Futaba 8fg / super

dat zijn je mix functies om interactie eruit te halen die pitch>aileron en pitch>elevator.
Je hebt gewoon een menu met diezelfde waardes hoor. Zit onder Swash in het linkage menu dacht ik (heb al tijdje geen flybar helis meer)

Laatst bewerkt:
Sorry Danny, ik zat ff niet op te letten.

Ik heb het opgelost door mijn heli's opnieuw af te stellen.Dus de links korter gemaakt.
Ik heb nu 12 0 -12 op de 550 en dat is meer dan voldoende voor mij.

Het vreemde was dat ik met de 500 teweinig pitch had waardoor hij niet eens in hover kwam zowat en bij de 550 teveel.En bij de 600 was hij gewoon goed.

Dus toch maar de heli's opnieuw afgesteld. ;)

Vandaag eindelijk echt gevlogen met de zender.Na wat aanpassingen aan curves ging het prima.De zender voelt goed aan en de instellingen zijn makkelijk naar voren te halen en te wijzigen.Wat wel gevoelsmatig anders is als bij de 6ex is de % trottle /pitch .Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar het lijkt wel of ik in deze zender toch wat hogere waardes nodig heb om de heli in de lucht te krijgen.Ik heb al mijn regelaars gecalibeerdt met de nieuwe zender .

Groeten

Peter

iemand enig idee waar ik elevator expo kan vinden in de 8fg? De ail expo heb ik wel gevonden maar daar staat de ele expo ook niet bij.In de handleiding kan ik ook niks vinden over ele expo.

M.v.g.

Peter

in het expo/DR menu begint ie op ail.
gewoon met je draaiertje op Ail gaan staan, klikken en verdraaien.. ;-)
Dan kan je ook de Ele en de rudder veranderen
het zit soms idd wat moeilijk te vinden, maar eens gewoon dan is het simpel ;-)

Heb toch nog een vraagje ;)

Ik wil de swash mix verlagen.Dit moet volgens de handleiding om de cyclic minder gevoelig te krijgen. Nou staat er bij swash mix rate 1 en rate 2.Ik heb rate 1 voor ail/ele verlaagd naar -40% en ele/ail ook naar -40 dit onder rate 1, ik hoop dat dit zo klopt.Maar wat moet ik met rate 2 doen en waar is deze voor?

groeten

Peter

swash MIX????
wat voor systeem zit erop ? een beastx of een 3g of Vbar?

wat bedoel je met minder gevoelig? ik ga ervanuit minder maximale uitslag? dan is het onderstaande=

indien 3G of normaal dan moet je niet je mix aanpassen maar je LINKAGE menu, en dan page 2 SWASH.
hierin kan je je uitslagen verminderen (of vermeerderen) voor je ail, ele of pitch.
Zorg ervoor dat tijdens het afstellen je pitch op 0 staat! anders geeft ie e andere uitslag!

als je met beastx werkt dan gebruik je volgens ik mij herinner (lang geleden afgesteld) niet je zender om af te stellen maar stel je de max uitslag uit met de beast x zelf...

Vbar: NOG geen ervaring ;-) (hopelijk tegen volgende week wel ;-) aight! )

is het minder gevoelig rond het center dan is het je expo (maar dat wist je al)

Laatst bewerkt:
Het is het 3GX system van Align.

Edit; ik zat waarschijnlijk in het verkeerde menu.Ik ben nu bezig in het swash arf menu, ik denk dat ik daar moet zijn.Nieuwe zender, eerste keer fbl systeem dus het is een beetje zoeken.

Edit 2; Ik denk dat ik idd daar moet wezen(swash arf).Ik heb expo toegevoegd voor een rustiger beeld rond mid stick, maar er staat in de handling dat je ook swash mix in de zender kan aanpassen om het rol en flip ratio naar wens in te stellen.

groeten

Peter

Laatst bewerkt:
De trim knop van mijn rechter stik ( t3) doet het niet altijd meer naar beneden geen probleem naar boven is het prutsen ( soms wel soms niet). Heeft er iemand een idee waar ik dat (snel) zou kunnen laten herstellen ?

Geen garantie is een tweedehands koopje

Jan van Mourik (Corrien hier op het forum)....

Zijn adres kun je vinden op de (meestal) laatste pagina van vrijwel iedere Futaba Manual, onder de lijst met service-adressen.

Groet, Bert

Back