FT Commuter (depron bouw 3mm )

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door helixer, 26 okt 2020.

  1. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Reeds gebouwd, maar wilde deze expres in het najaar plaatsen, vanwege misschien wel een leuk winterproject. Deze is qua vormgeving iets ingewikkelder dan een rechttoe rechtaan bouwsel en daar om des te leuker. Origineel ontworpen voor 5mm foam met aan de buitenkant een laagje papier, te verkrijgen bij online shops. Dat is wat sterker, maar ik heb toch gekozen voor 3mm depron. Ik gebruik hiervoor 3mm ondervloer voor laminaat van de Karwei. Dit om gewicht te sparen.

    Het is een project van Flight test, waarvan ik al meerdere modellen heb nagebouwd.
    en hier de bouwtekeningen:
    file:///C:/Users/leome/Downloads/236051_81c742c8f9661210fbfcfe058c7d3be3.pdf

    En hier zoals het project bij mij is verlopen. de foto's spreken voor zich:

    Plastificeren van het depron met breed plakband:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    Dat witte blokje is een zogenaamde powerpod, zoals ze dat bij de heren van FlighTest noemen(zie bouwvideo). Nou ja, daar zit de esc in en de motor in mijn geval tegenaan. Van origine schuif je met een wat kleiner vierkant de esc en motor erin(kan je het er ook weer simpel uitschuiven), maar dat heb ik achterwege gelaten en alles gewoon ingebouwd en de motor ertegenaan gemonteerd.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Lipo compartiment:
    [​IMG]

    Bouw vleugel:
    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    Inbouw rudder en elevator servo's:
    [​IMG]
    Zoals jullie zien heb ik wat foto's tijdens de bouw vergeten te nemen en is dus niet compleet,, maar zo krijg je wel een globale indruk. In de video kan je elke stap simpel doornemen.

    Hier het eindresultaat:
    [​IMG]

    Vliegt prima................leuk om te bouwen.............Have fun,

    Grt Helixer
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2020
    Thedo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina