Vandaag opnieuw ingevlogen en met succes, trillende beentjes en handjes!>!<!>!
Samen met een clubgenoot de afstelling gedaan en omdat ik nog nooit met zo'n grote kist had gevlogen ervoor gekozen om 'm te laten trimmen door de clubgenoot, hoefde maar weinig te trimmen, zwaartepunt was perfect maar door de lage uitslagen vloog ie als een grote trainer. Na de vlucht de motor nog een beetje fine getuned en de uitslagen wat vergoot. Een geslaagde remaiden dus.
Na een inspectie of alles nog goed vast zat kwam ik er ook nog een achter dat de ontluchting nog niet geopend had

de tank was al bijna plat

alles zat nog goed vast dus het werd tijd voor mijn eerste vlucht met deze kist.
Alle moed bijeen geschraapt en zelf aan de knuppels, dit is toch wel wat anders als mijn kleine Katana die zeer vel en gemeen kan reageren dit vliegt dan werkelijk als een droom. Na wat rondjes te hebben gevlogen besloten om te gaan landen en de zender beter in te stellen, op rol was ie behoorlijk traag en de low rates konden wel met 45% omhoog, ook direct de high rates ingesteld. En weer gaan met die kist een paar rolls gedaan en dit ging nu veel beter, wat snap-rolls, meskant en loopings gedraaid en weer landen om nog meer uitslag te creëren. En de motor nog wat beter afgesteld tijdens de snaprolls en meskant ging ie armer lopen.
Hierna heeft de clubgenoot mij nog even laten zien wat je er nog meer mee kan

, motor bleef nu goed lopen en hij wou even weten hoe de kist reageerde met meer uitslag.
Zondag gaan we nog wat meer finetunen, we vonden dit eerst wel genoeg voor vandaag enigste wat ik nu nog wens is een betere gascurve waardoor hij wat eerder en sneller zal gaan reageren op de gasknuppel en ik zal de telemetry gaan aansluiten die bij de DX8 kwam.
Filmpje volgt spoedig.