Fun met een FSR boot?

Discussie in 'Speedboten' gestart door andyslow, 28 mei 2020.

  1. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    Goedenavond,
    op dit moment vaar ik met een MHZ Lizard extreme, Hydromarine Chief3 en een HPR115. Ik zou graag iets relaxter aan de waterkant willen staan en met de Lizard of Chief wilder willen varen maar zonder “flutkanal”
    lijkt dat lastig.
    Mijne eisen aan het boot zijn redelijk simpel:
    - zelfrichtend
    - rond 100 km
    - kan ook bij ruw water varen


    Bij Hydromarine zag ik dit boot “
    FireBold Mono & FSR Rennboot - mit einlaminierter Flutkammer”

    Ik zou graag willen weten wat de experts hier van vinden en mogelijk hebben jullie ook ideeën over het setup?

    groet Andreas
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Kun je je huidige bo(o)t(en) niet aanpassen?
    Of een hengel met tennisbal of een opblaasboot meenemen voor het geval er iets op z’n kop gaat?
     
  3. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    De Lizard vaar ik met 2x 5/6S SLS5000mah en 65c, deze zijn breeder en hoger dan gewone lipos en liggen in het boot natuurlijk naast elkaar. De flutkanal zou dan erg smal worden.
    In de Chief zitten 2x LMT 1950, daar is ook weinig ruimte voor een flutkanal.
     
  4. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Dat wordt lastig. Stabieler en harder varen bij golfjes vragen om een wat grotere boot van ong 1 meter liefst langer maar die hebben vaak geen plek meer voor een vloedkanaal omdat die grotere motoren en meer lipo's hebben om 100 kmh te gaan. Met onze pursuit kunnen we vaak niet vol gas varen door golfjes maar met de xl pursuit gaat dat nog goed. Die is ong 1 meter misch grotere boot proberen?
     
  5. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Wij hebben een soort beugel gemaakt van pvc pijp die je op alle boten kan zetten om andere boten op te kunnen halen als ze op ze'n kop liggen je hebt meerdere boten is dat soms geen optie dan
    kan je toch wat meer risico nemen!
     
  6. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Prototype 1
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Carbohans

    Carbohans

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    349
    Locatie:
    Maasdam
    Deze was te veel te windgevoelig met pvc pijp gaat het beter dit is geen antwoord op je vraag maar misch heb je er wat aan
     
  8. andyslow

    andyslow

    Lid geworden:
    4 okt 2016
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heerenveen
    dankjewel voor het meedenken. Ok, het zou dus een grotere boot moeten worden, heeft iemand van de RSV Raptor (1,27m) van Brusher Andy gehoord of gevaren?
     
  9. gerjanmonohull74

    gerjanmonohull74

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    516
    Locatie:
    Zevenaar, favoriete vaarlocatie Breuly
    Heey , Andy mooie collectie heb je , ik heb er zelf ook nogal een paar waaronder een Mystic 114 en die wil ik niet te lang hebben dobberen bij een wipeout.
    Ik doe het altijd met een rubberbootje 1 peddel mee is zat.
    Als ik aankom leg ik de rubberboot op de auto 12v pompje eraan dan laad ik de boten en spullen uit en maak er 1 vaarklaar haal de rubberboot op en leg hem klaar.
    Heerlijk varen zonder risico geloof me ik heb het al te vaak mee gemaakt daarom.
    De Raptor is een heerlijke mono zelfs met een enkele motor.
    Succes
     

Deel Deze Pagina