Furie

De bouw van de Furie

22860689Ogn8C.jpg

DSC01025tqmRz.jpg

romp op de standaard

DSC010376huWM.jpg

hulplijsten voor bovenbouw en dekken gelijmd, motorstandaard, schroefas en stuurservo geplaatst

DSC01038IdqKJ.jpg

dekken voor en achter pasklaar gemaakt

DSC010399dWTP.jpg

bovendek pasgemaakt en gedeeltelijk beplankt, plaatje waar schoorsteen komt pasgemaakt en gelijmd, onder het gat komt de rookgenerator.

DSC01042kmREH.jpg

bovendek en verschansing op bovendek met latjes bekleed, binnenkant moet nog

DSC01041.jpg

stuurhuis gedeeltelijk beplankt en binnenkant bruin geschilderd

groetjes Piet

Laatst bewerkt:
Welkom terug Piet!
Ik kan helaas de details foto's van de stuurhut die k gemaakt had, niet meer vinden, maar ik had binnenin ook het bureau met radio gemaakt en de lamp erboven ook. Ik ga binnekort al m'n digitale camera's eens nalopen, wie weet vind ik nog wat.
Btw: elke zaterdag kun je de Furie op om een kijkje te nemen, erg leuk om te doen en handig voor de bouw!

de radiotafel in elkaar geknutseld, het buisjes is de bureauverlichting, werkend.

DSC01049.jpg

groetjes Piet

de verlichting boven de desk in de stuurhut vond ik iets te veel, heb dit opgelost door een spanningsregelaar, 12 volt naar 5 volt, de verlichting is nu iets normaler.

DSC01050.jpg

groetjes Piet

plaatsing stuurhut op de bovenplaat.

DSC01052.jpg

als er nog suggesties zijn voor het interieur hou ik me aanbevolen.
groetjes Piet

even de schoorsteen geplaatst, het witte gedeelte moet nog geschilderd worden en dan op zoek naar een geschikte letter.

DSC01053.jpg

groetjes Piet

afgelopen dinsdag de juiste messingbuizen gehaald en vandaag de masten gesoldeerd en er bedrading voor de lampen in gevoerd.
de linkermast is langer maar dit komt omdat deze helemaal op de bodem van de romp komt.

DSC01055.jpg

groetjes Piet

gisteren wat onderdelen gekocht voor het schakel en laadpaneel, deze komt onder de kajuit te zitten zodat ik er gemakkelijk bij kan om alles aan en uit te zetten.

DSC01056.jpg

groetjes Piet

Piet,

Complimenten voor je houtwerk. Ook een mooie romp met al die details erop. Hoe heb je ervoor gezorgd dat de verf niet onder de tape kruipt bij het spuiten van al die plaatlanden en stuiken?

Gr.
Pim

Pim, ik gebruik de gele of blauwe tape van Tesa, dit is een vrij dunne tape, je kunt het behoorlijk lang laten zitten zonder dat je verf er onder los trekt.
Groetjes Piet

Pim, nog even een aanvulling op voorgaand bericht, ik spuit m'n rompen etc. niet.
ik schilder alles met de hand, alleen de grondlaag spuit ik dan nog wel en ook de eventuele blanke beschermlak.
groetjes Piet

gisteren de witte streep aangebracht op de romp en deze voorzien van een blanke lak.
de witte streep is een plakstrip uit de autoshop.
ook de patrijspoortjes vervangen door messingpoortjes, die in het beslag zaten was sh.. ....
groetjes Piet

DSC01059.jpg

de bouw van de boot vordert aardig, alleen nog wat details bouwen en schilderen.
de boot is al in de waterbak geweest en heeft geen lekkage.

DSC01060.jpg

onder de kajuitopbouw de elektronica en rookgenerator, accu's liggen aan de zijkant naast de motor

DSC01061.jpg

motor plus regelaar en zichtbaar een klein stukje van de stuurservo

DSC01062.jpg

een plaatje van de bovenkant met de dekken

groetjes Piet

Back