ik heb nog nooit 's nachts FPV gevlogen ;)

Inderdaad, daar heb je gelijk in. De poster van het filmpje was GDV-Maxx.

Maar los daarvan, dit is een forum en op een forum kan je meningen en gedachten met elkaar uitwisselen. Dat dient te gaan met respect voor elkaar en voor elkaars mening.

De reacties op sommige onderwerpen gaan met meer emoties gepaard als andere. Naast FVP zijn dat b.v. CE en conformiteitsverklaringen. Is dat erg? Nee. Dit soort discussies moeten gewoon mogelijk zijn.

Leuk filmpje!

Mag dat dan in Belgie, 's nachts modelvliegen? In Nederland is dat verboden.

Heb je nu echt niet door dat je zorgt voor een klote sfeer?
Heb je nu echt niet door dat door reacties zoals oa die van jou hebben gezorgd dat dit subforum nagenoeg dood is?
Doe eens wat zelf reflectie ipv projectie op anderen!

Er wordt hier wel hardhandig (met name de laatste)op de man gespeeld vind ik. De vraagstelling is niet zo vreemd vind ik.

Ieder zijn/haar mening!

de vraagstelling is niet raar, alleen de vraag is waarom dit dan alleen in combinatie met fpv gevraagd wordt.
er zijn zoveel clubs die in een vliegweekend nachtvliegen organiseren, ook zijn er vele draadjes waarin zaken gevraagd worden voor het nachtvliegen, daar hoor je echter niemand de vraag stellen mag dit dan???

Back