Fs-3000

Van het weekend terug gekomen van een fijne hellingvlieg trip.

na zo'n trip ga je (ik in ieder geval) nadenken over de gebruikte vliegtuigen en waar het beter/makkelijker/prettiger kan.

Ik merk dat ik steeds meer neig naar dynamisch te vliegen apparaten, waarmee je ook op wat ruigere hellingen kan vliegen en landen.

Heeft iemand in Nederland ervaring met de FS3000? De met glasrovings versterkte neuslijst en de manier waarop de vleugel op de romp gezet is spreekt me erg aan. De harde schaal van de vleugel zou (veel) beter bestand zijn tegen deuken als de gemiddelde F3F/B kist.

Graag zou ik willen weten of de genoemde voordelen in de praktijk werkelijk tot hun recht komen.

Laatst bewerkt:
Tegen die tijd gaan er kisten uit! Ik wil iets inkrimpen. Eigenlijk. Nou ja, dat valt niet mee. Tsja....

Zozo, gaat het er toch een keer van komen? Het heeft even geduurd (en het gaat nog even duren), maar dan eindelijk toch een Flying Special voor Berrie.

Je bent aardig geinspireerd door ons tripje vorige week, is het niet? Wat stond je overigens heerlijk vrij te vliegen, een stuk wilder dan ik van je gewend was. Je hebt je voornemens goed waargemaakt.

Ja Raymond, ik heb inderdaad heerlijk vrij gevlogen. Het kan nóg vrijer! Maar niet alles in één keer.

Tegen de tijd dat de FS-3000 komt gaat de Furio in de verkoop. Mits de Solaris nog vliegwaardig is. Dus.....

Maar het is nog zo ver weg!

Ik heb een elektro versie besteld, met extra V-stelling, ballast mogelijkheid en lange staartboom.

Maar ik vermoed dat tegen de tijd dat die van mij gebouwd wordt er nog wat correspondentie over de definitieve uitvoering zal zijn.

Geen FS4000 omdat die een stuk duurder wordt én omdat 3mtr gewoon een handzame maat is.

M'n 5.5mtr ADAMAS zal me leren hoe praktisch een grotere spanwijdte is. Bevalt het concept FS goed, dan kan je de tips gebruiken om er een FS 4000 van te maken. Je koopt dan alleen de romp, staart en twee middenpanelen bij.

Flying Special by SPORT KLEMM --o-- FS 3000

Deze?
TuningFS3wb.jpg

Back