Hoi medepiloten,
Hij is eigenlijk te simpel voor een heel bouw verslag denk ik, dus zet ik em hier wel weg.
Ik heb een kleine miss america (35 euro) gekocht met alles dr op en dr aan.
Tis een model van amper 51cm spanne, en een geschat vlieg gewicht van iets van 110 gram.
Gemaakt van voorgespoten EPP, dus mooi en lekker stevig.
Ik verwacht ervan dat et een leuk lente smijtertje wordt, voor de rustige dagen,
en voor binnen zijn ze ook ontzettend leuk (heb dr een zien vliegen in middelburg).
Gewoon voor weinig geld een leuk kistje dat gezien zn gewicht en zn bouwmateriaal best eens n keertje mag stuiteren.
Combat met kleine lintjes kan mischien ook spannend zijn.
Motor: HCS C Microtex 40/2-3 (40 watt, 2 of 3 cells). 38 euro.
Accu: Graupner 350 2s 20C. (praktisch kokam naar et schijnt). 20 euro ps.
Regelaar: Een of ander goedkoop 10A dingetje dat hier op t forum eens is ingekocht op grote schaal. 12 euro.
Servos: 2x Waypoint w-038. 17 euro.
Ontvanger: Jeti Rex 4 MPD. 32 euro.
Dr moet nog een propsavertje bij, en welke propellor et nu precies moet zijn ben ik ook nog niet helemaal achter.
Paar kleine vraagjes.
Waar zit et zwaartepunt? Zit geen boekje bij. :roll:
En moet die V vormige geelplastic dinges gewoon plat in de voorlijst gelijmd worden denken jullie? De vorm loopt zo ongeveer wel gelijk.
Zal ik OOK nog een carbon spar in de vleugel lijmen met de smalle kant naar boven? Alleen een van de twee (plastic voorlijst ding of carbon)?
Heeft et zin om een platte carbon spar in te snijden in et staartvlak?
Laat maar horen.
Hij is eigenlijk te simpel voor een heel bouw verslag denk ik, dus zet ik em hier wel weg.

Ik heb een kleine miss america (35 euro) gekocht met alles dr op en dr aan.
Tis een model van amper 51cm spanne, en een geschat vlieg gewicht van iets van 110 gram.
Gemaakt van voorgespoten EPP, dus mooi en lekker stevig.

Ik verwacht ervan dat et een leuk lente smijtertje wordt, voor de rustige dagen,
en voor binnen zijn ze ook ontzettend leuk (heb dr een zien vliegen in middelburg).
Gewoon voor weinig geld een leuk kistje dat gezien zn gewicht en zn bouwmateriaal best eens n keertje mag stuiteren.
Combat met kleine lintjes kan mischien ook spannend zijn.
Motor: HCS C Microtex 40/2-3 (40 watt, 2 of 3 cells). 38 euro.
Accu: Graupner 350 2s 20C. (praktisch kokam naar et schijnt). 20 euro ps.
Regelaar: Een of ander goedkoop 10A dingetje dat hier op t forum eens is ingekocht op grote schaal. 12 euro.
Servos: 2x Waypoint w-038. 17 euro.
Ontvanger: Jeti Rex 4 MPD. 32 euro.

Dr moet nog een propsavertje bij, en welke propellor et nu precies moet zijn ben ik ook nog niet helemaal achter.
Paar kleine vraagjes.

Waar zit et zwaartepunt? Zit geen boekje bij. :roll:
En moet die V vormige geelplastic dinges gewoon plat in de voorlijst gelijmd worden denken jullie? De vorm loopt zo ongeveer wel gelijk.
Zal ik OOK nog een carbon spar in de vleugel lijmen met de smalle kant naar boven? Alleen een van de twee (plastic voorlijst ding of carbon)?
Heeft et zin om een platte carbon spar in te snijden in et staartvlak?
Laat maar horen.