FT Simple Storch

Allright, het gaat lukken, mn eerste vliegtuigje is in aanbouw, of dit ook effectief het eerste toestel wordt waarmee ik zal vliegen dat kan ik nog niet zeggen.

Het betreft een foam vliegtuig van de fabrikant Flite Test gebaseerd op mijn onlangs gevonden nieuwe favoriete vliegtuig de Fieseler Storch
Dit model is een versimpelde versie er van, vandaar ook de naam Simple Storch.

Hoe dit ding er uit ziet (ongeschilderd) eens hij gebouwd is:
FTSTORCH_SELECTION_web__75709.1463601874.1280.1280.jpg

Foto: Flitettest.com will be removed on demand

Het pakketje is gekocht via hun leverancier in Duitsland, Graupner
Donderdag besteld en vandaag in huis, dus dat valt nog heel goed mee.

Het pakket:
29802794000_4988a64e04_b.jpg


De bouw van de versteviging van de vleugels:
29469904773_6171aeef2b_b.jpg


De 2 vleugelhelften aan elkaar bevestigd (maar nog niet gevormd):
29469904973_9922098c9e_b.jpg


Zoals je kan zien is het niet echt een klein vliegertje :p
Minihonda is maar een fractie groter dan de volledige wingspan (1460mm) van het toestel :p

Morgen of woensdag gaan we de vleugels afwerken
 
Aangezien Minihonda blijkbaar goed heeft meegeholpen, mag hij vast en zeker de nodige vluchtjes met de Fieseler maken.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft je vraag What motor can i use - RCG:
Kv zegt niets over het vermogen of stroom dat een motor kan verwerken. Het zorgt voor aanpassing van accu-spanning aan toerental, da's alles. Een motor met Kv = 2000rpm/volt op 10volt en een motor met Kv = 1000rpm/volt op 20volt zullen even snel eenzelfde prop rondslingeren, dezelfde stroom trekken en hetzelfde vermogen in de prop stoppen. Of de motor die stroom daadwerkelijk aan kan, is een ander verhaal, daar komen grootte van de motor ('massa') en o.m. draaddikte om de hoek kijken.

scirocco on RCG zei:
While an absolutely critical part of the system, Kv is actually the item one should choose last.
  1. Decide your peak power requirement based on the weight of the model and how you want to fly it.
  2. Pick a preferred cell count (voltage) and pack capacity for how to deliver the power.
  3. Pick a prop that will a) fit on the model and b) fly the model how you want - often as big as will fit is a good choice, but if high speed is the goal, a smaller diameter higher pitch prop will be more appropriate.
  4. Look for a size class of motors that will handle the peak power - a very conservative guide is to allow 1 gram motor weight for every 3 watts peak power.
  5. Then, look for a motor in that weight range that has the Kv to achieve the power desired with the props you can use - a calculator such as Ecalc allows very quick trial and error zooming in on a decent choice. For a desired power and prop, you'd need higher Kv if using a 3 cell pack compared to a 4 cell pack. Or for a desired power and cell count, you'd need higher Kv if driving a smaller diameter high speed prop compared to a larger prop for a slow model.
The reason I suggest picking Kv last is that prop choices have bounds - the diameter that will physically fit and the minimum size that can absorb the power you want. OTOH, combinations of voltage and Kv are much less constrained - at least before you purchase the components.

So Kv is not a figure of merit, in that higher or lower is better, it is simply a motor characteristic that you exploit to make your power system do what you want, within the constraints you have, eg limited prop diameter if it's a pusher, or you already have a bunch of 3S packs and don't want to buy more, and so on.

Minor lay-out changes by RvS
 
Laatst bewerkt:
K bedankt voor de uitleg.
De setup die me ondertussen aangeraden is is volgende:
Turnigy D2836/8 1100KV Brushless Outrunner Motor
HXT900 Micro Servo 1.6kg / 0.12sec / 9g
TURNIGY Plush 25amp Speed Controller w/BEC
Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack
GWS Style Slowfly Propeller 10x4.7
 
Back
Top