Funjet Ultra Setup...

• Topicstarter Topicstarter RC Pilot
  • Startdatum Startdatum
R

RC Pilot

Guest
Hallo iedereen...

Ik heb een paar vragen over de setup voor de Multiplex Funjet Ultra.
Ik wil er een aanschaffen maar ik weet niet precis wat voor setup ik wil gaan gebruiken.
Ik ben wel iemand van de snelle jets.
IK was een beetje op Youtube aan het kijken en dat leek me wel wat zo'n Funjet.

md_1265990450_FunJet%20Ultra.jpg

Maar nu mijn vraag aan jullie is,
Wat is een leuke setup voor een Funjet Ultra die de 250km haalt?

Ik was al aan het rond kijken op HobbyKing.
En ik vond deze motor misschien wel geschikt.

B2435-4400.jpg

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2435 (370S) 4400kv Brushless Inrunner $12.95

Maar ik weet niet of dit een motor is die de 250km haalt.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen een Funjet te maken die de 250km haalt.
En als dat gaat lukken dan zal ik jullie op de hoogte houden.

M.V.G. Dave

Ik had een tijdje terug dezelfde vraag, en mij hebben ze toen de 380L (2700kv) aangeraden.
Maar of dat de 250 gaat halen durf ik niet te zeggen. ;)

Grts,
-Sven

Ik heb naar die motor gekeken en dat lijkt me wel wat.
Maar nu komt mijn volgende vraag.
Ik zou graag nog een schreew geluid van die prop willen horen.
zou deze prop daar geschikt voor zijn?
0960NE-9-6(3).jpg

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Master Airscrew propeller 7x5.5 $3.59
Ik zag wel dat de prop niet groter dan 7x5 mag zijn.

Je moet een prop hebben van hobbyking zelf die zwarte ze lijken erg veel op APC-E props heb ik ook op me funjet zitten en zijn echt goed.

Een schreeuw geluid zal elke prop wel maken aangezien de motor met 6s 32000rpm maakt en als je lipo net vol is (25,2v) 36000rpm

Ja die alleen weet ik niet welke maat prop het beste is voor de 6s setup

Mij lijkt opnieuw een funjet wel weer leuk.
Nu eentje die wel harder gaat dan de 1e witte versie die ik had.
Vorige was met 2700kv en 4 cell lipo, ging al aardig hard.
Soort bovenstaande setup is niet verkeerd.

Hebben jullie trouwens geen last van los scheurende roeren?
bij mijn vorige scheurde ze wat in.

Vraagje.
Ik wil lipo,s gebruiken die ik heb.
Nu heb ik wel 6 cell lipo,s liggen maar die zijn 2650Mah.
Gewicht is wel een 90 gram meer als een 6 cell 2200Mah.

Is dit pakket er in te krijgen?
90 gram is niet veel natuurlijk maar ja op zon kistje zo weer 1/11 extra gewicht.

Mij lijkt opnieuw een funjet wel weer leuk.
Nu eentje die wel harder gaat dan de 1e witte versie die ik had.
Vorige was met 2700kv en 4 cell lipo, ging al aardig hard.
Soort bovenstaande setup is niet verkeerd.

Hebben jullie trouwens geen last van los scheurende roeren?
bij mijn vorige scheurde ze wat in.

Vraagje.
Ik wil lipo,s gebruiken die ik heb.
Nu heb ik wel 6 cell lipo,s liggen maar die zijn 2650Mah.
Gewicht is wel een 90 gram meer als een 6 cell 2200Mah.

Is dit pakket er in te krijgen?
90 gram is niet veel natuurlijk maar ja op zon kistje zo weer 1/11 extra gewicht.

Bij een 5s moet er wat foam worden weggehaald aan de onderkant van de canopy anders krijgt de regelaar en motor geen koeling omdat de lipo anders het lucht kanaal afsluit doordat deze tegen de canopy aankomt. Je kan op de site van hobbyking kijken wat de breedte is van de 2200mah 5s 40c zippy omdat ik dat niet uit me hoofd weet, deze maat past er netjes in. Als het breder dan deze is moet er wat foam weg wat op zich geen probleem is.

De grote vraag is hoeveel c de lipo's zijn, met deze set-up maar dan 5s met een 7x6 prop zit je aan de 90amp en je moet zeker een lipo hebben die 90amp kan leveren. Ik gebruik hierin een 2200mah 5s 40c zippy = 88amp en die worden in de zomer best wel warm.

Ik weet het niet zeker maar de Ultra is van ander soort foam gemaakt? Het probleem van los scheurende roeren heb ik niet. Je kan wel om het zeker tegen te gaan aan de achterkant van de roeren een dun carbon buisje plaatsen zodat alle krachten beter verdeeld worden over de roeren.

Edit: Zie het resultaat op 5s heb altijd gevlogen met een verkeerd ingestelde regelaar... Heb nu de regelaar op 15% timing gezet en de PWM op 16

IMG_8442.jpg

IMG_8443.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze setup heb ik ook maar nog niet in de funjet gebouwd. Mooi projectje voor deze winter. Ik zou alleen wel de roeren los maken en ze met scharnieren bevestigen. Geen last van scheuren en beweegt ook nog eens een stuk soepeler. Verder inderdaad zorgen voor voldoende luchttoevoer zodat er wat koeling blijft voor regelaar en motor.

Kijk eens op http://rcfoamfighters.com/blog/?p=621 voor inbouwen en tests.

Laatst bewerkt:
Welke setup wordt geadviseerd wanneer je niet zo enorm hard wil vliegen? Wel een normale handstart moet mogelijk zijn, daarna lekker door kunnen vliegen maar extreem snel is niet nodig.

4s zou dan iets voor je kunnen zijn vind ik zelf fijner vliegen dan 5s omdat het niet zo verschrikkelijk hard gaat lichter is dus beter kan zweven en lichter vliegt.

deze motor had ik erin met een 4.75x4.75 hobbyking prop samen met een 60a turnigy regelaar op een 1800mah 4s 40c zippy HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy2836 brushless Outrunner 2350kv

Kijk maar eens op het youtube kanaal van rcfoamfighters hun testen deze setup en is echt super!

Zie nu weer dat hij 3s en 4s test dus je zou ook kunnen kiezen voor 3s.
Vanaf minuut 4:00 vliegt hij met 4s lipo

Laatst bewerkt door een moderator:
funjet setup

ik heb de ultra met 1450 kv turnigy motor ! n 7x7 prop en 4s dan trekt ie ongveer 60 ampere en gaat ie nog redelijk hard! gr rich

ik heb de ultra met 1450 kv turnigy motor ! n 7x7 prop en 4s dan trekt ie ongveer 60 ampere en gaat ie nog redelijk hard! gr rich

linkje?
heb natuurlijk net 2 motoren besteld...
(edit: had niet gezien dat het om de vermelde motor ging (lomp van me))
en is het op de ultra of de gewone?

Laatst bewerkt:
Back