Fun Drive wedstrijden Mol (B) 2012-2013

Komend weekend alweer de tweede Fundrive van dit seizoen.

Het belooft een super 1/12 veld te gaan worden met enkele toppers!

Helaas zijn we zelf niet van de partij deze keer........:(

Helaas schitter ik ook door afwezigheid. Nog steeds geen auto, moet werken dat weekend en zit midden in een verhuizing... Hopelijk de volgende...

Ik heb ook super lekker gereden met mijn 1/12,wel laatste geworden maar weer super veel geleerd.
Omtrent banden afstellen enz,kon merken dat de auto veel lekkerder reed alleen nu nog constanter leren rijden.

De baan was zeer leuk uitgelegd,veel grip kan niet wachten om weer te gaan.

het was weer eens top in Mol. na een leuke trainigsdag op zaterdag en het afgeleerde na 2 jaar weer een aan te leren ging het redelijk, de zondag begon als een drama (veel te veel grip) en niet de goed band kunnen vinden, qualies ging zwaar k.t Ik nde finales maar gewoon gedacht ik ga gewoon proberen met banden en had gelijk een goede keuze gemaakt qua banden en de 2de finale weer een ander merk gebruikt en de bandjes iets kleiner gemaakt, ging nog beter ook de 3de finale met die bandjes gereden. maar wat is het moeilijk om de 1/12 goed rond te krijgen zonder de balken te raken. deze winter maar eens veel oefen met mun racemaat Mathieu.

marleen en marc en de rest van de organisatie
weer bedankt voor de gastvrijheid

mvg Hans

Hopelijk zijn de binnenkant bochten wat beter beschermd want daar blijft heel wat volk voor weg om zijn wagen daar te komen stuk rijden en hopelijk beseffen jullie dit nu eindelijk.

Hopelijk zijn de binnenkant bochten wat beter beschermd want daar blijft heel wat volk voor weg om zijn wagen daar te komen stuk rijden en hopelijk beseffen jullie dit nu eindelijk.

hoezo de binnenkanten?

er liggen nu van die bolletjes of een rubber flap op de punt van de balk.
als je er vanaf blijft is het toch goed, ik zie echt het probleem niet.
hoe zou je die dan anders moeten beschermen?

mvg hans

Zo:

DSC_4932.jpg

hoezo de binnenkanten?

er liggen nu van die bolletjes of een rubber flap op de punt van de balk.
als je er vanaf blijft is het toch goed, ik zie echt het probleem niet.
hoe zou je die dan anders moeten beschermen?

mvg hans

Een rubber flap en bolletjes alléé goed,de laatste keer over enkele weken kon je nog flink wat stuk rijden en ik spreek niet enkel over mezelf maar over een pak piloten die ik gewoon niet meer mee krijg naar Mol, en vind dat echt spijtig want een drietal jaar terug moest je snel zijn als het Fun-Drive was of je zat in de toiletten met je tafel dus is dit toch wel een echte rede om eens na te denken wat er nu fout loopt en ZEKER eens ook te luisteren naar de piloten zelf, die nu nog liever 150 km rijden naar Namen,Charleroi of Lovan en dat zegt genoeg :(

Zoals je ook op de foto ziet inderdaad zo is dat.Heb me daar vorige week echt goed geamuseerd in Longwy en daar moest ik 268 km voor rijden maar dan heb ik dat daar voor over.Bedankt EZman ha ha ha

Een rubber flap en bolletjes alléé goed,de laatste keer over enkele weken kon je nog flink wat stuk rijden en ik spreek niet enkel over mezelf maar over een pak piloten die ik gewoon niet meer mee krijg naar Mol, en vind dat echt spijtig want een drietal jaar terug moest je snel zijn als het Fun-Drive was of je zat in de toiletten met je tafel dus is dit toch wel een echte rede om eens na te denken wat er nu fout loopt en ZEKER eens ook te luisteren naar de piloten zelf, die nu nog liever 150 km rijden naar Namen,Charleroi of Lovan en dat zegt genoeg :(

Ik hoor de toppers die er bij de 2de fundrive waren toch niet klagen.
ik ben zelf niet een toprijder maar ik heb toch niks stuk gereden, en heb toch behoorlijk wat tegen de balken aangezeten zeker de eerste uren.

maar laat die andere rijders dan ook maar eens reageren zodat ze er van kunnen leren, de gene die het regeld is ook op dit forum.

mvg Hans

ik ben zelf niet een toprijder maar ik heb toch niks stuk gereden, en heb toch behoorlijk wat tegen de balken aangezeten zeker de eerste uren.

maar laat die andere rijders dan ook maar eens reageren zodat ze er van kunnen leren, de gene die het regeld is ook op dit forum.

mvg Hans
O.K. prima Hans ik ben benieuwd ;)

mvg Hans

Ben al verschillende keren in Mol gaan rijden en vind het juist heel goed meevallen.Iedereen zal ooit wel eens stukken rijden.Maar in Mol is dit echt geen probleem.

Ik zie eerlijk gezegd niet het probleem in. :confused:

Het is aan de piloot om zo weinig mogelijk fouten te maken. Als hij om de 5 seconde ergens tegenop rijdt, duid dit aan op dat hij te snel gaat of te snel wil gaan, naargelang zijn mogelijkheden of zijn materiaal.

We moeten realistisch zijn in deze tijden dat men niet overal een knappe en enorme structuur kan neerpoten voor onze hobby, die toch terug lopend is.

Dus respect voor de organisatie in Mol, die dit met heel hun ziel doet.

De laatste 2 weekends moest je op een training ook al op tijd zijn of je zit in de kleedkamers (waar heb jij daar een toilet zien staan?). Vandaag waren er minstens 20 piloten aan het rijden. Dus wegblijven doen de piloten alvast niet.

Wat belco aanhaalt klopt gelijk een bus: je moet niet tegen de boarding zitten, want dan is er inderdaad iets mis (en wat er mis is laat ik dan nog in het midden).

Ik zie verder aan je sig dat je met yokomo rijd. Bij ons (GTM) rijden er ook een paar met de laatste yokomo, en die zijn zo te zien extreem gevoelig. Zelfs even een rubber darm aanschuren is al voldoende, dus in mol zal je inderdaad zo snel stukken rijden. Maar nogmaals: daar dient de boarding niet voor ...

Er zijn tijdens de laatste 2 fundrives fluo gele en oranje roaddisks van GTM gebruikt wat er ook voor gezorgd heeft dat de piloten beter van de boarding blijven in de bochten. Op deze manier "zie" je de bocht ook beter aankomen. Nuclea gaat ook van deze disks aankopen.

Bottomline: niemand verplicht je om eender waar te gaan rijden en iedereen beslist zelf waar hij wil rijden. Negatieve commentaar is verder makkelijk gegeven op een forum :nooo:.

Just my 2ct ;)

Back