Futaba 9

• Topicstarter Topicstarter Ronny
  • Startdatum Startdatum
Foto van de officiële Futaba site:

futm5695a-2.jpg

Volgens mij is het niet echt een probleem. Alle FF9's worden geleverd mét FP-TP module...

Als deze info uit Futaba-folders komt, geloof ik deze direct..., als deze uit andere bronnen komt heb ik twijfels. Een foto met een 72MHz module moet natuurlijk niet als bewijs gaan dienen; er is niet voor niets een TW-module voor zowel de 35 als de 40MHz ontwikkeld, specifiek voor FF9.

Of er in Europa ooit FF9-zenders uitgeleverd zijn met TP-modulen durf ik uiteraard niet met zekerheid te zeggen, ik zal dat eens navragen.

Laat ik nogmaals stellen, dat FF9-bezitters met TP-modulen zich nu niet direct ernstig zorgen moeten maken. Als ik had geweten, dat mijn zijdelingse opmerking commotie teweeg zou brengen had ik deze niet gemaakt: erg veel verschil kan er niet zijn, men blijft zeker binnen de wettelijke normen.

op die review zit er wel een TW-FM in ??
ach ja, het werkt, ook met een module van een FF8 erin heb ik al eens gevlogen om te proberen, ook mijn module in een 9zwcII, volgens mij werkt het allemaal wel,misschien niet optimaal.

Ter info: Ik heb een FF8 super, ooit zgan (toen 3 maanden oud) gekocht bij het inmiddels opgeheven "Jet en Speed models", met TP-FM module. De oorspronkelijke herkomst is mij onbekend, vermoedelijk via Robbe.Verder heb ik een FF9, die via Shamrock in mijn bezit is gekomen, dus via een mij onbekend importkanaal. Deze is voorzien van een TW-FM module. Beide zenders hebben mij nog nooit in de steek gelaten, maar zijn dan ook voorzien van het door Corrien vermelde module. In de lijst van Corrien miste ik overigens de moduulopgave voor de FC16. ( wel F16 voor 40 MHz (is hier trouwens ook niet bedoeld FC16 ?). In ieder geval krijg ik hieruit wel de indruk dat mijn beide zenders zijn uitgerust met het correcte module.

Corrien zei:
Of er in Europa ooit FF9-zenders uitgeleverd zijn met TP-modulen durf ik uiteraard niet met zekerheid te zeggen, ik zal dat eens navragen.

Weet je hier misschien al iets meer van...

zo uit de verhalen te lezen... maakt het geen/weinig verschil in zendvermogen... misschien wel op hele verre afstanden??.. maar goed...

Ik ben zeer benieuwd... wil nog graag zoveel mogelijk belangrijke info / aandachtspuntje verzamelen voor dat ik een ff9 aanschaf....

THANX

wimzels, ik heb met mijn helis en vliegtuigen echt HELE behoorlijke einden weggevlogen en nog nooit een enkel probleem gehad.

Tot nu toe is het enige, dat ik zeker weet, dat de FF9 een FP-TW module behoort te hebben en dat daarmee de type-goedkeuring op 35 en 40MHz is verkregen.
Of een van de Europese Futaba-importeurs (naast Robbe zijn er nog meer, die Futaba leveren) ooit FF9-zenders met TP-modulen hebben uitgeleverd of uitleveren is wat lastiger na te vragen. Zodra ik wat weet, staat het onmiddellijk hier.

Zoals beloofd:
van de op de Belgische en Nederlandse markt aktief zijnde importeurs zijn uitsluitend FF9's met TW-modulen afkomstig. Ook Engeland voert uitsluitend TW, alleen Zwitserland is/wordt door mij niet nagevraagd.

DUZZ....

maar als ik het goed begrijp.... heeft het dus geen nadelige gevolgen als je TP-FM module hebt...

Nou goed ik ben benieuwd welk module er strax in mijn FF-9 zit

Back