FreeAir Micro Pylon EPP Racer - Miss America

Hoi medepiloten,

Hij is eigenlijk te simpel voor een heel bouw verslag denk ik, dus zet ik em hier wel weg. ;)

Ik heb een kleine miss america (35 euro) gekocht met alles dr op en dr aan.
Tis een model van amper 51cm spanne, en een geschat vlieg gewicht van iets van 110 gram.
Gemaakt van voorgespoten EPP, dus mooi en lekker stevig. :)
Ik verwacht ervan dat et een leuk lente smijtertje wordt, voor de rustige dagen,
en voor binnen zijn ze ook ontzettend leuk (heb dr een zien vliegen in middelburg).
Gewoon voor weinig geld een leuk kistje dat gezien zn gewicht en zn bouwmateriaal best eens n keertje mag stuiteren.
Combat met kleine lintjes kan mischien ook spannend zijn.

Motor: HCS C Microtex 40/2-3 (40 watt, 2 of 3 cells). 38 euro.
Accu: Graupner 350 2s 20C. (praktisch kokam naar et schijnt). 20 euro ps.
Regelaar: Een of ander goedkoop 10A dingetje dat hier op t forum eens is ingekocht op grote schaal. 12 euro.
Servos: 2x Waypoint w-038. 17 euro.
Ontvanger: Jeti Rex 4 MPD. 32 euro.

MMA08.jpg

MMA01.jpg

MMA02.jpg

MMA03.jpg

MMA04.jpg

MMA05.jpg

MMA06.jpg

MMA07.jpg

Dr moet nog een propsavertje bij, en welke propellor et nu precies moet zijn ben ik ook nog niet helemaal achter.

Paar kleine vraagjes. :)
Waar zit et zwaartepunt? Zit geen boekje bij. :roll:
En moet die V vormige geelplastic dinges gewoon plat in de voorlijst gelijmd worden denken jullie? De vorm loopt zo ongeveer wel gelijk.
Zal ik OOK nog een carbon spar in de vleugel lijmen met de smalle kant naar boven? Alleen een van de twee (plastic voorlijst ding of carbon)?
Heeft et zin om een platte carbon spar in te snijden in et staartvlak?

Laat maar horen. :)

Sta je van te kijken he 8O

Succes met de "bouw"

Als ie net zo vliegt als de F-16 an JAS-39 dan zal je er nog veel plezier mee hebben :yes:

Wat ik wel maf vind, is dat ze willen dat ik een spar met V stelling in een wing plak, die zo plat als n plank is. Moet ik die wing dan buigen ofzo? Nee toch?

En ja, et bouwen steld ook geen fluit voor. ;) In totaal ist iets van 6 dingetjes plakken als je de servos meeteld. Freumel je in n uurtje in elkaar. Nouja ik ga et morgenmiddag wel effe zien. Dan zet ik em in elkaar. Alleen nog effe zien wat ze nou moeten met die spar. Ik kan dr denk ik beter die platte carbon spar in lijmen.

Ik zie wel dat ik beter een 40W/2 had kunnen kopen ipv een 40W/2-3.
Maar die 2-3 staat er wel bij met 4.5/4 propellor, maar verder staat er geen ampere of hoeveel cellen bij.
Wat zal ik doen hiermee? Gewoon die prop dr bij en op mijn 350mAh (ipv die door hun aangegeven 400mAh) packs vliegen?

Wow mooi ding zeg... heb jij hem ook van de freeair site besteld ?
zoja wat was je aan verzendkosten kwijt ?

Ik heb em bij Martin em Ruud Besteld, van de club Atled. :) Die vliegen altijd met n gezellig kliekje in middelburg. Kweet niet of ze voor iedereen bestellingen doen, maar ik geloof dat de verzendkosten gratis waren. De site zit eraan te komen: http://www.rplanes.nl/

Et enige nadeel is dat die chechen et niet zo nauw nemen met snelle levering. :P Et duurde een goeie week of 3 a 4 voor et aan kwam waaien. Soms duurt et langer geloof ik, mede omdat er daar ook maar 1 chech is die half engels praat. :lol:

Maar ik heb al 3 kisten van freeair, en stuk voor stuk fraai uitziende kits. :) Aan de kwaliteit zal et iig niet liggen.

Die standaard kromme spar laat ik maar voor lief, ik frot dr lekker even wat carbon in en klaar is sven. Alleen die motor joh, wat ik daarmee nou moet doen.. Gewoon gebruiken of ruilen bij de eerstvolgende indoor ofzoiets, kweet t niet. Heb et aan Martin zelf gevraagd, we zullen wel zien. :)

Edit:
Wat zijn et toch een stel vage kwasten daar, nu staat er ergens midden in de handleiding:
Thanks to its powerplant – we suggest one of our motors e.g. the HCS-40/2-3, and 2 LiPol cells.
Dus wat ist nou? :roll: :lol:

Back