funtana

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door wilbert.v/d.berg, 14 apr 2010.

  1. henk van harten

    henk van harten

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    336
    het zal toch niet waar zijn dat zon motor niet lopen wil en dan ook nog van ellende die kist verkopen en dat ook niet willen :eek:nweer:
    Wilbert ik had gezegt gewoon doorgaan motor er voor zetten motor aan het lopen maken en vliegen zal best wel wat zwaar zijn maar er is met mijn kist ook wel es wat
    dus nooit op geven aan de gang met die motor en richting maan met dat ding

    DUS NOOIT OP GEVEN

    groeten Henk :bye:
     
  2. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    de verkoper wist ook wel goed dat ik niet zo ervaren ben/was.
    had gerust mogen zeggen dat er een nieuwe box op moest komen en daarom de prijs wat naar beneden kunnen halen.

    en dit teveel? voor 5 tientjes minder heb ik hem gekocht.

    en nee, voor het geld dat ik deze verkoop kun je veel leukere dingen kopen bij hobbyking heb ik al gezien ;).
    nee, maar weg moet hij zoiezo omdat hij te groot is om zelf mee te nemen.
    en om deze kist te houden om er eens in de maand mee te vliegen bijv?

    hij gaat weg, das simpel zat.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2011
  3. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    ik ben vanmiddag naar henk geweest en we hebben hem aant lopen gekregen.

    henk, hij was wel heel milieubewust he? :yes::D.

    liep perfect 1 prop is gesneuveld bij een terugslag (kwam tegen hamerhandvat waarmee we hem aantikte).
    daarna 22x8 erop gezet en dat bleek hij erg goed te trekken!
    hij heeft zotte power!!, 22x8 is wat groot (raakt nogal senl de grond) dus wij dachten aan een 20x10 of 20x12?

    ik weet niet of het filmpje het doet ik ben meer dan een ur bezig geweest met comprimeren en allerlij zooi maar mischien doet hij het:

    http://s338.photobucket.com/albums/...w&current=VID_20110611_183117_mpeg4_001-1.mp4
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2011
  4. henk van harten

    henk van harten

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    336
    motor loopt perfect en motorbok is toch mooier dan ik dacht en minder zwaar, is van 6mm triplex en wat hoek materiaal gemaakt en prophangen
    word geen probleem,alleen even wat mooier afwerken en een kleur er op.

    kan Pilot rc nooit tegen op ik heb er twee van maar die vliegen net als
    mijn schoonmoeder op een bezem :D

    groeten henk :bye:
     
  5. Klaassie

    Klaassie

    Lid geworden:
    24 jan 2010
    Berichten:
    1.002
    Locatie:
    Barneveld
    :rolling:
    Zoekt Henk nou ruzie of heeft'ie een schoonmoeder die heel goed met een bezem overweg kan? :lol:

    Mooi dat'ie loopt Wilbert, zo verkopen was ook niks geworden, of voor heel weinig, zonde.
     
  6. henk van harten

    henk van harten

    Lid geworden:
    12 aug 2009
    Berichten:
    336
    als ik ruzie met mijn schoonmoeder krijg ben ik bang dat IK ga vliegen met de bezem of door de bezem :help:
     
  7. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Nu ga ik hem woensdag nog proberen te laten vliegen.
    Moet dan nog een paar klijne dingetjes doen en dan kandie gaan.
    nu maar hopen dat het weer dan redelijk is.
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Tuurlijk, bijna elke woensdag is het prima vliegweer ;-)
    Dat moet gewoon....................
     
  9. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Idd dat moet hem wel worden woensdag.
     
  10. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    ik zit even te kijken voor een nieuw propeller.
    20x12 is verkrijgbaar, maar met 8mm gat dus dat word weer opboren.
    je hebt ook 21x10 met 10mm.
    vanaf maar 21 is met 10mm boring.
    het nadeel van 21x10 is dat ze wat groot zijn, maar altijd nog klijner als de 22x8 die er op zat.
    het is wat oppassen dat de prop de grond niet raakt maar ik denk dat ik voor de 21x10 ga.
     
  11. Fraggy

    Fraggy

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    1.241
    Als je bang bent dat je de grond raakt zet je er toch gewoon een 3-blads prop op?
    Een carbon mejzlik 20x10 zou een mooi maatje zijn voor die motor.
     
  12. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.401
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik snap sowieso niet waarom je dat gat niet opboort van 8 naar 10mm? Lijkt me nu niet het meest moeilijke............
     
  13. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Het is al eens mislukt bij hem , en je moet wel een standboormaschine hebben en een propbalancer.

    Mvg Johan
     
  14. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    op zich was het risico bij de 22 niet ernstig maar je moet hem niet te ver naar voren houden.
    ik denk dat een 20x12 wel ok is.

    ik probeer wel iemand te regelen die hem op kan boren.
    morgen avond word denk ik wel wat krap omdat ik geen propje voor die tijd kan regelen.
    of hij moet morgen gelijk binnen zijn.
     
  15. NickA

    NickA

    Lid geworden:
    23 nov 2009
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Barneveld
    Pakking materiaal

    Hoi Wilbert,

    Ik heb begrepen dat jij speciaal pakking materiaal hebt!
    Hier heb ik een motor 35cc:yes:
    en die maakt een beetje veel herrie,
    en dat spul van jou schijnt goed te helpen:rolling:

    Groeten Nick
     
  16. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    jaja, dat werkt prima alleen op de goed manier dan he :D.
     
  17. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    De Funtana staat nu bij mij op de bouwtafel en er is alweer heel wat aan gebeurd.

    -Servo's hoogte roer verplaatst en vervangen door nieuwe
    -overtollig hout verwijderd
    -servo op de choke gezet
    -gas servo verplaatst
    -nieuwe membramen in de carb en nieuw vonkie ding erin gedraaid
    -nieuwe menz prop 20x12
    -motor opnieuw afgesteld (een hels karwei)
    -Pull-pull draden afgesteld
    -alle bedrading nagelopen en te lang en teveel ingekort en weggehaald
    -Solderingen nagelopen en stekkers gecontroleerd
    -de BEC eruit en een 5cellen NimH blok erin
    -ontvangerhouder gemaakt

    Wat nog te doen voor de remaiden morgen:
    - gaten oude servo's en rondom nieuwe plaats folien
    - landings gestel vervangen zakt nu te ver door
    - Alles nalopen controleren vastzetten en zekeren

    afgelopen dagen druk bezig geweest in het bouw hok, het is nu 1 grote chaos maar vliegen zal ie morgen goedschiks of kwaadschiks :D
     
  18. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    plaats je een filmpje van de remaiden en/of wat foto,s van het toestel?
    ben namelijk wel benieuwd
     
  19. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Ik zal vanmiddag wel even wat foto's en voor de video moet ik ff kijken hoe il dat ga doen. Moet nu alleen het landings gestel nog dan is ie er klaar voor.
     
  20. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Vandaag opnieuw ingevlogen en met succes, trillende beentjes en handjes!>!<!>!

    Samen met een clubgenoot de afstelling gedaan en omdat ik nog nooit met zo'n grote kist had gevlogen ervoor gekozen om 'm te laten trimmen door de clubgenoot, hoefde maar weinig te trimmen, zwaartepunt was perfect maar door de lage uitslagen vloog ie als een grote trainer. Na de vlucht de motor nog een beetje fine getuned en de uitslagen wat vergoot. Een geslaagde remaiden dus.

    Na een inspectie of alles nog goed vast zat kwam ik er ook nog een achter dat de ontluchting nog niet geopend had :) de tank was al bijna plat :D alles zat nog goed vast dus het werd tijd voor mijn eerste vlucht met deze kist.

    Alle moed bijeen geschraapt en zelf aan de knuppels, dit is toch wel wat anders als mijn kleine Katana die zeer vel en gemeen kan reageren dit vliegt dan werkelijk als een droom. Na wat rondjes te hebben gevlogen besloten om te gaan landen en de zender beter in te stellen, op rol was ie behoorlijk traag en de low rates konden wel met 45% omhoog, ook direct de high rates ingesteld. En weer gaan met die kist een paar rolls gedaan en dit ging nu veel beter, wat snap-rolls, meskant en loopings gedraaid en weer landen om nog meer uitslag te creƫren. En de motor nog wat beter afgesteld tijdens de snaprolls en meskant ging ie armer lopen.

    Hierna heeft de clubgenoot mij nog even laten zien wat je er nog meer mee kan :D, motor bleef nu goed lopen en hij wou even weten hoe de kist reageerde met meer uitslag.

    Zondag gaan we nog wat meer finetunen, we vonden dit eerst wel genoeg voor vandaag enigste wat ik nu nog wens is een betere gascurve waardoor hij wat eerder en sneller zal gaan reageren op de gasknuppel en ik zal de telemetry gaan aansluiten die bij de DX8 kwam.

    Filmpje volgt spoedig.
     

Deel Deze Pagina