Franck gaat Tricopter

hmm vraagje, ik heb de programmer en software, khazama. alleen nu heb ik alles geinstalleerd en aangesloten zie ik in de dropdownlijst in veld avr geen enkele processor..

iemand een idee ? (moet het board ook gevoed worden met een 5V ?)

Laatst bewerkt:
Hmm, het ziet er naar uit dat mn pc niet USBasp laad als driver..hoe los ik dat nu op ?

C:\Documents and Settings\Knarf\Desktop\flashtool\flashtool\lib\avrdude\windows\avrdude.conf -p m168 -P usb -c usbasp -B 8 -U lfuse:w:0xe2:m -U hfuse:w:0xde:m
avrdude.exe: error: could not find USB device "USBasp" with vid=0x16c0 pid=0x5dc

Heb je de driver apart geinstalleerd? Ik had de driver gedownload naar een map en vervolgens in systeembeheer - apparatenbeheer (dacht ik) driver handmatig geupdate voor de USB-programmer vanuit die map.

Kies je wel uit het dropdownmenu 'choose your programmer' de USBasp?

Laatst bewerkt door een moderator:
hmm ja..... ik heb idd usbasp als programmer geinstalleerd, blackboard 168P/PA... ik probeer de 1 sec test te flashen maar nee...hij blijft piepen op "could not find usbasp device"...ook op mn laptop....ff verder zoeken

hmm, tnx. Ik heb de USBasp inmiddels zo dat de PC hem herkend....nu alleen de software nog...bij flashen blijft deze aangeven dat ie de ASBasp niet ziet....ff verder zoeken

NOu , ik heb het eindelijk zover. Ik heb het board op de tricopter geplaatst en de boel aangesloten. Zowaar het werkt ook nog. Ik zit nu nog wel met een uitdaging, als ik aileron/elevator max geef slaan soms motoren af. Is dit op te lossen met instellen van de zender (uitslagen?) ?

juist, omdat je weinig (algemene)gas geeft.
Als je dan elevator of airelon geeft, gaat één kant van de tricopter harder een één kant zachter. Die kant waar je de copter naar toe stuurt gaat zachter maar omdat er al zo weinig gas wordt gegeven, gaan de motoren aan die kant uit.

Ik hoop dat je het snapt.

Back