Futaba en telemetry

1) Ja
2) Hij zal vast zijn best doen maar communiceert niet zo sterk (zal het nogal druk hebben). Binnen een week is nogal straf overigens want hij wil zeker weten dat het goed wekrt voordat hij het de wereld in stuurt (en dat lukt je soms niet binnen een week).

Hiermee doel ik op Weatronic.

Als jij iemand anders bedoelde zijn er dus meerdere :p

;)

Ik had 't over 'graupner information', i.e. de ontwikkelaar bij Graupner.......

Wim

Het Futaba telemetrie-systeem wordt in maart leverbaar en werkt onafhankelijk van de zender. Je kunt je helper de display-unit in handen geven of 'm aan je zender bevestigen of je leest de gegevens af op je telefoon.

Laten we niet vergeten dat HoTT ook al spraakweergave heeft, wat toch een stuk makkelijker is dan turen op een scherm, 'k hou m'n ogen liever op m'n toestel......turen op een telefoon lijkt me ook niet echt handig....

trouwens, Bluetooth (interface en oortje) zijn ook in ontwikkeling bij Graupner....

En om nog maar eens de 'commitment' van Graupner voor HoTT te ondersteunen: de MC-24, nu ondertussen een jaar of 15 oud, kan met een nieuwe Eeprom ook de telemetriegegevens op z'n scherm toveren....

W.

Dacht dat dit het Futaba en telemetry draadje zou zijn :cool:

Volgens mij is het ook mogelijk te horen op welke hoogte je zit... Ben zelf ook aan het wachten en heb een T8F zender.

Heb begrepen dat het werkt met een S-bus ontvanger.

Laten we niet vergeten dat HoTT ook al spraakweergave heeft, wat toch een stuk makkelijker is dan turen op een scherm, 'k hou m'n ogen liever op m'n toestel......turen op een telefoon lijkt me ook niet echt handig....

trouwens, Bluetooth (interface en oortje) zijn ook in ontwikkeling bij Graupner....

En om nog maar eens de 'commitment' van Graupner voor HoTT te ondersteunen: de MC-24, nu ondertussen een jaar of 15 oud, kan met een nieuwe Eeprom ook de telemetriegegevens op z'n scherm toveren....

W.

Ik ben ook op de HoTT kar gesprongen, voorlopig enkel nog maar een vario sensor in gebruik, maar toch al tevreden over het systeem. Werkt perfect.
Sensor als test in een klein electro trainertje (1,1 m)gestoken. En dan is het toestelletje op een hoogte van 427 m nog amper te zien.....
Als nu nog eens een nieuwsgierige vraagt: Hoe hoog kan je ermee? heeft hij gelijk een antwoord.:)

Voor drie kwartjes? Heb je een link? :-)
Feit is dat HoTT nu een jaar op de markt is en er nergens verhalen opduiken over problemen. Denk persoonlijk niet dat Graupner er dan mee stopt. Daarnaast is er nu een heel behoorlijk arsenaal aan sensoren, zowel voor brandstof, elektro en zweefvliegers.

Ik ben in ieder geval erg wijs met mijn HoTT zender met telemetrie. Iets vergelijkbaars (in verkrijgbaarheid, prestaties, betrouwbaarheid en prijs) is denk ik moeilijk te vinden.

laten we dit flauw argument nu eens achter ons laten, en graupner wat krediet geven....ik weet niet of je moeite al eens gedaan hebt om mee te volgen op RCnetworks.de? ooit al een fabrikant gevonden die zelfs op zondagavond actief meevolgt en support geeft op een forum??? die binnen de week requests van gebruikers implementeert in een nieuwe software-release?? of heb je liever een producent die arrogant vanthoudt aan z'n eigen waarheid-our way or the highway.......??hoeveel sensoren heeft Futaba vandaag al werkend??

W.

Encore Encore!!

Graupner voor het leven!!

Met reeds geintegreerde telemetrie nemen ze weer een voorsprong op de rest m.i.!!
Duitse spullen zijn gewoon kwaliteitsspullen.
Is wel wat duurder maar is voor het leven (bij juist gebruik en onderhoud :-p )

Inderdaad Eitje, het gaat hier over het telemetriesysteem van Futaba, dus reclameboodschappen voor het Graupner HoTT-systeem graag elders. Elk merk zijn eigen fans.

De telemetriebox van het 2,4 GHz FASSTest systeem heeft een geïntegreerde FASSTest ontvanger en een LiPo aan boord, waardoor het een volledig mobiele unit is, die onafhankelijk werkt van de zender. Via de USB-aansluiting kan het apparaat door de gebruiker zelf worden ge-update.

De telemetrie-data worden op de volgende manier kenbaar gemaakt:

- zichtbaar op het display
- geluid
- spraak
- trilalarm

Tevens wordt er een Wi-Fi Rx box leverbaar. Deze wordt gevoed via de trainerplug van de zender en stuurt per WLAN de gegevens naar je smartphone. Ook hier wordt de telemetrie-data getoond op het display, via geluid, spraak en trilfunctie.

Deze boxjes zijn overigens ook bruikbaar voor niet-Futaba zenders, die met een RASST module zijn uitgerust.

Tevens kunnen de data via een laptop en een monitorkabel op een groot display worden getoond, wat bijvoorbeeld bij wedstrijden zijn nut kan hebben.

Dit was de vraag uit de openingspost, daar heb ik op gereageerd.
Is het mogelijk een ander telemetry systeem te voorzien naast het FUTABA FASST systeem ?

Wat mij betreft geen reclame voor Graupner maar een andere mogelijkheid.
Mijn keuze was gebaseerd op wat er voor mijn beschikbare zakje geld te krijgen was. Ik heb geen voorkeur voor welk merk dan ook.

Vooruit, jij je gelijk. De vraag is inderdaad veel breder gesteld dan de topic titel doet vermoeden.

Als je nog een zenderset moet aanschaffen is er een behoorlijk scala aan mogelijkheden en is het Graupner HoTT-systeem zeer zeker een goede overweging waard.

Als je echter al een Futaba FASST set hebt is het logisch, dat je uitsluitend geïnteresseerd bent in het FASSTest telemetrie systeem. Een ander telemetriesysteem naast FASST gebruiken kan namelijk alleen als je een andere zenderset aanschaft.

Back