Van het weekend terug gekomen van een fijne hellingvlieg trip.
na zo'n trip ga je (ik in ieder geval) nadenken over de gebruikte vliegtuigen en waar het beter/makkelijker/prettiger kan.
Ik merk dat ik steeds meer neig naar dynamisch te vliegen apparaten, waarmee je ook op wat ruigere hellingen kan vliegen en landen.
Heeft iemand in Nederland ervaring met de FS3000? De met glasrovings versterkte neuslijst en de manier waarop de vleugel op de romp gezet is spreekt me erg aan. De harde schaal van de vleugel zou (veel) beter bestand zijn tegen deuken als de gemiddelde F3F/B kist.
Graag zou ik willen weten of de genoemde voordelen in de praktijk werkelijk tot hun recht komen.
na zo'n trip ga je (ik in ieder geval) nadenken over de gebruikte vliegtuigen en waar het beter/makkelijker/prettiger kan.
Ik merk dat ik steeds meer neig naar dynamisch te vliegen apparaten, waarmee je ook op wat ruigere hellingen kan vliegen en landen.
Heeft iemand in Nederland ervaring met de FS3000? De met glasrovings versterkte neuslijst en de manier waarop de vleugel op de romp gezet is spreekt me erg aan. De harde schaal van de vleugel zou (veel) beter bestand zijn tegen deuken als de gemiddelde F3F/B kist.
Graag zou ik willen weten of de genoemde voordelen in de praktijk werkelijk tot hun recht komen.
Laatst bewerkt: