Fury - bouwverslag

Discussie in 'F5K' gestart door bgo, 28 jun 2020.

  1. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Almelo
    De nieuwe Fury van Armsoar Composites is eigenlijk de eerste echte F5K kist welke specifiek voor deze klasse ontworpen is. Door de huidige minimum vleugelbelasting van 12 gr/dm2 kunnen er andere airfoils en dimensies gekozen worden. Het minimum gewicht is hierdoor iets hoger dan een standaard DLG, echter de vliegprestaties zouden volgens de ontwerper (Thomas SW Lee) minimaal zo goed moeten zijn.

    Voldoende reden om het model te gaan bouwen en te gaan testen. Tijdens het F5K promotieweekend hoop ik de Fury vliegklaar te hebben. Vrijdagmiddag is het vrij vliegen en dan kan eenieder die graag eens wil sturen met de Fury haar testen.

    Het model wordt in een zeer degelijke verpakking aangeleverd. Hiervan heb ik al wat filmpjes op Facebook gedeeld.








    De kwaliteit van alle materialen is echt ongekend goed. Alles past zeer zuiver in elkaar. Ik heb alleen de verbinder een klein beetje kleiner gemaakt, omdat ik deze net te strak vond gaan.

    Inmiddels zijn ook alle servos, ontvanger, Altis, regelaar en motor met prop/ spinner binnen.

    Oftewel: de bouw kan beginnen!

    [​IMG]
     
    Lyckele en crins vinden dit leuk.
  2. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Almelo
    Het begin is er. Eerst maar eens begonnen om de heveltjes in de elevator en rudder te maken. Ieder heeft daar zijn eigen methode voor. Ik plak beide kanten eerst met wat tape af. Vervolgens maak ik met een mes een klein sleufje waar ik het heveltje met 24 uur epoxy in vastzet. Voor het uitharden haal ik het plakband aan de gelijmde kant er weer af. Dit voorkomt dat de epoxy in het plakband gaat zitten. De foto’s laten het eindresultaat zien:[​IMG]

    [​IMG]
     
  3. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Almelo
    Ik was de foto’s vergeten te plaatsen waarop het plakband verhaal terug te zien is.
    Er worden 2 stukjes verenstaal meegeleverd. De 15 mm uiteinden moet je zelf 90 graden buigen. De 15 [​IMG]
    mm uiteinden gaan rechtstreeks in het Rohacell en worden met wat CA vastgezet. Het CA maakt het Rohacell ook mooi hard. Een buisje waar de uiteinden invallen is hierdoor niet nodig.[​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Heb je foto's van hoe je de motor regelaar en accu heb geplaatst?
     
  5. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    646
    Locatie:
    Almelo
    Ik loop wat achter met het bouwverslag Justus.
    zal de komende tijd proberen wat meer foto’s te plaatsen.

    De regelaar (Talon 15) heb ik met dubbelzijdig plakband tegen de zijkant van de romp geplakt. Mijn 2S 600 mAh accu zit aan de andere kant. Deze zit opgesloten in “hard” schuim.

    Op deze foto zie je de 6-kanaals FrySky receiver achter de accu aan de zijkant van de romp geplakt. Inmiddels heb ik de receiver op de “vloer” liggen. Ik wil het ballastsysteem namelijk langs de servo’s maken en dan zou de receiver in de weg zitten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina