Furie

kan je even wat referentie geven van die stoomgenerator.
waar gekocht, werkt die op water of olie ??? wat zijn de afmetingen. ?

Vanmiddag in Maassluis de Furieade bezocht. Een soort Nationale Feestdag in Maassluis waaraan de Furie zijn naam heeft verbonden.

Furie.JPG

Beatle, de rookgenerator werkt met lampolie.
Ik zal de gegevens opzoeken en plaatsen
Groetjes Piet

het voordek begint al aardig te vorderen, alleen de trap nog maken.

DSC01065.jpg

groetjes Piet

ps Beagle, ben nog even op zoek naar de gegevens van de rookgenerator

Hier even de beschrijving van de door mij gebruikte rookgenerator.
gebruik hiervoor een plastic kastje met een kleine ventilator en een weerstand van 12 ohm 5 watt (bij 12 volt).

DSC00726.jpg

DSC00728.jpg

DSC00729.jpg

DSC00732.jpg

DSC00733.jpg

DSC00734.jpg

DSC00736.jpg

het plastic kastje verdelen in twee ruimtes, door er een tussenwandje in te lijmen.
de ene kant is de vloeistofkant, met watte, hierboven komt de weerstand (ontdaan van het stenen gedeelte) (doe voorzichtig) met daaraan een plukje glasvezel voor het opzuigen van de vloeistof (lampolie).
de ventilator monteren op het kastje zodanig dat via een opening naar de vloeistofkant de rook via het schoorsteentje naar buiten geblazen kan, eventueel een kleine instelpotmeter om de snelheid van de ventilator te regelen.
de foto's laten ongeveer zien hoe het moet.
groetjes Piet

Brutus, hij pakt nogal wat stroom, maar het resultaat is er ook naar.
In Engeland is er een te koop welke op water werkt maar deze schijnt zo rond de 150 pond te kosten.
Wat ik afgelopen zaterdag in m'n elektronicawinkel heb gehoord is dat ze werken aan een zelfbouwproject voor een rookgenerator op water maar dan wel betaalbaar.
Beagle, op de side van victronic.nl staat ook nog een plaatje, je kunt hem zo groot of klein maken als je zelf wilt.

groetjes Piet

Het is een mooi schip geworden Piet! Je mag best trots zijn op het resultaat. Gr. Klaas.

dank je wel Klaas, heeft toch wel wat moeite gekost met name met het beslag.
het witmetaal wat in de doos zit is van zeer slechte kwaliteit en heb toch wel wat dingen gekocht om het er toch goed uit te laten zien.
groetjes Piet

Maurice, de boot Furie noemen is natuurlijk een optie, maar!!!
Alle boten welke ik tot nu toe heb gebouwd hebben nooit hun eigen naam gekregen, dus zal het nog wel even duren voor dat ik er helemaal uit ben.
Groetjes Piet

toch besloten om de boot z'n eigen naam te geven.
groetjes Piet

DSC01093.jpg

dit was de laatste foto voor deze topic, ben begonnen aan een nieuwe uitdaging een moerasboot.

Back