Hallo.
Wat is er gebeurt voordat de turbine dit deed.
Is er iets fout gegaan ,een keer te warm opgestart ,te zwaar belast.
En hoeveel keer heeft de turbine gedraaid.
Weet je zeker dat de feulring in orde is ? ,want dit kun je namelijk met de gas test niet te zien
Ik heb ook een motor gebouwd ,en die is heel klein ,maar daar heb ik ook een gas test gedaan ,en alles bleek in orde te zijn .op het zicht, maar de motor bleef rot lopen rode plek aan 1 kant.
Toen heb ik twaalf potjes genomen ,en de ringleiding er op gelegd ,en een minuut lang de pomp laten draaien , en toen kwam ik aan een redelijk groot verschil.
Weet je wat je moet doen , en ik praat uit ervaring.
Als je problemen hebt met de motor ,haal dan het freepower gedeelte eraf , dat doe ik ook altijd, en start hem dan opnieuw op ,en dan kun je in de motor kijken ,en dan zie je wat er gebeurt.
De freepower is enkel maar belasting ,en als je die er af haalt ,en er is echt iets aan de hand ,dan loopt de motor nog net zo slecht.
Ik heb zelf ook veel ervaring met turbo props alleen vlieg ik er niet mee ,maar rijd ik ermee
Maar goed als je er niet uit komt ,dan moet je maar even een mail sturen .
Ik denk ,als ik jou verhaal zo lees ,dat er een stick tegen de buitenkant van de brandkamer ligt, daar zijn die heel gevoelig voor, maar als het niet te veel moeite is ,laat eens wat foto,s zien ,ik ben reuze benieuwd hoe dat motortje er van binnen uitziet, leer ik ook weer van ,en mischien is het problem dan snel opgelost.
Langs komen mag altijd ,dan kijk ik er wel even na ,zoveel zit er toch niet in een turbine wat fout kan zijn ,heb ik zo gezien.
Als je natuurlijk nog in een garantie periode zit ,dan kun je hem beter even opsturen ,want anders ben je je garantie kwijt ,en dat zou ook zonde zijn .
Ik hoor het wel .
Groetjes,
Martin.