Fun experiment: sp 280 zwevertje omhoogtrekken met rc auto

Dit is het idee, neem een sp 280 zwevertje, een lang stuk visdraad(licht en sterk) en trek het zwevertje met een rc auto omhoog, iemand dit al ooit gedaan? lijkt me een leuk experimentje. :P

Niet mijn idee, maar dat van jurgen XL, we zullen de vorderingen van dit maffe experiment hier posten. :twisted: :wink:

groeten, monkey en JurgenXL

Lijkt wel een leuk idee

Misschien moet je die kerel uit het Guinnessboek wel vragen met zijn auto die 100 mph+ rijdt. Kwestie van toch een beetje hoogte te halen :wink:

......en de visdraad bleef heel maar de vleugels klapten dicht :D

Greetzzz

Stevo

Spankracht in de lijn werkt aan 2 kanten!

Niet te licht autootje gebruiken dus, anders krijg je problemen met de wegligging :twisted:

Ik begin er aan de ene kant steeds meer aan te twijfelen of dit gaat werken, maar aan de andere kant waarom niet :P
En ik denk trouwens dat een Speed 280 zwevertje niet zo ontzettend sterk naar boven zal trekken dat hij een 1/10 auto van de gront afkrijgt. De auto zal er niet veel beter door gaan rijden, maar hoeft eigenlijk alleen maar rechtdoor te rijden. Dus die wegligging boeit niet zo ontzettend veel.

Jurgen

Trek eerst het zwevertje eens met de hand op (al lopend) en voel dan eens hoe hard hij omhoog trekt.

Het begrip RC-Auto is wel erg ruim.

Ik bedoel... Als je even bij deze site, en dan de 2e of 3e wagen kijkt, begrijp je vast wel wat ik bedoel.
Die 2 a 3 honderd kilogram krijgt dat zwevertje vast de lucht niet in, en de snelheid die zo'n wagen zou moeten halen (Schaal 1 op 4, max 85 1 op 1, dus reeele snelheid voor model ongeveer 20 km/h) moet toch genoeg zijn.

Een kleine wagen gaat denk ik niet lukken. Simpelweg omdat de kracht veel te groot is. Je hebt veel te veel gewicht op de grond nodig. Als de wagen omhoog wordt getrokken, heb je ook kans dat de achterwielen gaan doordraaien, en het hele spul dus niet op snelheid komt.

Marco.

het gaat om een rc 1:10 electrobuggy, 40/50 km/u zonder zwever natuurlijk! :lol:
gaan het gewoon eens proberen met een vrije vlucht werpzwever, met haakje eronder, dan eens kijken of we een rc modelletje erachter kunnen hangen. 8)

groeten,

monkey

Ik heb hier nog een foto gevonden van een mogelijk gevolg van jullie experiment 8O

afb2408.jpg

Ja ik weet het .........een beetje overdreven....... :lol:

Greetzzz

Stevo

We hebben het geprobeerd met een werpzwevertje, ging allemaal goed, ruim voldoende grip op de weg :P .. jammer alleen dat de visdraad bleef steken en na maximale hoogte het zwevertje (depron) ook weer net zo hard naar beneden kwam.... de gevolgen zijn wel te raden :lol: ... maar het was zeker een leuk experiment, vooral de stijgsnelheid was hoger dan verwacht. nu even een balsa modelletje gaan testen, met een beter haakje, ipv een stukje krom vervenstaal.... :oops:

groeten,

monkey

Back