fullsize dlg ''Vintalus''

de moment dat ik slim genoeg ben om alle berekeningen te doen, en de moment dat ik dan ook nog is iemand anders zijn snijmachines en vacuumzakken gebruiken mag (kortom, wanneer iemand anders zijn knutselhok ter beschikking stelt!)

mijn vrouwke zou het niet appreciëren als ik hier in het midden van de woonkamer zit met epoxy(dampen), glasvezel, carbon, vacuumpompen etc :)
dat is iets wat je nu niet in een huurappartement doet :D

houtbouw kan nog net, en arf toestellen afwerken ook hehe

de moment dat ik slim genoeg ben om alle berekeningen te doen, en de moment dat ik dan ook nog is iemand anders zijn snijmachines en vacuumzakken gebruiken mag (kortom, wanneer iemand anders zijn knutselhok ter beschikking stelt!)

mijn vrouwke zou het niet appreciëren als ik hier in het midden van de woonkamer zit met epoxy(dampen), glasvezel, carbon, vacuumpompen etc :)
dat is iets wat je nu niet in een huurappartement doet :D

houtbouw kan nog net, en arf toestellen afwerken ook hehe
Al moet ik midden op straat staan bouwen, maar die verrekte dlg's zullen gebouwd worden!
Gelukkig leerde ik de dlg-clan kennen voordat ikzelf full-size dlg's ging bouwen, anders was er een goede kans dat ik er een van voornamelijk balsa had gemaakt.....Ik bedoel; als je iets echt wil, zul je een weg vinden om dat te bereiken. Of die weg ideaal is, is voor mij niet heel belangrijk, de lol die ik onderweg beleef wel!
Dus; zeiltje spannen in de woonkamer en ge hebt een gehalveerde woonkamer en een even zo grote hobby-ruimte...eventueel een paar piepschuimplaten voor isolatie.....;)

@ loet, het is duidelijk te zien dat die kerel van op de foto niet getrouwd is... was hij getrouwd dan waren er zeker en vast bloedvlekken te bespeuren op de machines....

ps, in de slaapkamer vind je al zo'n 25 vliegtuigen terug , opgehangen aan de muur, romp tegen romp, een depron toestel of 2 in een rekje , en op de kleerkast liggen alle sets vleugels van de rompen :D
kortom , al zou ik het willen, er is geen plaats meer :D

@ vincent, jij bent ook niet getrouwd zeker? :D

@ yves, jij hebt zelfs de ruimte in je porsche kofferbak om een dlg te bouwen, wanneer zien we er is eentje van jouw?
geld mag geen probleem zijn, aangezien je een hele boel strijkijzers en twisters hebt...

@ vincent, jij bent ook niet getrouwd zeker? :D
nee, dat niet.. ik heb mn eigen afdeling...in de rest van het huis geen vliegtuig te zien, zelfs niet in de hal!alles geljk van zolder de auto in....Onze 3 katten hebben de hardnekkige neiging om alles wat er niet ''hoort'', van een grondige krab-inspectie te voorzien, vooral de hoezen zjn een geliefd object...Als ze echt een pesthekel aan het ''vreemde'' ding krijgen zeiken ze er ook nog overheen;) Dus ik heb een goed excuus...dacht ik zo..En dan heb ik het niet eens over mijn vriendin gehad!

Vandaag weer wezen vliegen met de Vintalus. ik krijg er steeds meer vat op, maar het afstellen/trimmen luistert erg nauwkeurig. Met name het zwaartepunt, instelhoek en flapstanden zijn erg tricky..Door de smallere koorde aan de wortel van de vleugel is de instelhoek wat minder geworden omdat de voorlijst precies in het laagste gedeelte van de romp ligt...Inmiddels toch wat ondergeschoven, zeg 1 mm, waardoor ze een stuk beter vliegt, meschien mag er zelfs nog wel meer onder...
launch gaat ook stapje voor stapje hoger, maar het zwakke/dunne vleugeltje houd me tegen om voluit te smijten...volgende kist krijgt stevigere vleugels!

Vandaag weer wezen vliegen met de Vintalus. ik krijg er steeds meer vat op, maar het afstellen/trimmen luistert erg nauwkeurig. Met name het zwaartepunt, instelhoek en flapstanden zijn erg tricky..Door de smallere koorde aan de wortel van de vleugel is de instelhoek wat minder geworden omdat de voorlijst precies in het laagste gedeelte van de romp ligt...Inmiddels toch wat ondergeschoven, zeg 1 mm, waardoor ze een stuk beter vliegt, meschien mag er zelfs nog wel meer onder...
launch gaat ook stapje voor stapje hoger, maar het zwakke/dunne vleugeltje houd me tegen om voluit te smijten...volgende kist krijgt stevigere vleugels!

gewoon doorgooien... je gaat toch niet op een wedstrijd staan met het gedacht... hmmm, niet doorgooien , mss houd ie niet...

gewoon testen... red hij het voluit, dan ben je er zeker van dat je em sterk genoeg gebouwd hebt.
zoniet, geen goed gebouwd toestel, en bouw je een nieuwe, een betere.

Nieuwe staart is in de maak, deze keer een conventionele, kan ik gelijk zien of de verschillen merkbaar zijn....
De launch gaat steeds beter en het vertrouwen groeit, maar ik gooi mn andere dlg makkelijker even zo hoog...

Back