Persoonlijk zou ik er nog een laagje verf tegenaan gooien. Ik vind hem nog wel een beetje saai, ik hoop dat er nog meer kleur op gaat komen? De oogjes zijn wel erg leuk!
Nee, ik wilde deze kleuren houden eigenlijk. Ik kan de staart bijvoorbeeld wel voor een stuk rood schilderen, maar wilde het een beetje realistisch houden. Beetje puur natuur kleuren dus, ondanks dat deze kip aardig van 'Moorhuhn' is afgeleid.
Ik vind 'm er mooi uitzien.
Ja, het is een lollig ding... maar toch vraag ik me af wat je ermee moet doen als het eenmaal af is en je hebt geconstateerd dat het vliegt. Als-ie nou nog wat thermiek wil vliegen... wie weet?
Bij de Gooische vloog ook zo'n ding, twee jaar terug; daar was een mechaniekje in gemaakt om een pingpongbal (bij wijze van ei) te kunnen droppen. Lache natuurlijk, maar ook dat heb je op een gegeven moment wel gezien...
Ja, zoiets zag ik op RC-Groups ook langskomen. Wie weet een leuke optie voor in de toekomst. Met een Hs55 servo is de gewichtstoename dan ook minimaal. En op alle modellen raak je op ten duur uitgekeken. Op een gegeven moment ken je het truukje en wordt ieder model saai.

Máár, hij is af!

Schülze Alpha 440 vastgeplakt met dubbelzijdig tape. Koolstof buisje en latje aangebracht om knikken van de stuurstang te voorkomen.

Motor, regelaar en accu. Ruimte zat. Op deze foto zie je ook dat ik sterke magneetjes gebruik om de kop van de Funky Chicken op z'n plek te houden. Dit werkt wat fijner dan de bijgeleverde elastieken.

Het totaalplaatje. 470 gram vliegklaar dus.

En nog een closeup van de kop.

Nog een ludiek ideetje. Misschien ga ik eens kijken naar een leuke sjaal. Wel met minder materiaal dan nu om z'n nek geknoopt zit, maar wel iets dergelijks. Ben benieuwd of het de vliegeigenschappen zeer nadelig zal beïnvloeden. Zeker aangezien het model toch al zo log is hoop ik dat het meevalt.

Laatst bewerkt: