Fullsize ADAC/ANWB Heli Landt op 50 meter van mijn deur

Op het veldje waar ik normaal met mijn Raptor E550 rond vlieg. lande plotseling het echte werk op nog geen 50 meter afstand.
wat een super vet ding en wat een geluid !!! Zo één moet ik ook hebben. En zo zie je maar als ik er 1 heb , heb ik er nog plaats voor ook :banana:

2.jpg
4.jpg

Laatst bewerkt:
kwam die zomaar of vanwege een oproep ?

Heb toevallig van de week eens voor de gein zitten zoeken naar heli proeflessen :)

helaas kwam hij voor een oproep.

Had net gevlogen met mijn eigen heli en toen kwam hij aanzetten.

Zelf vliegen lijkt me ook super alleen zal het bij een proefles blijven want de rest is te duur.

als een EC-135 met 2x pratt & whitney turbine motoren goed voor +1000 PK.
daar zijn kont kan keren.

dan kan ik daar best wel een paar keer vliegen.
en ik ben bang dat er bij mijn heli mij geen kip komt kijken als ik ga landen dus met de mensen valt het allemaal wel mee. ( er is daar eingelijk nooit iemand ).

Veld lijkt me niet echt geschikt voor modelvliegen. Huizen, mensen ...

Op het gebied van wildvliegen ben ik het niet zo vaak met Ron eens... echter dit keer wel. Een 1:1 heli komt hier waarschijnlijk om een leven te redden, als jij daar met je Raptor gaat vliegen dan riskeer je toch héél wat! Ik zie het ook als een totaal ongeschikt veld om te vliegen!
Véél huizen, véél mogelijke kijkers die "even van dichtbij" willen zien wat dat nou is. En dat dichtbij is in een ander zijn ogen dichterbij dan jij wilt! Of een hondje die even uitgelaten word, waarvan het maar niet lukt om terug te roepen.

Wel een schitterende heli, zo'n 1:1 apparaat!

Greetz van Aldert

Ik heb het ook een keer gezien. Iemand lag onder de auto hier toen de die van de krik schoot (geen handrem, niet in 1e versnelling, geen stenen voor de wielen). Wij staan met man of zes gewicht van zijn borst te houden. Brandweer brengt blokken en krik aan. Heli landt in de hoek van appartementen, met zowel voor als opzij niet meer dan 30 meter. Altijd gedacht dat dat niet kon met een heli omdat de lucht dan rond gaat malen.

@Aldert
Eén van mijn grote bezwaren tegen wildvliegen is inmiddels komen te vervallen, het mag nu. Blijven alleen maar de praktische bezwaren over, m.n. voor de wildvlieger die het in z'n uppie probeert.

Laatst bewerkt:
Heli landt in de hoek van appartementen, met zowel voor als opzij niet meer dan 30 meter.
Dat is geen bezwaar, Nick van Helicoptervluchten ook voor particulieren (ook voor proeflessen ;-) ) had tot een paar jaar terug zijn Hughes 300 in een box staan en steeg op en lande tussen de boxen in met niet meer dan 2 meter speling aan elke zijde, met op de achterzijde iets van 4 meter tot de bomen, alleen de voorzijde was vrij.

Wat betreft de trauma heli zien wij die regelmatig in wat beter omstandigheden namenlijk even tanken :-)

Volgens mij heeft die traumahelie heel mooie systeempjes aan boord die hem keurig op zijn plekkie houden.

Onlangs landde er hier eentje op een schoolplein tussen bomen en een gebouw in. Dat is best klein maar de heli zakte als langs een geleider er keurig tussenin.

Ik neem aan dat de piloten van trauma heli`s daar ook op trainen omdat ze nooit weten waar ze morgen moeten landen.

ik heb het ook twee keer mee mogen mogen maken,

bij de eerste keer zat ik nog op de basisschool, er was in de straat van onze school een
jongetje van 3 hoog naar beneden komen zetten :(, dus was eerst het plan om een heli
op ons schoolplein te laten landen, maar 5 meter boven de grond kwamen ze der toch
achter dat dit niet handig was en te gevaarlijk en hebben uiteindelijk de ambulance die
ook ter plekke was het jongentje mee laten nemen

de tweede keer

er was een oproep in de buurt bij ons en kwam op volle snelheid aanracen over het landingspunt
heen, toen ging die pas remmen (vraag me niet...) deze vloog over ons huis heen en
kwam boven de tuin tot stilstand, daar draaide die rustig om zijn as om weer over ons
huis heen te vliegen naar het landingspunt, mijn moeder die beneden rustig aan het tv
kijken was dacht dat er een helicopter ging crashen en is doodsbang in een hoekje gekropen.
dat is pas een "trauma-helicopter" :D

Skyhigh

Volgens mij heeft die traumahelie heel mooie systeempjes aan boord die hem keurig op zijn plekkie houden....
Ik doelde, kom even niet op de naam, iets met vortex, de situatie dat de heli lucht naar beneden blaast die vervolgens langs de wanden omhoog gaat om vervolgens weer aangezogen te worden. Alsof de heli in zijn eigen downwash komt, daarbij slecht te besturen. Blijkbaar moet je dan echt dicht tussen vier wanden zitten.

Back