Futaba FC-16 maximale servo uitslag ?

Goedendag,

Ik ben mijn Futaba FC-16 aan het instellen voor HELI in combinatie met een CoperX 450 SE v2. Ik moet de maximale uitslag van verschillende servo's aanpassen. Alleen ben ik abuis, of heeft deze zender deze mogelijkheid niet?

Ik kan in de nederlandse beschrijving, en in het pcm menu zelf niets met maximum exposure / endpoint adjusment vinden.

Weet iemand misschien of het bij deze zender anders heet, of dat hij het niet heeft?

Alvast bedankt,

Bastiaan

ik kan zo snel alleen de handleiding vinden van de nieuwe fc-16 boat 'n truck. zo ver ik weet is deze hetzelfde gebleven alleen een aantal aanpassingen in de software. dus of jou zender het heeft durf ik niet te zeggen.

in de handleiding staat op pagina15 het volgende: SERVO END POINT ADJUSTEMENT (EPA)

wellicht heeft jou zender het ook. als ik me niet vergis bedoel je deze functie.

succes met instellen!

Ah, dat is hem inderdaad. Dank je wel.

Ik heb overigens een 2e vraag. Deze zender is vrij oud, maar op dit moment heb ik geen mogelijkheid om een uitgebreide aan te kopen.

Ik ben hem dus aan het instellen voor een CopterX 450 SE 2v. En ik ben beginnende helicopter vlieger. Dan is het prettig om de low-pitch rond -2 te zetten. Maar ik heb hem nu zo center-stick gemaakt dat beide zeide mechanisch +/- 10 graden is. De FC-16 kent geen 5 punts pitch-curve instelling. Hoe is het met deze zender toch to te krijgen dat de pitch negatief maar tot -2 gaat, en met idle up wel naar -10 ?

Gegroet, Bastiaan

Dit is een vraag, die je beter in het heli-forum kunt stellen.

De lo-pitch instelling bij de FC16 is te beïnvloeden via een externe trimmer, niet via de idle up. Deze laatste zet alleen het minimum-toerental van de motor naar een hogere waarde. Een lo-pitch instelling van meer dan -2 graden is volgens mij ongewenst, maar dat weten de helivliegers beter.

De idle-up is voor 3D vliegen. Dit zodat de motor constant blijft, al ga je op z'n kop vliegen. Dit zodat de negatieve pitch (voor op zijn kop vliegen) niet de motor snelheid doet reduceren.

Ik zal dit even wegleggen in het heli-forum. Bedankt voor je input!

Back