Hoi allemaal,
het zit me niet mee. Het lijkt me alsof het turbine vliegen me niet gegund is.
Nadat ik de motor op de teststand 10 keer heb laten draaien, heeft mijn pa alles ingebouwd in mijn Harpoon. Gisteren had ik eindelijk wat tijd om alles te proberen vooraleer ik het toestel zou meenemen naar het veld.
Dus allles lekker buiten gezet en proberen. Maar, er gebeurde niks. De startmotor gaat wel draaien, maar voor de rest gebeurt er niks. Je hoort wel de kleppen en de pomp werken maar er kwam helemaal geen benzine naar de motor.
Vandaag dus met goede moed naar pa zijn thuis en nog eens geprobeerd. Op de duur was alles bijna gesloopt uit het toestel, maar ondertussen kwam er wel kero naar de motor.
Maar daar stopt het dan ook weer. De ECU zegt F-PULSE en de startmotor gaat rustig draaien, daarna wat meer, dan komt er HEATING UP, maar na 1 minuut gaat alles in de status "Flame out" terwijl er zelfs nog geen ontsteking is geweest.
Ik heb alles gecontroleerd en in de ECU zit alles identiek als er voor. Qua hardware hebben we alles geprobeerd maar niks wil lukken.
Er zijn wel een aantal minieme verschillen. Misschien dat het daar aan ligt, maar ik ben echt de moed volledig kwijt.
Wat zijn de verschillen ?
1. Bij het testen gebruikte ik op de ontvanger rechtstreeks een NiMh pakketje van 4 cellen. Nu steken er 2x 2S1P pakketten op de EMCOTEC. Die Emcotec stak er bij de testen dus ook niet op.
2. Bij het testen had ik rechtstreeks een 3S1P pakket naar het ECU bakje. Nu steekt die wat verder naar voren (langere kabels).
3. Bij het testen had ik geen tank noch hoppertank. Het ging rechtstreeks uit de bus met kero.
4. Het piezo signaalgevertje is vervangen (
biepje-projet-io-ex-turbine). De polariteit is daarbij gecheckt.
Moest er iemand zijn die me terug moed kan geven, dan graag, want nu is die me volledig in de schoenen gezakt.
P.S. Er is 1 ding waar ik nog echt over twijfel. En daar weet ik zelf niet of dit een probleem kan zijn of niet. Bij het testen stond de turbine 180 graden omgekeerd, nl met de bougie naar boven. Nu heeft mijn pa die naar onder gemonteerd. Weet niet of dat een probleem kan zijn.