funcub

hallo ik ben sander ben 14 vlieg al een jaar.

ik ga binnen kort met een vriend een funcub bouwen alleen we komen er maar niet uit welke setup goed want je leest veel over moter die trillingen veroorzaken en dat de neus van de funcub slap word.

ik heb al aardig wat topics doorglezen maar ik weet nog niet welke setup erin komt, ik dacht zelf aan deze setup

mij lijkt dit wel een aardig setup, alleen jullie mogen er even goed naar kijken want ik heb geen ervaring met een funcub

alvast bedankt
gr,sander

Hi Sander, dat is i.d.d een vaak voorkomend probleem.
Je moet i.i.g de propeller balanceren, de neus kan je verstevigen.
Plak er wat carbon staafjes in zoals hier in post #8472, of plak met epoxy een paar ijslolly stokjes aan weerszijde in de binnenkant.

Voor de lipo adviseer ik je trouwens om een Turnigy nanotech te gebruiken, deze zijn duurder maar gaan langer mee. Mijn ervaring is dat die 25c door de standaard lipo niet wordt gehaald en hij bol uit je toestel komt na een vlucht met veel vol gas.

Check even goed of de as uit de motor wel de goede kant uit steekt, je hebt diverse types aangeduid me A en B.

Grtz, Frans

Ja ik had dat ook gezien dat je met ijstokjes kon versterken. Maar ik snap niet hoe je bedoelt met de moter.

En is dit een redelijke setup??

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben ook op zoek naar een setup voor de
Funcub. Is bovengenoemde setup geprobeerd
en met welk resultaat?

Jazeker maken ze verschil.
Absoluut doen !! Krijg je geen spijt van.
De mijne heeft 400 Watt aan boord en met vol flaps en vol gas heeft hij ongeveer 30 cm gras nodig om los te komen :-). Echt ''fun'' !

Groeten,

Paul.

Back