Funky Chicken bouwproject

Persoonlijk zou ik er nog een laagje verf tegenaan gooien. Ik vind hem nog wel een beetje saai, ik hoop dat er nog meer kleur op gaat komen? De oogjes zijn wel erg leuk!

Nee, ik wilde deze kleuren houden eigenlijk. Ik kan de staart bijvoorbeeld wel voor een stuk rood schilderen, maar wilde het een beetje realistisch houden. Beetje puur natuur kleuren dus, ondanks dat deze kip aardig van 'Moorhuhn' is afgeleid.

Ik vind 'm er mooi uitzien.
Ja, het is een lollig ding... maar toch vraag ik me af wat je ermee moet doen als het eenmaal af is en je hebt geconstateerd dat het vliegt. Als-ie nou nog wat thermiek wil vliegen... wie weet?
Bij de Gooische vloog ook zo'n ding, twee jaar terug; daar was een mechaniekje in gemaakt om een pingpongbal (bij wijze van ei) te kunnen droppen. Lache natuurlijk, maar ook dat heb je op een gegeven moment wel gezien...

Ja, zoiets zag ik op RC-Groups ook langskomen. Wie weet een leuke optie voor in de toekomst. Met een Hs55 servo is de gewichtstoename dan ook minimaal. En op alle modellen raak je op ten duur uitgekeken. Op een gegeven moment ken je het truukje en wordt ieder model saai. ;)

Máár, hij is af! 8-) Hij weegt vliegklaar inclusief accu etc 470 gram en had geen enkel probleem om het zwaartepunt op 70mm vanaf dat stompje voorop de vleugel te krijgen. Geen lood nodig gehad dus. En een lekker laag vlieggewicht, ruim 100 gram onder het geadviseerde gewicht van 570 tot 600 gram in 2003.

Schülze Alpha 440 vastgeplakt met dubbelzijdig tape. Koolstof buisje en latje aangebracht om knikken van de stuurstang te voorkomen.
funkychicken_18.jpg

Motor, regelaar en accu. Ruimte zat. Op deze foto zie je ook dat ik sterke magneetjes gebruik om de kop van de Funky Chicken op z'n plek te houden. Dit werkt wat fijner dan de bijgeleverde elastieken.
funkychicken_19.jpg

Het totaalplaatje. 470 gram vliegklaar dus.
funkychicken_20.jpg

En nog een closeup van de kop.
funkychicken_21.jpg

Nog een ludiek ideetje. Misschien ga ik eens kijken naar een leuke sjaal. Wel met minder materiaal dan nu om z'n nek geknoopt zit, maar wel iets dergelijks. Ben benieuwd of het de vliegeigenschappen zeer nadelig zal beïnvloeden. Zeker aangezien het model toch al zo log is hoop ik dat het meevalt.
funkychicken_22.jpg

Laatst bewerkt:
As zondag zien vliegen bij de MVA electro meet?

ps hoest met den koeling van motor gesteld?

Haha, die's ook wel stoer.. op het exemplaar waar dit topic over gaat, zou ik toch wat meer kleur aanbrengen.. de wingtips rood ofzo, zo is ie een beetje eentonig.

Wel geinig ding en inderdaad jammer dat ze 'm niet meer maken. Waarschijnlijk was ie ook iets te duur voor een 'funtoestel' als dit?

As zondag zien vliegen bij de MVA electro meet?

ps hoest met den koeling van motor gesteld?

Wie weet. ;)

De koelopeningen van de motor komen overeen met die van de Sp400 waarop hij vastgeschroefd zit. En daarnaast is de afstand tussen de neus van de kip, en de spinner ook 3-4mm. Dus er zou wel koelwind tussendoor moeten kunnen zou je zeggen...

En van die rode kip had ik inderdaad het sjaal idee vandaan. ;)

Wel geinig ding en inderdaad jammer dat ze 'm niet meer maken. Waarschijnlijk was ie ook iets te duur voor een 'funtoestel' als dit?

Destijds was ie iets van 70 euro dacht ik, dan heb je dus een kaal wit stuk piepschuim.....

hey,

sorry ik wist niet dat je ook een draadje gemaakt had. denk dat ik een slotje op die van mij doe dan kunnen we hier een algemeen funky chicken draad van maken.

Voor diegene die er nog eentje willen hebben, ik heb net in een Nederlandse modelbouwwinkel eentje zien liggen. Adres kun je krijgen via PB indien interesse.

Veel plezier ermee, ik had hem in de hand en stond te twijfelen, toen zag ik iets anders staan waar ik al lang naar op zoek was.
Als alles goed gaat dan gaan we proberen die van marcel in te scannen (aftasten met CNC-frees) om te kijken of we hem kunnen na frezen.

Back