funtana

Wilbert,

Even een vraagje deed je je laatste vlucht helemaal alleen dus zonder begleding. ZO nee, was er niemand om je zender over te pakken?

en hier dan de foto,s

IMG_4365.jpg

IMG_4375.jpg

IMG_4374.jpg

IMG_4373.jpg

IMG_4371.jpg

IMG_4369.jpg

IMG_4368.jpg

Misschien toch nog even (paar maanden) wat meer oefenen met een kleinere brandstof kist? Zodat je wat meer routine krijgt zodat het ook in een wat stressvolle situatie beter gaat?

ja dit is gewoon jammer dat het is gebeurd.
het probleem was ook wel een beetje dat er allemaal klijne electro kistjes rond fladderde.
de eerst volgende keer denk ik op een rustige avond als er niemand aan het vliegen is.
ik ben nou al weer bezig met de reparatie.
op zich valt het wel mee.
bij het landingsgsetel zijn er 2 ''nette'' vierkantjes hout uitgebroken, nu ga ik de resten een beetje weg dremelen, en dan weer een nieuwe ligger maken voor het landinggestel.

bij de reso is het wat balsa dat kapot is, ik heb nog een plaatje liggen dus dat moet wel goed komen denk ik.

Grt wilbert

Laatst bewerkt:
het probleem was ook wel een beetje dat er allemaal klijne electro kistjes rond fladderde:teacher::teacher::teacher: Als dit het probleem was denk ik dat je .................. maak deze zin zelf maar af succes met de reparatie

haha, moet stoppen met electro vliegen?. :):)
maarrrrrrrrrr..... veel kistjes in de lucht werken wel op je zenuwen, en dat kan dus resulteren in een crashlandingen

Niet om het een of ander. Maar als veel kistjes in de lucht leiden tot crash landingen dan doe je er toch echt goed aan deze kist kist nog even te laten staan, en eerst nog even flink te gaan oefenen met wat minder kritische kisten. Dit is overigens echt goed bedoeld advies. Als ik dit zo lees is e.e.a misschien toch nog even een maatje te veel voor je?

Tsja, ik vind het ook nog lastig om te vliegen als er meer kisten in de lucht hangen.
Alleen heb ik dan het meeste last van grote brandstofkisten die rondfladderen. :lol:

het is gewoon altijd lastig met meerdere kisten in de lucht.
op de club is het ook altijd maar lastig, zelf met klijne electro kistjes.

maarja om het gelijk op te geven als het landingsgestel er onder vandaan breekt?
het was gewoon meer een beetje dommigheid dan een onervaren fout.

Grt wilbert

Het is natuurlijk maar net waar je last van hebt, ik ben ook een beginnende vlieger (Met volgens sommige clubleden, ook nog een beetje talent:mrgreen:). Maar ik had eerst ook altijd, dat ik liever alleen vloog. Toen heb ik me aangeleerd, me eigen volledig op me eigen kist te richten dus alleen maar naar het geluid van mijn vliegtuig luisteren en alleen maar naar mijn vliegtuig kijken. Sindsdien let ik niet meer op andere kisten, ik blijf de gehele vlucht alleen maar naar mijn kist kijken. Het is maar een advies, misschien heb je er wat aan:wink:.

Tim

hier nog wat foto,s van wat er vandaag gedaan is.
helaas niet zo veel omdat het rond een uur of 12 niet meer uit te houden was op mijn modelbouw zoldertje wegens de hoge tempraturen.

helaas zijn de foto,s een beetje van de slechte kwaliteit omdat ik ze met mijn mobiel heb gemaakt.

hier de foto,s:

hier ligt de gestrande vogel:

SP_A0078.jpg

hier zie je de schade goed:

SP_A0081.jpg

en na het dremelen:

SP_A0082.jpg

de schade op de plek waar de reso gezeten heeft:

SP_A0080.jpg

Grt wilbert

haha, moet stoppen met electro vliegen?. :):)
maarrrrrrrrrr..... veel kistjes in de lucht werken wel op je zenuwen, en dat kan dus resulteren in een crashlandingen

Dat zegt meer over jouw eigen vliegervaring dan over jouw zenuwen ;)

En als je dat van jezelf weet waarom dan niet even het verzoek of iedereen even wil wachten zodat jij je volledig kan concentreren op een kist die je nog niet goed kent? Zal vast wel begrip voor zijn toch? En het afvangen vlak voor de landing is toch iets wat iemand met wat meer ervaring automatisch doet....

Gelukkig valt de schade mee en is het goed te repareren maar ik denk dat jij jezelf toch iets te hoog inschat. Vliegen met die kist kan wel, zolang er maar iemand naast je staat :)

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk maar net waar je last van hebt, ik ben ook een beginnende vlieger (Met volgens sommige clubleden, ook nog een beetje talent:mrgreen:). Maar ik had eerst ook altijd, dat ik liever alleen vloog. Toen heb ik me aangeleerd, me eigen volledig op me eigen kist te richten dus alleen maar naar het geluid van mijn vliegtuig luisteren en alleen maar naar mijn vliegtuig kijken. Sindsdien let ik niet meer op andere kisten, ik blijf de gehele vlucht alleen maar naar mijn kist kijken. Het is maar een advies, misschien heb je er wat aan:wink:.

Tim

Ik hoop toch niet dat jij later ook zo gaat autorijden.... 8O Ook met vliegen moet je toch echt wel vooruit kijken, verder dan je neus lang is. Je moet naast je eigen vliegtuig toch echt wel een beetje bewust zijn van wat er om je heen gebeurt. Anders kan je nooit op tijd reageren in wat voor sitiuatie dan ook.... Wat jij doet is vliegen met oogkappen op.. Doe ze eens af ;)

Laatst bewerkt:
Wilbert

Die 2 gaatjes zat het landings gestel vast?
Dan zou ik dat open maken een een hard houten blokje of triplex plaatje van 6mm over de hele breedte van de romp plaatsen.
Dan heb je veel meer stevigheid

Ik hoop toch niet dat jij later ook zo gaat autorijden.... 8O Ook met vliegen moet je toch echt wel vooruit kijken, verder dan je neus lang is. Je moet naast je eigen vliegtuig toch echt wel een beetje bewust zijn van wat er om je heen gebeurt. Anders kan je nooit op tijd reageren in wat voor sitiuatie dan ook.... Wat jij doet is vliegen met oogkappen op.. Doe ze eens af ;)

Ik zeg altijd ook al zo, het autorijden is niet zo moeilijk maar op het verkeer letten. Dat is het lastigste. Haha, wees maar niet bang ik weet echt wel het verschil met opletten qua modelvliegen en auto rijden :rolling:.

Tim

Zoals je zelf zegt je bent een beginnend vlieger en dan ben je vooral gefocust op je eigen model, logisch. Dat rondkijken komt wel naarmate je ervaring toeneemt :)

Tim

Ik vind geen goed advies omdat je alleen op je eigen vliegtuig let en dus andere vliegtuigen niet goed "ziet" hierdoor kunnen dus mid-airs van komen,

In het begin van mijn vliegperiode lette ik ook alleen op mijn vliegtuig hierdoor had ik bijna een mid-air omdat iemand recht op me af kwam vliegen. (kon hem net ontwijken omdat iemand me waarschuwde)

Wilbert@

Jammer van schade,
maar wat weegt die kist nou ongeveer ?
hopelijk volgende keer meer succes

Groeten James

Edit; er waaren al mensen voor mij sorry

@ james

ik heb helaas geen weegschaal die een beetje hogere gewichten kan wegen.
alleen een grammen weger, en een weegschaal die tot 2 kg gaat.

@ raymon

dat lijkt me een goed idee.
dus als ik het goed begrijp haal ik alles weg wat tussen de 2 gaten zit en daar lijm ik daar een blokje van 6mm.

maar laten we niet afdwalen naar ''HOE HAD DE CRASH VOORKOMEN KUNNEN WORDEN'' maar liever naar de reparatie.
ik heb ondertussen ook al genoeg tips gehad om een eventuele volgende crash te voorkomen.

dus nu weer :ontopic:

Grt wilbert

Laatst bewerkt:
Back