FTX Fury

Vlieg al wat langer met heli's maar wil toch wel eens een buggy gaan proberen. Heb niet heel veel voorkeur maar wil eigenlijk wel met lipo's gaan rijden (ivm voorraad en laders) en borstelloos is toch ook wel een pré!

Nu kwam ik deze buggy tegen:

ftxfury11.jpg

Specificaties
Full Ball bearing
Mamba C25 Programeerbare ESC
HiMax 5300 kv brushless motor
3 cell 11.1 V LiPO accu
AC LiPo lader
2 kanaals FM Zender
Crash resistant chassis
Aluminium Drive Shaft
Aanpasbare Aluminium Motor Mount
Aanpasbare oliegevulde schokdempers
Aluminium Upgrades mogelijk
Carbon vezel upgrades mogelijk
Ready to Run

Lijkt mij best aardig. Begreep wel dat 1:10 de gangbare schaal is, deze buggy is ietsje kleiner (1:16). Heb uiteraard het merk FTX even gegoogled en kwam enkele reacties tegen, meeste positief. Er is echter niet veel over terug te vinden. Leden ervaringen met dit merk of deze buggy?

MVG

JJ

ik denk dat je voor die prijs beter voor die 1/16 brushless van graupner kunt gaan, zeker ivm onderdelen,...

Klinkt redelijk:

For anyone that missed it, the fury got a glowing review all round in Racer, only real criticisms were:

Being too powerful for its short wheel base.
Stock suspension too hard.
Power switch poorly positioned/fitted.
Ugly :p.

De buggy uit dat lijstje is exact dezelfde als de FTX, alleen plakt er Graupner op... Hier ergens op het forum heeft iemand ook een revieuw geschreven over de Graupner buggy. Geen idee meer waar het staat, maar het resultaat was dat hij er niet tevreden over was.

Ik ben redelijk overtuigd geraakt van de Fury. Als mijn KDS verkocht is, ga ik deze buggy uitproberen! Bedankt tot zo ver! Mocht er iemand nog info hebben, is dat natuurlijk altijd welkom!

Ik heb de Fury zojuist gecalibreerd en als het weer opknapt ga ik zo even buiten spelen. Helaas stond de extra lipo in backorder dus maar even 1 batterij om mee te spelen :(.

Ik ben nieuw in de buggy sector binnen rc maar ik vind alles er spik en span uitzien. Elektronica is in ieder geval van goede kwaliteit (bekende merken) en de verdere onderdelen zien er solide uit. Ik zal een korte ervaring plaatsen van het rijden!

Ik zie dit topic nu pas. Maar de FTX Fury is hetzelfde als de Duratrax Vendetta en die is weer hetzelfde als LRP Shark. Hier in Europa kennen we hem eigenlijk als de LRP Shark, in Amerika als de Duratrax Vendetta en in England als de FTX Fury. Alleen ziet hij er soms iets anders uit, maar van binnen is hij volgens mij helemaal hetzelfde. (Op een paar draagarmen na, dacht ik)

Ik dacht, ik post het even, misschien heb je er wel wat aan. Ik denk dat je ook weinig reacties kreeg in dit topic omdat de FTX Fury tamelijk onbekend is voor ons, de LRP Shark daarintegen is wel bekend hier.

Heb net even kort kunnen rijden maar wat een power. Dit is allemaal nieuw voor mij maar wheelies vanuit stand is toch wel erg spectaculair! De Fury rijdt behoorlijk hard en erg soepel. Ook het sturen bevalt me goed, zeker met de korte draai circle.

Bedankt voor de voorgaande tip over de modellen, misschien dat andere lezers die in bezit zijn van bijvoorbeeld de Shark mij nog enkele tips kunnen geven!

MVG

JJ

Ik zie dit topic nu pas. Maar de FTX Fury is hetzelfde als de Duratrax Vendetta en die is weer hetzelfde als LRP Shark. Hier in Europa kennen we hem eigenlijk als de LRP Shark, in Amerika als de Duratrax Vendetta en in England als de FTX Fury. Alleen ziet hij er soms iets anders uit, maar van binnen is hij volgens mij helemaal hetzelfde. (Op een paar draagarmen na, dacht ik)

Ik dacht, ik post het even, misschien heb je er wel wat aan. Ik denk dat je ook weinig reacties kreeg in dit topic omdat de FTX Fury tamelijk onbekend is voor ons, de LRP Shark daarintegen is wel bekend hier.

Ik heb een Shark-18 Race Monster (truggy), en daardoor heb ik mij nogal verdiept in dat soort auto's. Maar de FTX Fury is niet het zelfde als de Vendetta en de Shark.
Het rijtje hoord zo te zijn: FTX Blaze= Duratrax Vendetta= LRP Shark-18.

Mogelijk verwissel je de FTX Fury met de FTX Blaze, ze zijn namelijk alle twee een buggy en 1/18...

Grts, edo.

Ik heb een Shark-18 Race Monster (truggy), en daardoor heb ik mij nogal verdiept in dat soort auto's. Maar de FTX Fury is niet het zelfde als de Vendetta en de Shark.
Het rijtje hoord zo te zijn: FTX Blaze= Duratrax Vendetta= LRP Shark-18.

Mogelijk verwissel je de FTX Fury met de FTX Blaze, ze zijn namelijk alle twee een buggy en 1/18...

Grts, edo.

Klopt, mijn fout! Ik heb idd de Fury met de Blaze verwisseld. Sorry!

Nou ik ben verliefd! Wat een snelheid! Ik moet eerlijk bekennnen dat ik feitenlijk alleen maar asfalt heb geprobeerd omdat ik de elektronica nogal slecht afgeschermd vindt. Off road dus nog geen ervaringen! Maar onroad is het so much fun! Wheelies uit stand en en wat een acceleratie! Ik zal binnenkort even een filmpje posten. Foto is te zien in mijn handtekening!

Hier weer eens even een update. Na erg enthousiast bochten werk vorige week vier maal over de kop gevlogen (op asfalt). Resultaat was een gebroken spoiler klem en voorste ophangingsbevestiging (de suspension tower zoals ze dit bij FTX noemen). Ik zag mijn geest al dwalen i.v.m. de soms trage bezorging, de onderdelen moesten namelijk uit de UK komen. Via google een goed uitziende site tegen gekomen (www.apexmodels.com) en de onderdelen besteld. Op 9 september verzonden en op de 15e in huis. Dat viel me allezins mee (2 weekend dagen erbij). Net de boel weer even in elkaar geschroeft en vanavond maar weer rijden.

De mamba (castle creations) ESC bevalt overigens ook prima. Het instellen is een fluitje van een cent, zeker in combinatie met de HIMAX BL motor. Vanavond maar eens experimenteren met de tractie controle.

Nog even een kort vraagje,

Wat is de gemiddelde afstand waarover de auto bestuurbaar moet blijven? Ik vind deze afstand bij de Fury nogal kort, een meter of vijftien toen ik het net probeerde. Als de auto verder staat reageert hij slecht of helemaal niet. Nu zijn de batterijen al even niet opgeladen maar volgens de zender nog steeds "vol". Kan dit puur door de batterijen veroorzaakt worden?

Back