funtana

Foto,s laten zoiets beter erkennen , maar je mag er geen hoge spanning op hebben .

Je merkt het snel aan het roer als je de servo vast houd en het roer probeert te bewegen .
Als er geen speling in zit is de spanning genoeg .

Als je bij uitslag weer een slappe draad hebt kloppen je maten niet van roerhevel en servohevel , die moeten precies gelijk zijn en bij het roer moeten de bijde kwiklinks precies in de scharnierlijn lopen .

Hier heb ik een link waar een paar voorbeelden op staan.

Seilzug-Anlenkungen

Mvg Johan

ik heb de gaffelkoppen aan de hevel van de servo zitten, vervolgens probeer ik de hevel op de servo te doen, moet dit makkelijk of met lichte moeite gaan?

ik denk dat ik dit zelf zo niet voor elkaar krijg.
ik laat de boel zo wel zitten, allemaal zal ik ze iets lichter instellen.
voor de rest ga ik het toestel in orde maken, en voor dat ik hem ga maidenen ga ik eerst wel even bij een goede (ervaren) vliegmaat langs om die hoogteroeren af te stellen.

Grt wilbert

Mooi vliegtuig ziet er leuk uit Nu maar hopen dat de onderdelen snel worden bezorgt

Groeten James

ps; waneer verwacht je je Remaiden te doen ? ben er benieuwd

de onderdelen zullen denk ik na hemelvaardsdag komen.
dus morgen.
maiden denk ik mischien van het weekend?
en anders volgende week ergens.
maar mischien moet ik ook nog een nieuwe propellor bestellen deze is 22x8 en ik heb iets van een 20x8 nodig.
maar ik ga het eerst eens proberen met deze prop.

Grt wilbert

Hallo,

Ik ben ook benieuwd of je er al mee gevlogen heb.
Zag dat jullie het ook hebben gehad over wel of geen bec.
Ikzelf gebruik een castle creations bec pro. Dit is een programmeerbare bec met de volgende specs.

Max Amps 20 amps peak Ratings are determined with a 5mph airflow on the BEC
Max Volts
2s to 6s LiPo Cars: 6s (25v)
Airplanes: 10s (40v)
Helicopters (with brake disabled): 12s (50v)
Adjustable Output Voltage 4.8V to 12.5V

Dus je kan er ook een 3s lipo of dergelijke aanhangen.

Groet<
Dennis

die hobbyking Ubec blijft er lekker in zitten.ik heb er nog niet mee gevlogen.gister avond ben ik dus even langs een goede vliegmaar geweest en even wat dingetjes nagekeken, alleen zijn we op een behoorlijke fout gelopen die de bouwer heeft gemaakt.de aansturingen van de hoogteroeren gaat via staal kabels alleen 1 van de kabels loopt gewoon over de voorkant van het stabilo!!!het werkt dus gewoon als een zaag, er staat natuurlijk ook wat spanning op dus slijtage gaat best hard.nu is hier ook de oplossing van het slapvallen van de kabels.de kabels waren niet even lang omdat 1 kabel in een rechte lijn zat en 1 kabel gaat eerst een eind rechtdoor en dat een knikje en weer verder.gelukkig is er een oplossing!de servo,s moeten achter in de staart en dan een ball link aan de servo en aan het hoogteroer met een stukje m3 draad ertussende vliegmaat had nog wat lichtgewicht servo,s liggen, die hij in een toestel heeft gebruikt waar het zwaartepunt verkeerd lag.ik heb natuurlijk lichtgewicht servo,s nodig omdat hun die servo,s niet voor niets zo ver naar voren hebben gezet, anders kom je in de knoei met het zwaartepunt.we zijn tot de conclusie gekomen dat dit de beste oplossing is.een betere oplossing is er (denken wij) niet.er moet waarscheinlijk nog wel wat lood toe te voegen maar dat zal niet veel zijn.Grt wilbert

die hobbyking Ubec blijft er lekker in zitten.
ik heb er nog niet mee gevlogen.

gister avond ben ik dus even langs een goede vliegmaar geweest en even wat dingetjes nagekeken, alleen zijn we op een behoorlijke fout gelopen die de bouwer heeft gemaakt.

de aansturingen van de hoogteroeren gaat via staal kabels alleen 1 van de kabels loopt gewoon over de voorkant van het stabilo!!!het werkt dus gewoon als een zaag, er staat natuurlijk ook wat spanning op dus slijtage gaat best hard.

nu is hier ook de oplossing van het slapvallen van de kabels.

de kabels waren niet even lang omdat 1 kabel in een rechte lijn zat en 1 kabel gaat eerst een eind rechtdoor en dat een knikje en weer verder.

gelukkig is er een oplossing!de servo,s moeten achter in de staart en dan een ball link aan de servo en aan het hoogteroer met een stukje m3 draad ertussende vliegmaat had nog wat lichtgewicht servo,s liggen, die hij in een toestel heeft gebruikt waar het zwaartepunt verkeerd lag.

ik heb natuurlijk lichtgewicht servo,s nodig omdat hun die servo,s niet voor niets zo ver naar voren hebben gezet, anders kom je in de knoei met het zwaartepunt.

we zijn tot de conclusie gekomen dat dit de beste oplossing is.

een betere oplossing is er (denken wij) niet.

er moet waarscheinlijk nog wel wat lood toe te voegen maar dat zal niet veel zijn.

Grt wilbert

bedoel je dit?

ik heb natuurlijk lichtgewicht servo,s nodig omdat hun die servo,s niet voor niets zo ver naar voren hebben gezet, anders kom je in de knoei met het zwaartepunt.we zijn tot de conclusie gekomen dat dit de beste oplossing is.een betere oplossing is er (denken wij) niet.er moet waarscheinlijk nog wel wat lood toe te voegen maar dat zal niet veel zijn.Grt wilbert

Dan moet die wel zwaar gebouwt zijn als je niet eens de servo,s achter kan plaatsen .

Er zit ook al een zware motor op.

Normaal zitten de servo,s in of onder het stabilo bij een Funtana .

Mvg Johan

en weer een update:

een hoop dremelwerk later hier het resultaat:

DSC08804.jpg

DSC08802.jpg

ik heb alleen nog een klijn probleempje:
hoe zet je de ballinks vast op het rvs draad?
je kunt ze nu gewoon draaiën.
een moertje die je er tegen in draait heeft geen zin want dan duw je de ballink gewoon van het draad af.
ik dacht zelf aan borgen met CA of zoiets?

Grt wilbert

Back