Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
FT Tricopter probleem met een samengevoegde throttle en yaw
kan ook, ik heb het altijd met librepilot gedaan, en daar gaan ze allemaal in een keer. als je de zekerheid wilt is het denk ik ook beter om het apart te doen, maar zoals ik altijd zeg: google is je beste vriend.
er zijn al honderden videos en tutorials gemaakt die dit uitleggen, dus een snelle google als het niet lukt kan nooit kwaad
ik heb de esc's in cleanflight gecalibreerd en alle motoren gaan nu tegelijk draaien, het enige probleem is dat nog steeds de servo langzaam gaat draaien als ik de throttel omhoog doe, als ik in de transmitter bij display kijk en de sticks heen en weer doe zie ik daar niets van terug. ook bij het prog. mix staat mix 1 t/m 7 als ik ze aanklik staat er: state INH en bij master en slave staat bij elke (behalve 1 bij die staat AUX AUX): AIL AIL, alles als uprate, dnrate en offset staat op 000 en SW staat off.
Tricopers is niet echt mijn ding, maar kan het niet zijn dat bij toenemend motortoerental het koppel toeneemt. Om roteren van de tricopter te voorkomen moet de kantelbare motor iets schuin worden gezet.
dat klinkt best logisch, de servo draait naar links waardoor hij de tri met de klok mee laat draaien. Ik heb nu 1 prop CW en 2 CCW als ik ze alle 3 CCW laat draaien houd dat de tri stil?
@N.P.S. dat denk ik ook, als de servo een heel klein beetje beweegt zal dit wel goed zijn. er moet iets zijn wat die 4de motor vervangt
ik zou zeggen weer even in een veldje uitproberen. het klinkt nu al een stuk beter.
zorg inderdaad dat alle MIX'en op INH staan, zodat ze niet raar gaan doen. ik wil je evt. in een privégesprek helpen met het instellen van een 3/6position switch op de t9x.
als er draden loskomen, doe dan na het solderen wat hotglue erop (gluegun heb je vanaf 15 euro) zodat ze minder snel loskomen. vind deze lijm altijd wel fijn, gezien je het er ook weer makkelijk afkrijgt.
De lijm zit er op dat is handig maar van de servo, ik heb het even op een veldje uitgetest maar het werkt niet als ik 3x motoren cw zet dan spint hij CCW als ik 2x cw spint hij volgens mij nog steeds CCW en met 1x Spint hij CW en bij de laatste landing brak de arm rechts voor
Motor moet wel in de juiste richting kantelen om het draaimoment op te heffen. Kantelt de motor in de verkeerde richting dan wordt het draaimoment versterkt en neemt het roteren om de as van de tricopter toe.
hij draait naar links wat de tri CW laat draaien, als je 1 prop CW draait laat dat de tri in tegenovergestelde richting draaien dus CCW toch? de meest logische configuratie lijkt mij dus met 2 CW props en 1 CCW maar toen ik dat deed bleef hij nog steeds draaien